Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 846 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

DS auto Sumoto Brno MOTOQUAD www.foxracing.sk Indian - www.klasikmoto.sk choppermania.sk

Anketa:

Jazdil podľa teba Marc Márquez na VC Argentíny 2018 v súlade s predpismi:

Spolu odpovedi: 1414
Áno, bolo to v pohode: 47% (665)
Nie, bolo to ďaleko za: 53% (749)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (28)  [Verzia pre tlač] Tlač

Prvá jazda na novej KTM Duke 790 - oboma kolesami vo vzduchu 2/2

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 23.05.2018 Autor: Peter Herghott Fischer
Čitatelia: 4327 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Prvá jazda na novej KTM Duke 790 - oboma kolesami vo vzduchu

Konkurencia

Sedemstoviek až deväťstoviek je na trhu veľa, takže pre zjednodušenie prehľadu sem vyberiem iba tie, ktoré majú výkon nad 100 koní a podobne športové ambície ako Duke 790. Sú medzi nimi dva trojvalce a jeden dvojvalec: Yamaha MT-09, Triumph Street Triple S a Ducati Monster 821.

Hneď na začiatku si treba uvedomiť, že Duke sa snaží tváriť ako jednovalec, kým konkurenti nijako neskrývajú svoju dospelosť alebo veľkosť. Keby sme ich videli naživo všetkých pokope, tak o Triumphe alebo Ducati by sme si mohli myslieť že je to liter, respektíve liter dvesto, a že KTM má oproti nim polovičný objem. V skutočnosti je rozdiel medzi najmenším objemom (Triumph) a najväčším (Yamaha) len 82 kubíkov. Najsilnejší agregát má Yamaha MT-09 so 115 koňmi, čo je takmer rovnaká porcia akú má aj Triumph Street Triple S, ktorý je však značne točivejší. Parametrovo má ku KTM najbližšie Ducati Monster 821 s tradične L-kovým rozložením valcov, ale v tomto prípade aj najvyššou hmotnosťou (206 kg pohotovostných) a trochu uletenou cenou, najvyššou z celej kategórie: 11 290 eur, čo je o celé dva litre viac než priemer v tejto triede.

Duke 790 je druhý najdrahší, ale zato má najnadupanejšiu sériovú výbavu. Napríklad náklonové systémy nemajú konkurenti ani za príplatok. A kým všetci rivali sú určení skôr na rýchlejšie zákruty, Duke ako jediný v sebe dokáže vydolovať nejakú tú supermoto DNA a otočiť sa vo fakt utiahnutých zákrutách.

Mimo určených kritérií tu musím spomenúť aj predošlého Dukea 690, keďže je stále v ponuke, pretože KTM-lojálnym záujemcom určite dokáže nasadiť chrobáka do hlavy. Za cenu o tisícku nižšiu môže človek dostať posledného jednovalcového stredného Dukea, so síce chudobnejšou elektronikou, ale pierkovou hmotnosťou a riadnymi jednovalcovými prdmi.

Prvá jazda na novej KTM Duke 790 - oboma kolesami vo vzduchu

Záver

Cena nového Duke 790 9 499 eur sa môže zdať veľa, on však v sérii ponúka to, čo niektorí konkurenti nemajú ani za príplatok. V malom kompaktnom tele vlastne ponúka najväčší elektronický balík z celej triedy. Musím zdôrazniť kompaktnom tele, pretože to je popri elektronike jeho najväčšia výhoda - máš pocit, že sedíš na šesťstovkovom jednovalci, ale pod tebou je stokoňová osemstovka.

Škoda len toho tajvanského obutia, ktoré je najslabším článkom medzi jazdcovou mozgovňou a asfaltom. Našťastie je to ľahko riešiteľné, bum s takými gumami do koša a nahodiť tam nejaké lepivé Pirellky. Potom už reálnemu športovaniu nebude nič stáť v ceste, teda pokiaľ nemáš 150 kg, čo by predná vidlica asi nezvládala.

KTM Duke 790 sa so svojimi dvoma valcami hodí do otvorenejších ciest a zákrut za mestom, a mal by si mu ich dopriať. Ráno ťa odvezie prepchatým mestom do práce, po fajronte by si potom zaslúžil nejakú kofolku na Babe. KTM, klobúk dole za nový dvojvalec a tak luxusne vybavený megakompaktný naháč!

Plusy, mínusy

motor, sériová výbava, ovládateľnosť, kompaktnosť, imidž tvrdé sériové pneumatiky Maxxis

Video: KTM 790 DUKE 2018 - #2sharp? (príliš ostrá?)

Video: KTM 790 DUKE 2018

Čo by ťa mohlo zaujímať:

KTM 790 Duke 2018

Servisný interval 15 000 km
Objem nádrže 14 l
Počet dealerstiev KTM na Slovensku 6
Cena motorky 9 499 eur

Text: Peter Herghott Fischer (výška a hmotnosť: 188 cm, 76 kg)
Foto: Miro Lacko, Martin Matula

Na akciu nás pozvala spoločnosť KTM CEE. Redaktor jazdil v oblečení 4SR, čižmách TCX od spoločnosti Styx a prilbe AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o.

Foto:
 KTM 790 Duke 2018 KTM 690 Duke 2018 Yamaha MT-09 2018 Triumph Street Triple S 2018 Ducati Monster 821 2018
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTMKTMYamahaTriumphDucati
Model:790 Duke690 DukeMT-09Street Triple SMonster 821
Rok:20182018201820182018
Novinka:NOVINKA 2018NOVINKA 2018
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)jednovalec (4T)radový trojvalecradový trojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:799 ccm690 ccm847 ccm765 ccm821 ccm
Max. výkon:104.7 k (77.0 kW) / 9000 ot.73.4 k (54.0 kW) / 8000 ot.115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot.113.0 k (83.1 kW) / 11250 ot.108.8 k (80.0 kW) / 9250 ot.
Max. krútiaci moment:86 Nm / 8000 ot.74 Nm / 6500 ot.87.5 Nm / 8500 ot.73 Nm / 9100 ot.86 Nm / 7750 ot.
Kompresný pomer:12.7:112.7:111.5 : 112.65:112,8:1
Vŕtanie x Zdvih:88 x 65,7 mm105 x 80,0 mm78 x 59.1 mm77.99 x 53.38 mm88 x 67.5 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)SOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)Desmodromický rozvod (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:140 mm135 mm137 mm110 mm130 mm
Zdvih vzadu:150 mm135 mm130 mm124 mm140 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová, 4 piestikjednokotúčová, 4 piestikdvojkotúčovádvoj kotúčová 2 piestikdvoj kotúčová radiálne strmene
Priemer bŕzd vpredu:300 mm320 mm298 mm310 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70 R 17120/70 R 17120/70ZR17M/C (58W)120/70 R17120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 1 piestikjednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm240 mm245 mm220 mm245 mm
Pneu vzadu:180/55 ZR 17160/60 R 17180/55ZR17M/C (73W)180/55 R17180/55-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:169 kg148.5 kg166 kg180.5 kg
Hmotnosť s náplňami:193 kg206 kg
Výška sedla:825 mm835 mm815 mm810 mm785 mm
Rázvor:1475 mm1466 mm1440 mm1410 mm1480 mm
Dĺžka:2075 mm2055 mm
Šírka:815 mm735 mm
Výška:1135 mm1060 mm
Svetlá výška:186 mm192 mm135 mm
Objem nádrže:14 l14 l14 l17.4 l16.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.2 l/100km5.2 l/100km5.5 l/100km4.7 l/100km5.4 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 201 kmcca 201 kmcca 190 kmcca 277 kmcca 229 km
Servisný interval:15 000 km10 000km15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiza príplatokáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:nienie
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
El. Podvozok:nienie
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sérii
Quick-shift:áno, v sériiáno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiza príplatokáno, v sérii
Iná výbava:USD 43mm WP vidlicanenastaviteľná 43mm WP vidlica, tlmič WP, TFT prístrojovkaplne nastaviteľný podvozok
Poznámka:
Poznámka:Cena 5/2018: 9 499 eurCena 5/2018: 8 529 eurCena 5/2018: 8 890 eurCena 5/2018: 8 950 eurCena 5/2018: 11 290 eur

<

Pridané: 23.05.2018 Autor: Peter Herghott Fischer pošli na vybrali.sme.sk

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (28)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria