Anketa:
Prvá jazda na novej KTM Duke 790 - oboma kolesami vo vzduchu 2/2
ZdieľaťPridané: 23.05.2018 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 15619 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Konkurencia
Sedemstoviek až deväťstoviek je na trhu veľa, takže pre zjednodušenie prehľadu sem vyberiem iba tie, ktoré majú výkon nad 100 koní a podobne športové ambície ako Duke 790. Sú medzi nimi dva trojvalce a jeden dvojvalec: Yamaha MT-09, Triumph Street Triple S a Ducati Monster 821.
Hneď na začiatku si treba uvedomiť, že Duke sa snaží tváriť ako jednovalec, kým konkurenti nijako neskrývajú svoju dospelosť alebo veľkosť. Keby sme ich videli naživo všetkých pokope, tak o Triumphe alebo Ducati by sme si mohli myslieť že je to liter, respektíve liter dvesto, a že KTM má oproti nim polovičný objem. V skutočnosti je rozdiel medzi najmenším objemom (Triumph) a najväčším (Yamaha) len 82 kubíkov. Najsilnejší agregát má Yamaha MT-09 so 115 koňmi, čo je takmer rovnaká porcia akú má aj Triumph Street Triple S, ktorý je však značne točivejší. Parametrovo má ku KTM najbližšie Ducati Monster 821 s tradične L-kovým rozložením valcov, ale v tomto prípade aj najvyššou hmotnosťou (206 kg pohotovostných) a trochu uletenou cenou, najvyššou z celej kategórie: 11 290 eur, čo je o celé dva litre viac než priemer v tejto triede.
Duke 790 je druhý najdrahší, ale zato má najnadupanejšiu sériovú výbavu. Napríklad náklonové systémy nemajú konkurenti ani za príplatok. A kým všetci rivali sú určení skôr na rýchlejšie zákruty, Duke ako jediný v sebe dokáže vydolovať nejakú tú supermoto DNA a otočiť sa vo fakt utiahnutých zákrutách.
Mimo určených kritérií tu musím spomenúť aj predošlého Dukea 690, keďže je stále v ponuke, pretože KTM-lojálnym záujemcom určite dokáže nasadiť chrobáka do hlavy. Za cenu o tisícku nižšiu môže človek dostať posledného jednovalcového stredného Dukea, so síce chudobnejšou elektronikou, ale pierkovou hmotnosťou a riadnymi jednovalcovými prdmi.
Záver
Cena nového Duke 790 9 499 eur sa môže zdať veľa, on však v sérii ponúka to, čo niektorí konkurenti nemajú ani za príplatok. V malom kompaktnom tele vlastne ponúka najväčší elektronický balík z celej triedy. Musím zdôrazniť kompaktnom tele, pretože to je popri elektronike jeho najväčšia výhoda - máš pocit, že sedíš na šesťstovkovom jednovalci, ale pod tebou je stokoňová osemstovka.
Škoda len toho tajvanského obutia, ktoré je najslabším článkom medzi jazdcovou mozgovňou a asfaltom. Našťastie je to ľahko riešiteľné, bum s takými gumami do koša a nahodiť tam nejaké lepivé Pirellky. Potom už reálnemu športovaniu nebude nič stáť v ceste, teda pokiaľ nemáš 150 kg, čo by predná vidlica asi nezvládala.
KTM Duke 790 sa so svojimi dvoma valcami hodí do otvorenejších ciest a zákrut za mestom, a mal by si mu ich dopriať. Ráno ťa odvezie prepchatým mestom do práce, po fajronte by si potom zaslúžil nejakú kofolku na Babe. KTM, klobúk dole za nový dvojvalec a tak luxusne vybavený megakompaktný naháč!
Plusy, mínusy
motor, sériová výbava, ovládateľnosť, kompaktnosť, imidž | tvrdé sériové pneumatiky Maxxis |
Video: KTM 790 DUKE 2018 - #2sharp? (príliš ostrá?)
Video: KTM 790 DUKE 2018
Čo by ťa mohlo zaujímať:
KTM 790 Duke 2018
Servisný interval | 15 000 km |
Objem nádrže | 14 l |
Počet dealerstiev KTM na Slovensku | 6 |
Cena motorky | 9 499 eur |
Text: Peter Fischer (výška a hmotnosť: 188 cm, 76 kg)
Foto: Miro Lacko, Martin Matula
Na akciu nás pozvala spoločnosť KTM CEE. Redaktor jazdil v oblečení 4SR, čižmách TCX od spoločnosti Styx a prilbe AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | KTM | KTM | Yamaha | Triumph | Ducati |
Model: | 790 Duke | 690 Duke | MT-09 | Street Triple S | Monster 821 |
Rok: | 2018 | 2018 | 2018 | 2018 | 2018 |
Novinka: | NOVINKA 2018 | NOVINKA 2018 | |||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | |||||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | jednovalec (4T) | radový trojvalec | radový trojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 799 ccm | 690 ccm | 847 ccm | 765 ccm | 821 ccm |
Max. výkon: | 104.7 k (77.0 kW) / 9000 ot. | 73.4 k (54.0 kW) / 8000 ot. | 115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot. | 113.0 k (83.1 kW) / 11250 ot. | 108.8 k (80.0 kW) / 9250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 86 Nm / 8000 ot. | 74 Nm / 6500 ot. | 87.5 Nm / 8500 ot. | 73 Nm / 9100 ot. | 86 Nm / 7750 ot. |
Kompresný pomer: | 12.7:1 | 12.7:1 | 11.5 : 1 | 12.65:1 | 12,8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 88 x 65,7 mm | 105 x 80,0 mm | 78 x 59.1 mm | 77.99 x 53.38 mm | 88 x 67.5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | SOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 140 mm | 135 mm | 137 mm | 110 mm | 130 mm |
Zdvih vzadu: | 150 mm | 135 mm | 130 mm | 124 mm | 140 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová, 4 piestik | jednokotúčová, 4 piestik | dvojkotúčová | dvoj kotúčová 2 piestik | dvoj kotúčová radiálne strmene |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 320 mm | 298 mm | 310 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 R 17 | 120/70 R 17 | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70 R17 | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 240 mm | 245 mm | 220 mm | 245 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 | 160/60 R 17 | 180/55ZR17M/C (73W) | 180/55 R17 | 180/55-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 169 kg | 148.5 kg | 166 kg | 180.5 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 193 kg | 206 kg | |||
Výška sedla: | 825 mm | 835 mm | 815 mm | 810 mm | 785 mm |
Rázvor: | 1475 mm | 1466 mm | 1440 mm | 1410 mm | 1480 mm |
Dĺžka: | 2075 mm | 2055 mm | |||
Šírka: | 815 mm | 735 mm | |||
Výška: | 1135 mm | 1060 mm | |||
Svetlá výška: | 186 mm | 192 mm | 135 mm | ||
Objem nádrže: | 14 l | 14 l | 14 l | 17.4 l | 16.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Spotreba paliva: | 5.2 l/100km | 5.2 l/100km | 5.5 l/100km | 4.7 l/100km | 5.4 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 201 km | cca 201 km | cca 190 km | cca 277 km | cca 229 km |
Servisný interval: | 15 000 km | 10 000km | 15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km | ||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | ||||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | nie | nie | |||
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED smerovky: | áno, v sérii | ||||
El. Podvozok: | nie | nie | |||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | ||||
Quick-shift: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | |
Iná výbava: | USD 43mm WP vidlica | nenastaviteľná 43mm WP vidlica, tlmič WP, TFT prístrojovka | plne nastaviteľný podvozok | ||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 5/2018: 9 499 eur | Cena 10/2018: 8 529 eur | Cena 5/2018: 8 890 eur | Cena 5/2018: 8 950 eur | Cena 5/2018: 11 290 eur |
Pridané: 23.05.2018 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora