Anketa:
Vyskúšali sme solídny tretinový liter - Honda CB300R 2018 2/2
ZdieľaťPridané: 24.10.2018 Autor: Matej Mularčík
Čitatelia: 13221 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Konkurencia
V prehľade konkurencie treba hneď úvodom napísať, že napriek tomu, že CB300R je čerstvá novinka, vychádza spomedzi všetkých konkurentov cenovo najlepšie. Sú tu však samozrejme ďalšie "ale", pretože pri motorkách berieme do úvahy aj kopec ďalších vecí. Honda má napríklad aj najnižší výkon a krúťak, čo je však dané najnižším objemom motora. Najsilnejší agregát v tejto triede má KTM Duke 390, dáva až 43 koní. KTM má ako jediná v triede farebnú TFT prístrojovku, vypínateľné ABS, a je značne športovo ladená. Je aj najdrahšia, jej cenovka je od Hondy vyššia o viac ako 700 eur. Jediným tristovkovým dvojvalcom tu je Yamaha MT-03 so 43 koňmi, a tradične nízkou cenou, len o stovku vyššou než Honda. MT-03 má ako užšiu zadnú pneumatiku než vyššie spomínané modely, 140 mm.
Zahrnúť by sme sem mali aj ďalšieho 35-kilowattového naháča, ktorý je však vzrastom a ďalšími parametrami "dospelý", je ním už spomínaná Honda CB500F. Jej výkon je rovných 35 kW, teda 47,6 koní, a má napríklad bežné naháčovské rozumery obutia (vpredu 120, vzadu 160), ale je ťažšia v priemere o 30 kíl. Aj cenovo je niekde úplne inde, stojí o tisícku viac než CB300R. V neprospech oboch Hond svedčí to, že ani jedna z nich nemá ukazovateľ zaradeného stupňa, kým všetci konkurenti áno.
Záver
Cena novinky Honda CB300R je 4 690 eur. Mladý chalanisko za túto cenu dostáva úplne jasnú príslušnosť do honďáckej rodiny CB, ktorej kvalita a úžitkovosť sú overené dlhými rokmi, teraz je navyše v štýlovom dizajne. Ak takémuto chalanovi nebude chýbať ukazovateľ zaradeného stupňa, tak za cenu najnižšiu z celej kategórie dostane primerane optimálny balík "muziky" - všimni si napríklad aký dlhý servisný interval má CB300R. A to sú ďalšie ušetrené peniaze.
Plusy, mínusy
ťah motora, brzdy, celkový dojem z motorky | absencia indikátoru zaradenej rýchlosti, otváranie zadného sedadla |
(Oficiálne európske video nie je k dispozícii):
Video: Honda CB300R 2018
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Honda CB300R 2018
Servisný interval | 12 000 km |
Spotreba | 3,2 l/100 km |
Objem nádrže | 10 l |
Približný dojazd | 280 km |
Počet dealerstiev na Slovensku | 8 (BA, TT, NR, TN, ZA, KE, PO) |
Cena motorky | 4 690 eur |
Ceny vybraných doplnkov
Doplnky ešte nie sú k dispozícii.
Ceny vybraných náhradných dielov
Páčka brzdy | 16,42eur |
Stupačka | 49,20 eur |
Spätné zrkadlo | 69,60 eur |
Smerovka | 38,72 eur |
Svetlomet | 278,70 eur |
Text: Matej Mularčík
Foto: Michal Meško - Cuba
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd. Slovensko.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Honda | KTM | BMW | Yamaha | Honda |
Model: | CB300R | 390 Duke | G 310 R | MT-03 | CB500F |
Rok: | 2018 | 2018 | 2018 | 2018 | 2018 |
Novinka: | NOVINKA 2018 | ||||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | |||||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 286 ccm | 373.2 ccm | 313 ccm | 321 ccm | 471 ccm |
Max. výkon: | 31.4 k (23.1 kW) / 8500 ot. | 43.5 k (32.0 kW) / 9000 ot. | 34.0 k (25.0 kW) / 9500 ot. | 42.0 k (30.9 kW) / 10750 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 27.5 Nm / 7500 ot. | 37 Nm / 7000 ot. | 28 Nm / 7500 ot. | 29.6 Nm / 9000 ot. | 43 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 10.7: 1 | 12.6:1 | 10.6:1 | 11.2:1 | 10.7:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 76 x 63 mm | 89 x 60 | 80.0 x 62.1 mm | 68.0 x 44.1 mm | 67 x 66.8 |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | PGM FI |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 130 mm | 142 mm | 140 mm | 130 mm | |
Zdvih vzadu: | 107 mm | 150 mm | 131 mm | 125 mm | |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová, radiálny 4 piestik | jednokotúčová, 4 piestik | jedno kotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 296 mm | 320 mm | 300 mm | 298 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 110/70R17M/C 54H | 110/70-17 | 110/70 R 17 | 110/70-17M/C 54H | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 230 mm | 240 mm | 220 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 150/60R17M/C 65H | 150/60-17 | 150/60 R 17 | 140/70-17M/C 66H | 160/60-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 149 kg | 173.4 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 143 kg | 158.5 kg | 168 kg | 190 kg | |
Výška sedla: | 799 mm | 830 mm | 785 mm | 780 mm | 790 mm |
Rázvor: | 1352 mm | 1357 mm | 1374 mm | 1380 mm | 1410 mm |
Dĺžka: | 2012 mm | 1988 mm | 2090 mm | 2075 mm | |
Šírka: | 802 mm | 896 mm | 745 mm | 780 mm | |
Výška: | 1052 mm | 1035 mm | 1060 mm | ||
Svetlá výška: | 151 mm | 185 mm | 160 mm | 155 mm | |
Objem nádrže: | 10 l | 13.4 l | 11 l | 14 l | 15.7 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Max. rýchlosť: | 145 km/h | ||||
Spotreba paliva: | 3.3 l/100km | 3.4 l/100km | 3.33 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 227 km | cca 295 km | cca 247 km | ||
Servisný interval: | 12000km | ||||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | ||||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
LED smerovky: | áno, v sérii | ||||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | ||||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | ||||
Iná výbava: | USD vidica | ||||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 10/2018: 4 690 eur | Cena 10/2018: 5 459 eur | Cena 10/2018: 4 950 eur | Cena 10/2018: 4 790 eur | Cena 10/2018: 5 650 eur |
Pridané: 24.10.2018 Autor: Matej Mularčík Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Celosezónny test Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)
- Test BMW R 1250 RS (2023) - športovosť aj kultivovanosť na bavorský spôsob
- Vyskúšali sme projektil BMW M 1000 R (2023) s výbavou M Competition
- Silný mestský predátor - Honda Forza 125 (2023) vo verzii Special edition
- Kawasaki Z900 SE (2023) - podlitrový športovec za rozumné prachy!
- Honda CMX1100T Rebel DCT (2023) - Odpadlík Reno Raines by dnes jazdil na nej!
- Test jedného z najdlhšie fungujúcich modelov sveta - BMW R 1250 R (2023) - sto rokov vývoja nezaprieš
- Test BMW S 1000 RR (2023)
- KTM otvorila špeciálnu výstavu Motohall
- Triumph Bonneville T120 DGR
- ... zobraz všetky články od tohto autora