Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1838 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28513
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16981)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11532)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

Bestseller vylepšený: test tretej generácie Honda PCX 2/2

 Zdieľať

Pridané: 16.09.2018 Autor: Matej Mularčík
Čitatelia: 12010 [Testy a predstavenia - Test]

Bestseller vylepšený: test tretej generácie Honda PCX
Bestseller vylepšený: test tretej generácie Honda PCX

Konkurencia

Stodvadsaťpäťkových skútrov je nepreberne veľa, ale žiaden z nich nemal u nás také rekordné predaje ako PCX125. Veru, PCX je predajný fenomén - bestsellerom bol aj vtedy, keď ho Honda nestíhala dodávať, a aj vtedy, keď mali konkurenti lepšiu cenu či výbavu.

Keď sa na to pozrieme čisto empiricky, najväčším konkurentom PCX125 je Yamaha NMax 125. Tá však nikdy nedosiahla ani polovicu predajov PCX. Aktuálne jej na krk dýcha ďalšia Honda, Forza 125, aj keď je o 1 800 eur drahšia a o dve čísla väčšia. Je historicky dokázané, že PCX je úspešné najmä vďaka dizajnu a neublížila mu ani neustále rastúca cena.

Dopočutia nabudúce :)

Záver

Nová Honda PCX125 je v meste výborným pomocníkom a šetričom času. Nový dizajn mu len prospel a získa si ešte viac fanúšikov. Vôbec sa nebudem čudovať, keď ich budem na ceste stretávať stále viac a viac. Aj plechovkári si už radšej kúpia skútra do zapchatých miest a PCX bude najčastejšou voľbou. Cena je stanovená na 2 890 eur, a za to dostanete naozaj všetko čo potrebujete.

Plusy, mínusy

komfort, spotreba, odkladacie priestory vyššia cena, mohol byť bezkľúčový

Video: Test: Honda PCX 2018 - Bestseller vylepšený - motoride.sk

Video: Nová Honda PCX 125 2018

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Honda PCX125 2019

Servisný interval 6000 km
Spotreba 2,1 l/100 km
Objem nádrže 8 l
Približný dojazd 320 km
Počet dealerstiev na Slovensku 8 (BA, TT, NR, TN, ZA, KE, PO)
Cena 2 890 eur

Ceny vybraných doplnkov:

Kufor topcase (35-litrový + nosič) 199 eur
Vyhrievané rukoväte 340 eur
Vyššie plexi 199 eur

Text: Matej Mularčík
Foto: Michal Meško - cuba
Video: Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd. Slovensko. Redaktori jazdili v prilbách AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o.

Foto:
 Honda PCX 125 2018 Yamaha NMAX 2018 Honda Forza 125 2018 Honda SH 125i 2018
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaYamahaHondaHonda
Model:PCX 125NMAXForza 125SH 125i
Rok:2018201820182018
Novinka:NOVINKA 2018
Kategória:SkúterSkúterSkúterSkúter
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:124.9 ccm125 ccm124.9 ccm124.9 ccm
Max. výkon:12.24 k (9.00 kW) / 8500 ot.12.24 k (9.00 kW) / 7500 ot.14.96 k (11.00 kW) / 8750 ot.12.21 k (8.98 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:11.8 Nm / 5000 ot.11.7 Nm / 7250 ot.12.5 Nm / 8250 ot.11.5 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:11:111.2 : 111:5 : 111,0:1
Vŕtanie x Zdvih:52,4 x 57,952 x 58.7 mm52.4 x 57.9 mm52.4 mm x 57.9 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (2V)SOHC (4V)SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatickáautomatickáautomatickáautomatická
Sekundárny pohon:variátorvariátorvariátorvariátor
Zdvih vpredu:89 mm89 mm
Zdvih vzadu:84 mm83 mm
Brzdy vpredu:kotúčovákotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:220 mm230 mm256 mm240 mm
Pneu vpredu:100/80-14M/C (48P)110/70-13120/70-15100/80-16
Brzdy vzadu:bubnovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:130 mm230 mm240 mm240 mm
Pneu vzadu:120/70-14M/C (61P)130/70-13140/70-14120/80-16
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:130 kg127 kg161 kg136.9 kg
Výška sedla:764 mm765 mm780 mm785 mm
Rázvor:1313 mm1350 mm1490 mm1335 mm
Dĺžka:1923 mm1955 mm2134 mm2025 mm
Šírka:745 mm740 mm748 mm728 mm
Výška:1107 mm1115 mm1452 mm1230 mm
Svetlá výška:137 mm135 mm148 mm144 mm
Objem nádrže:8 l6.6 l11.5 l7.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:110 km/h
Spotreba paliva:2.1 l/100km2.19 l/100km2.3 l/100km2.1 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 285 kmcca 226 kmcca 375 kmcca 267 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiza príplatokáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:nienie
Palivové mapy:nienie
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:nienie
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nienie
Štart-stop funkcia motora:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:zadný kufor
Poznámka:
Poznámka:Cena 9/2018: 2 890 eurCena 9/2018: 2 890 eurCena 9/2018: 4 690 eurCena 9/2018: 3 199 eur

<

Pridané: 16.09.2018 Autor: Matej Mularčík Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria