Anketa:
Svetový pohár BAJAS 2018 v Španielsku so slovenskou účasťou
ZdieľaťPridané: 20.07.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2828 [Šport - Rally]
Počas nadchádzajúceho víkendu 20.-22. júla sa v španielskom meste Aragon uskutoční Svetový pohár (SP) Rally Bajas 2018.
Bude to v poradí druhé podujatie tohtoročného seriálu SP Quad Bajas. Na "Baji" v Španielsku štartuje i trieda Quad, v ktorej bude Slovensko reprezentovať jazdec Juraj Varga. Do Španielska to má Jurajov team 2500 km a tak vyrazili už v utorok popoludní.
Medzi štvorkolkami sa predstaví 15 jazdcov zo 7 krajín sveta. Podujatie začína v piatok 20.7.2018 v dopoludňajších hodinách kontrolou motocyklov a štvorkoliek, ktoré budú bojovať o svetový pohár v triedach Senior, Junior, Quad a Women. Po všetkých prebierkach jazdci absolvujú prológ a následne v sobotu a v nedeľu sú na programe ostré etapy (Juraja čaká približne 850-900km).
Tohtoročný seriál Quad Bajas je trojdielny - prvé podujatie sa uskutočnilo v marci v Dubaji a po víkendovom Španielsku sa záverečné podujatie tohto Svetového pohára uskutoční v Maďarsku - Vezprém a to 10.-12.8.2018. Náš Juraj V Dubaji síce neštartoval, ale v Španielsku a Maďarku svoj štart plánuje a tak mu držíme palce, aby sa v silnej konkurencii umiestnil čo najlepšie.
Viac informácii ako aj štartovú listinu nájdete na oficiálnej webovej stránke podujatia:
www.bajaaragon.com/en/
Zdroj: SMF
Pridané: 20.07.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Svetový pohár Baja 2019 v Španielsku aj s Jurajom Vargom - Redakcia
- Riverside Baja 2021 v Maďarsku s úspešnou slovenskou účasťou - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!