Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1907 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29839
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Riverside Baja 2021 v Maďarsku s úspešnou slovenskou účasťou

 Zdieľať

Pridané: 14.05.2021 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4712 [Šport - Rally]

V dňoch 7.-8.5.2021 sa v maďarskom Pápoci uskutočnil 6. ročník rely podujatia Riverside Baja. Týchto náročnch offroadových pretekov sa úspešne zúčastnilo aj viacero slovenských jazdcov motocyklových a quad jazdcov.

Rely Riverside Baja sa do Maďarska vrátila po viac ako roku. V roku 2020 bolo podujatie pre pandémiu ochorenia Covid zrušené. Súťažné dni boli plné vzrušenia, pretože takmer všetci víťazi jednotlivých tried si pripísali víťazstvo v posledných metroch pretekov. Dosť chladné a občas upršané súťažné dni hrali do kariet hlavne ostrieľaným „ offrouďákom.

Riverside Baja 2021 Maďarsku
Riverside Baja 2021 Maďarsku

Riverside Baja 2021 privítala rekordných 71 automobilových posádok, motocyklových a quad jazdcov zo siedmich krajín (Poľsko, ČR, Slovensko, Rumunsko, Taliansko, Rakúsko a Maďarsko).

Medzi motocyklistami bol najúspešnejší slovenský jazdec Robert Bodor z tímu Slovak 4 Rally Team, ktorý vyhral svoju kategóriu M1 i absolútne poradie medzi motocyklistami, pred druhým dakaristom Rudolfom Lhotským z ČR a Péter Kárpatím z Maďarska. „Konkurencia bola silná, na trati bolo všetko možné aj nemožné. Vyžadovalo to maximálne sústredenie. Z viťazstva sa veľmi teším s Rudom sme bojovali až po koniec poslednej etapy. Bol by som veľmi spokojný aj s prvenstvom v triede M1, ale vyhrať celkovo kategóriu moto, to ma teší ešte viac.“ vyjadril sa R.Bodor pre portál czechoffroadzine.cz. V motocyklovej kategórii M2 obsadil Jozef Oprchal druhé miesto a Michal Dobiš tretie miesto. Víťazstvo z kategórie MXL si z Maďarska odviezol ďalší slovenský jazdec Jozef Štefanka, pred druhým maďarom Bence Szücsom a tretím slovenským jazdcom Matejom Sitárom (obaja Slovak 4 Rally Team).

Riverside Baja 2021 Maďarsku
Riverside Baja 2021 Maďarsku

Slovenský majster kategórie quad Juraj Varga, po tvrdom tréningu počas Corona prestávky, pricestoval na baju vo vynikajúcej forme, čo sa odzrkadlilo v zisku ďalšieho víťazstva v triede Quad1. „ Druhý deň rely bol pomerne dlhý, 220 kilometrov bolo rozdelených do štyroch 55 km etáp. Prvé dve etapy som som sa snažil dostať zo štvorkolky maximum, čo sa mi poradilo a vypracoval som si slušný nádskok. Posledné dve už som šiel hlavou a komfortnou jazdou. Takže odchádzame z Maďarska s 1. miestom.“ (J.Varga z FB). Juraj Varga zvíťazil pre druhým Lászlom Balogom (HU) a treťou Kristýnou Vankovou (ČR). Gratulujeme a prajeme jazdcom zisk trofejí z ďalších podujatí a dúfame, že už aj z podujatí u nás.

Riverside Baja 2021 Maďarsku
Riverside Baja 2021 Maďarsku

Pridané: 14.05.2021 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »