Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 562 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

DS auto Sumoto Brno

Anketa:

Mal by sa podľa teba Dakar vrátiť do Afriky?

Spolu odpovedi: 2976
Áno, to sú terény kam patrí: 58% (1719)
Nie, južná amerika je super: 42% (1257)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

  [Verzia pre tlač] Tlač

Moje skúsenosti s deflektorom MRA X-Creen Sport

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 07.03.2019 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 2773 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Už viac ako pol roka a tritisíc kilákov mám na svojej Multistrade namontovaný deflektor X-Creen Sport od nemeckej spoločnosti MRA. Na Multoške som predtým lietal niekoľko sezón bez neho, takže veľmi dobre viem, že mi pomohol. Najmä pre vyšších jazdcov je to šikovný doplnok, vďaka ktorému budú večer menej unavení.

Text, foto a video: Peter Fischer

Keďže ja mám 188 cm, dokážem chytať vietor do prilby aj na motorkách s dlhokánskym plexi. Preto som na svojich predošlých motorkách vždy mal vyššie druhovýrobné plexi, a k nemu aj deflektor. S Multistradou, ktorú mám teraz, bola však situácia trochu iná - tam som sa bál dať vôbec zvýšené plexi Givi, lebo pri prejazde nerovnosťami alebo pri veľkom vetre sa plexi na Multistradách vyrobených v 2010 až 2012 extra klepoce. Prax však ukázala, že Givi D272ST prežilo na mojej Multistrade niekoľko sezón, a tak som pootvoril dvierka ďalšiemu levelu svojej túžby po slabšom vetre: deflektoru.

Lenže nebol som si istý, či úchyty plexi dokážu zvládnuť nápor Givi aj s deflektorom, tak som si stanovil podmienku, že tento deflektor sa musí dať inštalovať bez vŕtania, aby som ho vedel dať dole. Zároveň som ako esteticky cítiaci poloautista chcel, aby nový deflektor dizajnovo aj štýlovo sedel s plexi Givi a aj celým zvyškom motorky. Po tomto filtri mi na monitore svietili v podstate iba dvaja výrobcovia. Na mojom predošlom Varadere alebo CBF600S kombinácia Givi a MRA fungovala vždy dobre, preto som sa aj teraz rozhodol pre MRA.

Ďalšie kroky už mali celkom dosť rýchlu následnosť, takže o necelý deň mi už na milovanej Multistrade svietil krásny nový deflektor MRA X-Creen Sport. Montáž bola doslova minútová, priloženými imbusmi stačí dotiahnuť šesť maličkých skrutiek a deflektor môžeš pustiť do boja s vetrom. Mimochodom, cena deflektorov MRA sa pohybuje od 66 do 85 eur, čo je vzhľadom na ich efektivitu podľa mňa dosť férová hladina; radšej si odopriem zopár plných nádrží, ale budem vo väčšom pohodlí. Iba najväčší X-Creen Touring, ktorý má na výšku 16 cm, stojí 95,90 eur. Pre kompletnosť obrazu musím dodať, že okrem deflektorov MRA vyrába aj nekonečné množstvo plexiskiel, a to aj nižších, športovejších, či vyšších než originály, a aj vo verziách vario, čiže posuvne nastaviteľných.

Nebudem nijako tajiť, že pri dlhých presunoch som na svojej Multoške používal štuple do uší, a to mám na nej iba obyčajný sériový výfuk. Musel som ich mať najmä pre ten vetrisko, lebo moje presuny sa dejú v dosť vysokých rýchlostiach, a potom mi večer zbytočne hučalo v hlave. Zaujímavé je, že odkedy som nahodil tento deflektor MRA, jeho najvyššia hrana môže byť nižšie než bola pôvodná najvyššia poloha plexi, a pritom už stuple používať nemusím. Aerodynamika je fakt alchýmia, a najvyššia poloha nemusí automaticky znamenať najvyššie pohodlie. Zopár ďalších infošiek nájdeš aj v tomto videu:

Video: Skúsenosti s deflektorom MRA X-Creen Sport

Keďže tento rok nám počasie celkom praje, s deflektorom som v ostatných týždňoch polietal niekoľko ďalších stoviek kilákov, ktoré ma len utvrdili v tom, že som sa rozhodol dobre. Bál som sa, že plexi na Multistrade nezvládne zvýšený nápor, ale dodnes je úplne v pohode. Čiže keď zvládne hmotnosť a odpor deflektora plexi na Multistrade 2010, ktorá bežne lieta 180, tak to zvládne plexi na akejkoľvek motorke. Za ďalšie pozitívum považujem to, že deflektor nie je z mäkkého materiálu, takže sa len tak ľahko nepoškriabe, a nebudeš mať na ňom hneď "pavučiny". A najmä je ľahko a bez stôp demontovateľný, čiže si ho môžeš prehodiť na novú motorku...

Už o pár mesiacov vyrážam na ďalší dlhší presun, a to ku jedným z najkrajších európskych zákrut (rozumej rakúsko-taliansko-švajčiarske pomedzie), čo bude len také zahrievacie kolo oproti porcii, čo chystám na leto. Štuple už môžem pokojne nechať doma :)

Text, foto a video: Peter Fischer

Deflektor poskytla spoločnosť www.motoraptor.sk

Pridané: 07.03.2019 Autor: Peter Fischer pošli na vybrali.sme.sk

Ďalšie články tohto autora:

  [Verzia pre tlač] Tlač
Honda CRF 1100

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria