Anketa:
Erková verzia Ducati Panigale V4 po prvý raz na verejnosti
ZdieľaťPridané: 17.10.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5445 [Bleskovky - Novinky]
To, že Ducati musí priniesť litrovú verziu svojho nového véčkového štvorvalca, vedia už hádam aj malé deti. Uplynulý víkend sa jazdiaci prototyp objavil po prvý raz na verejnosti, a to na okruhu v anglickom Brands Hatch. Pozor, po dlhých rokoch má suchú spojku!
Pripomeňme si, že aktuálna Panigale V4 má motor s objemom 1 103 kubíkov. Aby Ducati mohla s novým modelom štartovať vo svetovom šampionáte superbikov WSBK, jeho motor bude musieť mať maximálne 1000 kubíkov - a preto vidíme tento prototyp. Dá sa predpokladať, že Ducati už nie je ďaleko od finálnej verzie R, ktorú predstaví pravdepodobne začiatkom novembra na milánskej výstave EICMA.
Na stroji, ktorý sa Ducati nijako nesnažila na okruhu utajiť, vidíme karbónové kapoty v iných tvaroch než má sériová Panigale V4. Je dosť možné, že tento kus je skôr prototypom reálneho WSBK špeciálu, a jeho civilná podoba sa bude viac podobať na terajšie Panigale V4. Nádrž je totiž potiahnutá až doslova ku zadnému kolesu, kým jej podstatnú časť nad motorom zabral airbox, nehovoriac o čisto okruhových prepákovaniach a samozrejme zvodoch s výfukmi. Na videu každopádne odporúčam pustiť si aj zvuk, pretože tá melódia vychádzajúca z koncoviek je nádherná - a takmer na nerozoznanie od Desmosedici z MotoGP.
Video: Ducati Panigale V4 R prototyp
Prototyp po Brands Hatchi popreháňal továrenský testovací jazdec MotoGP Michele Pirro. Ortodoxných Ducatistov poteší najmä otvorená suchá spojka; ktovie, či sa jej dočkáme aj v sérii. Kým základná Panigale V4 je so svojii 214 koňmi dnes najsilnejším superbajkom na trhu, pri tomto eRku to bude asi o niečo viac, možno okolo 220 koní v sérii.
Pripomeňme si základné črty V4 motora Desmosedici Stradale: jeho podstatná časť motora je totožná s agregátom Desmosedici v špeciáli MotoGP - rozloženie valcov, vŕtanie, spaľovací priestor, a podobne. Ani tu už nenájdete rozvodové remene, ale reťaze kombinované s ozubenými kolesami. Zaujímavosťou je aj variabilná dĺžka nasávacieho potrubia. Váži 65 kíl, čo je len o nejaké 2,5 kila viac ako predošlé dvojvalcové Superquadro. Jeho charakteristika je významne definovaná takzvaným twin pulse pálením, kedy v priebehu 90 stupňov po sebe odpália ľavé valce, potom po istej prestávke pravé. Ducati tak dosiahla zvuk čo najpodobnejší dvojvalcu. Po prvý raz je na sériovom modeli použité opačné otáčanie kľukového hrideľa, teda smerom dozadu, čo pomáha eliminovať gyroskopické sily otáčajúcich sa kolies. Predsadenie ojničných čapov na kľuke je 70 stupňov.
Pridané: 17.10.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- So Zarcom v Jereze na ďalšej generácii superbajkovej kráľovnej Ducati Panigale V4 S (2022) - Herghott
- EICMA 2018 - Ducati - V4 R potvrdená, má 234 koní! Inovovaná Multistrada 950, Hypermotard, Diavel a Monster 821 - Herghott
- Fotoreport z pretekov Superbike, Brno 2012 - Redakcia
- Jonathan Rea prepisuje históriu: tretí raz po sebe majstrom sveta superbikov - Herghott
- WSBK 2007 – 6 – Taliansko, Monza, 13.5.2007  Hagove double - Brambo
- Mrkaj zblízka na MotoGP špeciály Aprilia a Ducati - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!