ISSN 1336-6491 | Online: 2446 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

WSBK 2007 – 6 – Taliansko, Monza, 13.5.2007  Hagove double

 Zdieľať

Pridané: 18.05.2007 Autor: Brambo
Čitatelia: 3693 [Šport - SuperBike]

Za teplého počasia pokračovali svetové superbajky na náročnom a rýchlom okruhu v talianskej Monze.

Superbike

 Mapa okruhu Monza
Mapa okruhu Monza

Rekord okruhu zajazdil Noriyuki Haga v superpole časom 1.44.941. O rýchlosti okruhu v Monze svedčí aj fakt, že pri tomto čase bola Hagova priemerná rýchlosť takmer 199km/h. Vedľa Hagu stáli v prvej rade ešte Troy Bayliss, Max Biaggi a Troy Corser. Na Jakuba Smrža sa tentoraz superpole neušlo, štartoval zo 17. miesta, Marek Svoboda z miesta 25.

Jazda 1

Po zhasnutí svetiel vchádzal do náročnej šikany po cieľovke prvý Biaggi. O jej náročnosti sa presvedčil aj Lorenzo Lanzi, ktorý to radšej zobral rovno, aby sa vyhol kolízii s ostatnými jazdcami. A to mal Max teda namále... Hneď na to sa dopredu začali predierať Hondy vo farbách Hannspree Ten Kate, zo začiatku bol dokonca lepší Roberto Rolfo a nie James Toseland, tak ako sme na to zvyknutí. Rolfo bol často kritizovaný za výkony v tejto sezóne, keď vzhľadom na to, že je tímový kolega Toselanda ešte toho moc neukázal. Preto bol motivovaný a navyše bol aj na domácej trati. Jakub Smrž sa v úvode držal na mieste 21 a Marek Svoboda na mieste 23. Dopredu sa dral po nie veľmi vydarenom štarte aj Haga, v druhom kole bol už na druhom mieste pred Rolfom a za Toselandom. Haga si s Toselandom často vymieňali pozície, podvozky mali čo robiť, aby zvládli všetky nástrahy trate a aj nasadenie jazdcov. Zatiaľ čo prvá trojka bojovala, zozadu sa potichu približovali Biaggi a Baylissom. Keďže jazdci Hannspree Hondy zvolili mäkkšie pneumatiky ako zvyšok jazdeckého pola, v úvode pretekov boli síce rýchlejší, no bolo evidentné ako ku koncu strácali. Nori Haga sa od vedúcej skupiny odtrhol a vytvoril si náskok, ktorý do cieľa udržal. James Toseland sa snažil ako mohol, no na lepšie, ako štvrté miesto to nestačilo. Druhý bol Bayliss a tretí Biaggi. Smolu mal Rolfo, ktorý dokonca preteky vďaka technike ani nedokončil a tak si to odnieslo predné plexi jeho Hondy. Smrž skončil nakoniec na 15. mieste, Svoboda pre poruchu motora v 11. kole odstúpil.

 Víťaz double - \"Nitro Nori\" Haga
Víťaz double - "Nitro Nori" Haga

Jazda 2

Do druhej jazdy si už tím Hannspree Honda dal povedať a zvolili správnu zmes obutia. James Toseland išiel hneď v úvode dopredu nasledovaný Hagom. O tretie miesto sa pretláčali Rolfo, Corser a Biaggi. Kuba Smrž bol v úvode štrnásty, Svoboda znovu kôli technike odstúpil, tentoraz už v prvom kole. V siedmom kole sa dostal pred Toselanda na prvé miesto Haga a pre diváka skvelé súboje predvádzali jazdci v boji o tretiu priečku – Biaggi, Rolfo, Corser a Bayliss. Haga mal svoj víkend, vytvoril si náskok a zvíťazil aj v tejto jazde, druhý dojazdil Toseland, tretí skončil po napínavom súboji Bayliss. Lepšie dopadol v tejto jazde Rolfo, skončil štvrtý a tým pádom dorazil do boxov s kompletným plexi. Smrž dokončil na výbornom desiatom mieste.

 Haga na pódiu
Haga na pódiu

Prvá päťka po šiestych pretekoch bodovo:

  • 1. Toseland 229 b
  • 2. Haga 194 b
  • 3. Biaggi 191 b
  • 4. Bayliss 164 b
  • 5. Corser 135 b

 Prekvapenie Monzy - Roberto Rolfo
Prekvapenie Monzy - Roberto Rolfo

Supersport

Kvalifikácia

Skvelú formu predvádza Kenan Sofuoglu, aj tentoraz sa postavil na najlepšie štartové miesto, ktoré vybojoval v kvalifikácii časom 1.50.459. Tímový kolega Charpentier stál na druhom mieste, tretí bol Fujiwara a štvrtý Parkes. Mattiew Lagrive zaskakujúci v českom tíme Intermoto štartoval z 18. miesta.

Pretek

Štart a prejazd šikanou sa najlepšie vydaril Parkesovi, za ním nasledoval Nannelli, Charpentier bol štarte tretí a Sofuoglu až šiesty. Do tretieho kola vchádzal už Sofuoglu na prvom mieste. O kolo neskôr všetkých vystrašil hrôzostrašným pádom Robin Harms, ktorý havaroval v rýchlej tiahlej zákrute a nepekne narazil do zvodidiel pár metrov od trate. No odišiel po svojich, takže snáď bude všetko v poriadku. Chvíľu na to ukončil svoju úspešnú jazdu aj Broc Parkes. Na treťom mieste sa objavil Fabien Foret na Kawasaki. Nannelli jazdil stále druhý a s náskokom Sofuoglu na prvej pozícii. Pred koncom pretekov sa začala bitka o druhé miesto, v ktorej figurovali mená Foret, Nannelli a Anthony West, ktorého meno môže byť známe z pôsobenia v majstrovstvách sveta 250ccm. Cieľom prešiel neohrozene prvý Sofuoglu, druhý bol po tvrdom manévri v zákrtute Parabolica Foret a tretí West. Smolu mal znovu Charpentier, ktorý nedokončil a taktiež aj Lagrive, ktorý mal pád na oleji jazdca pred ním, a to z miesta tesne po prvej desiatke.

Prvá päťka po šiestych pretekoch bodovo:

  • 1. Sofuoglu 145 b
  • 2. Foret 87 b
  • 3. Fujiwara 59 b
  • 4. Nannelli 43 b
  • 5. Veneman 41 b

Najbližšie si budeme môcť pozrieť superbajky a superšporty 27. mája v anglickom Silverstone.

Pridané: 18.05.2007 Autor: Brambo Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »