Anketa:
Špeciálna akcia Kawasaki Z + výfuk Akrapovič za babku
ZdieľaťPridané: 13.03.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6946 [Bleskovky - PR bleskovka]
Na skvelé zahájenie sezóny 2019 sme pre vás pripravili špeciálnu akciu. Ku každému novému motocyklu Kawasaki triedy Z, ktorý si kúpite v dealerskej sieti Kawasaki Slovenská republika v dňoch 8.3.2019 až 17.4.2019 dostávate možnosť kúpy výfuku Akrapovič so zľavou až do výšky 79% z ceny výfuku.
Ponuka zliav na výfuky Akrapovič k jednotlivým modelom:
- Kawasaki Z125: koncovka výfuku, bežná cena 384€. Špeciálna cena v akcii 99€ s DPH.
- Kawasaki Z400: koncovka výfuku, bežná cena 698,50€. Špeciálna cena v akcii 199€ s DPH.
- Kawasaki Z650: koncovka výfuku so zvodmi, bežná cena 1421,13€. Špeciálna cena v akcii 299€ s DPH.
- Kawasaki Z900: koncovka výfuku, bežná cena 904,53€. Špeciálna cena v akcii 299€ s DPH.
- Kawasaki Z900RS / aj Cafe: koncovka výfuku, bežná cena 963,93€. Špeciálna cena v akcii 299€ s DPH.
- Kawasaki Z1000 / Z1000SX: obe koncovky výfuku, bežná cena 1498,73€. Špeciálna cena v akcii 399€ s DPH.
Čo by vás mohlo zaujímať:
Môžem si vybrať ľubovoľný výfuk Akrapovič?
Ku každému modelu Z ide o konkrétny výfuk. Bližšie info dostanete u vášho dealera.
Sú výfuky Akrapovič v akcii homologizované?
Áno. Všetky výfuky v tejto akcii sú homologizované a spĺňajú podmienky pre prevádzku na verejných komunikáciach u nás aj v okolitých krajinách.
Naozaj platí akcia len do 17.4.2019?
Áno, naozaj, defintívne.
Viac info na kawasaki.sk | Dealerska sieť Kawasaki Slovenská republika.
Pridané: 13.03.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Jesenné upratovanie v Motoshop Žubor - Redakcia
- Jesenný výpredaj 2016 v Motoshope Žubor - Redakcia
- Uži si leto s Kawasaki - akciový cenník vybraných modelov na leto 2019 - Redakcia
- BLACK FRIDAY, ZĽAVY až do -80% v Motoshope Žubor! - Redakcia
- Výpredaj skladu v Motosvete - zľavy 30 až 80% - Redakcia
- Vianočné nákupy za skvelé ceny v Harley-Davidson Košice - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!