Anketa:
Pozvánka: Honda Fest 2019, Demänovská Dolina
ZdieľaťPridané: 06.05.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5207 [Novinky - Pozvánka]
Tradičná akcia pre zákazníkov značky Honda vstupuje už do 10-teho ročníka a tohto roku bude znovu na Slovensku. BOhatý program, testovacie jazdy, cestovateľské prezentácie, kaskadérske vystúpenie, disko, súťaž o ceny ale hlavne skvelé jazdenie.
Termín akcie: 21. - 25. augusta 2019 (príjazd v stredu 21. augusta popoludní/večer, odjazd v nedeľu 25. augusta ráno).
Miesto konania: Hotel Ski & Wellness Residence DRUŽBA****, Demänovská Dolina (web stránka hotelu).
Na akciu sa zákazníci môžu prihlásiť napriamo prostredníctvom ONLINE registračného formulára: honda-experience.cz/honda-fest/
Video: Honda fest 2018
Účastnícky poplatok je stanovený na čistku 232,-eur s DPH/osoba/pobyt.
Uvedený účastnícky poplatok zahŕňa:
- 4x ubytovanie vrátane miestneho poplatku v hoteli Ski & Wellness Residence DRUŽBA ****, Demänovská Dolina (v dvojposteľovej izbe obsadenej dvoma osobami),
- 4x polpenziu (raňajky a večere formou bufetu),
- neobmedzený vstup do hotelového bazéna a wellness,
- hotelové parkovisko.
Pre účastníkov bude pripravený program – testovacie jazdy motocyklov Honda, cestovateľské prezentácie, kaskadérske vystúpenie, disko, súťaž o ceny.
Každý účastník dostane tričko s logom Honda Festu, nálepku na motorku a podrobný tlačený itinerár s trasami.
Viac info: honda-experience.cz/honda-fest/
Miesto konania:
Hotel Ski & Wellness Residence DRUŽBA****, Demänovská DolinaMapa:
Pridané: 06.05.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka: Dni BMW Motorrad Slovensko 2016 a vyhodnotenie All Bikers Rally 2016 - Redakcia
- Pozvánka: Deň otvorených dverí v Honda Motor Car Bratislava - Redakcia
- Report: 5. Stretko ľadových medveďov 2019, Brezno - zimný zraz motorkárov - Redakcia
- Pozvánka: Stretko (+ preteky) ľadových medveďov 23. - 24. 1. 2016, Brezno - Awia
- Pozvánka: 5. Stretko ľadových medveďov 2019, Brezno - motorky, zima, sneh, preteky, pioniere a skvelá zábava - Awia
- Pozvánka: MDŽ na Slovakia Ringu - 18. 5. 2013 - Online registrácia spustená - Redakcia
- Pozvánka: BMW Motorrad dni 2013 na okruhu v Brne - Redakcia
- Pozvánka: Jazda elegantných gentlemanov 2016 - Redakcia
- Pozvánka: Bikes in Town 2015 - motorky, surfing, hudba, umenie spolu a na Slovensku - Redakcia
- Pozvánka: Honda Fest 2015 - Šumava - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!