Anketa:
Náročný víkend Michala Búlika na Pannoniaringu
ZdieľaťPridané: 12.07.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1712 [Šport - SuperBike]
Uplynulý víkend hostil maďarský Pannoniaring ďalšie preteky šampionátu Alpe Adria. Vo farbách slovenského Maco Racing Teamu sa v sedle Yamahy R3 opäť predstavil 13-ročný Michal Búlik. Tomu sa tentoraz nedarilo, keď prvé preteky dokončil na šiestom mieste a v druhých sa po páde umiestnil až v závere klasifikácie.
V piatkových tréningoch sa u Macovcov venovali hlavne skúšaniu nových pneumatík a nastaveniu podvozku, pretože táto trať robila Michalovi problémy už minulý rok. Časy boli oproti predošlému roku oveľa lepšie, ale v obidvoch tréningoch zaznamenal pád.
Do sobotnej kvalifikácie nastúpil Michal s ďalšími zmenami, ale pocit na motorke sa mierne zhoršil, výsledkom čoho bol až deviaty kvalifikačný čas. Do prvých pretekov nastúpil s ďalšími zmenami, ale pocit sa nezlepšil. Nedokázal sa udržať s prvou skupinou a cieľom prešiel na šiestom mieste, ako najrýchlejší jazdec s motocyklom Yamaha.
Do nedeľných pretekov spravili v tíme ďalšie zmeny. Po štarte sa Michal v druhom kole posunul na šiestu priečku, ale nasledoval pád, ktorý zmaril jeho ďalšie šance. Motocykel sa mu podarilo zodvihnúť a naštartovať a preteky dojazdiť do konca. Cieľom prešiel v závere poľa so stratou celého okruhu.
Michal Búlik: „Celý víkend bol pre mňa veľmi ťažký. Vôbec sa mi nedarilo získať na motorke správny pocit, aj keď sme skúšali rôzne zmeny. Spolu s tímom budeme musieť na motocykli zapracovať, aby som bol konkurencieschopný. V druhej jazde som bol po páde doudieraný a motocykel mierne očesaný, ale za všetkých, ktorí na mojom zlepšení počas celého víkendu tvrdo pracovali som jazdu chcel dokončiť so cťou. Chcel by som poďakovať Macovi za veľa času na telemetrii, Salovi za množstvo informácií o pneumatikách a Danovi a Rišovi za veľa práce, ktoré na motorke po pádoch odviedli. Výsledok musím hodiť čo najrýchlejšie za hlavu a preorientovať sa zase na Hondu, pretože o dva týždne ma čakajú preteky European Talent Cup v Aragóne.“
Ďakujeme partnerom: BOS Búlik s.r.o. , Redox Lučenec, BRS Technology, Top Kraft , Maco Racing, RST, Vágner sport, Paolo Slovakia, Boneko, Dunlop, Moto-cup.sk, Slovenská motocyklová federácia.
Pridané: 12.07.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!