Anketa:
Slovenskí trialisti úspešní na ME vo Francúzsku
ZdieľaťPridané: 15.08.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2218 [Šport - Trial]
Francúzska obec Ancelle sa počas víkendu 10.-11.8.2019 stala dejiskom tretieho a zároveň predposledného podujatia seriálu Majstrovtiev Európy v Triale 2019.
Na tomto podujatí nás reprezentovala dvojica jazdcov - Vladimír Kohthay (Over 40) a Šimon Sordyl (kat.International). V nádhernej horskej scenérii bojovali jazdci o ďalšie body do hodnotenia tohtoročného európskeho šampionátu. Podujatie sa skladalo z dvoch súťažných dní. V sobotu si predposledné podujatie kontinentálneho šampionátu odjazdili kategórie ženy a mládež.
Medzi ženami doslova "o chlp" zvíťazila nórska jazdkyňa Ingveig Hakonsen, ktorá vo francúzskych horách porazila líderku šampionátu z Talianska - Alez Brancati. Na treťom mieste skončila domáca Caroline Moreon. Medzi najmladšími - v triede Youth - si najlepšie počínal Pau Martinez zo Španielska, ktorý zároveň kraľuje i v priebežnom poradí kategórie "Youth". Na druhom mieste po súčte trestných bodov skončil Harry Hemingway (GBR) a tretí jeho krajan Jack Dance, ktorý v priebežnom poradí okupuje striebornú priečku a na prvého Martineza stráca 60 bodov.
V nedeľu štartovali zostávajúce kategórie a triedy - hlavná trieda ME ELITE, Junior, Over 40 a International. V kategórii Over 40 sme mali horúce želiezko v podobe najskúsenejšieho slovenského trialového jazdca Vladimíra Kothaya, ktorý si vo Francúzsku vyjazdil krásne 5. miesto. "Na ťažkých skalnatých prekážkach sme mali zo Šimonom rovnaký počet trestných bodov 25. V kategórii Internacional obsadil Šimon pekné tretie miesto. V mojej kategórii nad 40rokov to však stačilo iba na piate miesto," vyjadril sa Vladimír na sociálnej sieti. Prvenstvo si v jeho kategórii vybojoval taliansky jazdec Andrea Soulier, ktorý doposiaľ vyhral na všetkých troch podujatiach ME. Druhý skončil Markus Kipp z Nemecka a zároveň je i druhý v priebežnom poradí. Tretie miesto patrilo Johnovi Van Veelenovi z Holandska, no tretia priečka v priebežnom poradí patrí Talianovi - Andrea Buschi. Vladimír pred posledným podujatím seriálu figuruje na priebežnom piatom mieste.
V triede Internacional si opäť vynikajúco počínal mladý slovenský jazdec Šimon Sordyl, ktorému sa znovu podarilo vystúpiť na stupne víťazov. Vo francúzskych lesoch si vyjazdil vynikajúce tretie miesto! Zlato v tejto kategórii získal Talian Nuncifora Alessandro a striebro domáci Pellissier Marius. Záverečné finálové podujatie tohtoročných Majstrovstiev Európy v Triale sa uskutoční už tento víkend (17.- 18.8.2019) u našich českých susedov, konkrétne v Březovej, kde sa predstaví i naša dvojica jazdcov Šimon Sordyl a Vladimír Kothay.
Pridané: 15.08.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!