Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2034 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28534
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16994)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11540)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Fotoreportáž - Výstava EICMA 2019

 Zdieľať

Pridané: 22.11.2019 Autor: Romoto
Čitatelia: 6236 [Novinky - Reportáž]

EICMA 2019. Moja tretia eicma. Už som vedel, čo ma čaká organizačne. Sem spadá doprava do Milána, na výstavu a následne z Milána na Slovensko. Rutina. Alebo že by celkom nie...? Kto skúsil, možno by potvrdil, že to nemusí byť až tak jednoduché.

Dám malý príklad: v minulom roku bolo na výstave 500 až 600 tisíc návštevníkov. Čiže celkom husto. Záleží na tom, kde si kliknete na návštevnosť. A áno, doprava tam aj späť (hotel - výstavisko) je metrom z centra alebo vláčikom z Bergama pomerne jednoduchá.

Pridám moju obľúbenú štatistiku z MOTOCICLISMA: v roku 2019 (medziročne v porovnaní s minulým rokom) sa predalo v IT 112 000 skútrov a 86 000 motocyklov. Teda každý tretí návštevník eicmy si, štatisticky, kúpil motocykel. Na jednej strane možno hlúposť, ale na druhej strane ... Medziročný nárast predaných mtc v Taliansku je už niekoľko po sebe idúcich rokov cca 5 až 8 %.

Aston Martin - Eicma-2019-Anglicko
Aston Martin - Eicma-2019-Anglicko
Aston Martin - Eicma-2019-Anglicko
Aston Martin - Eicma-2019-Anglicko

Pri prezentácii noviniek „vopred“ na nete je tak trocha jasné, že kde bude najväčšia tlačenica. A teda, že kde nebude možné urobiť dobrú fotku. Lebo dobré fotky, všakáno, sú už zverejnené deň vopred.

Ducati Panigale V4 - Eicma-2019-Taliansko
Ducati Panigale V4 - Eicma-2019-Taliansko
Ducati Streetfighter V4 - Eicma-2019-Taliansko
Ducati Streetfighter V4 - Eicma-2019-Taliansko
Ducati Desert-X - Eicma-2019-Taliansko
Ducati SCR - Eicma-2019-Taliansko

Ducati je Ferrari na dvoch kolesách a tomu zodpovedala aj návštevnosť stánku. Krásne motorky a obrovský záujem. Ale aj ostané značky z Apeninského poloostrova ponúkli veľa krásnych noviniek. Tie, ktoré ešte navonok majú talianskych majiteľov sú tak nejako európsky štíhle, ale tie pod čínskym vplyvom sú (...možno nie navonok) tak akosi ťažšie. Stačí si kliknúť na hmotnosť kubatúry 500 až 800 cm a ... je to tam. Možno menej ušľachtilé materiály, možno potreba dôležitého ázijského trhu vyrábať odolnejšie motorky.

Takto vyzeral stánok Ducati. Nájdi motorky ...
Takto vyzeral stánok Ducati. Nájdi motorky ...

Benelli - Eicma-2019-Taliansko
Benelli - Eicma-2019-Taliansko

Milujem európske motorky s ich dizajnom. Lebo je vidieť, že sú európske. Ani zamak nechcem urážať Japoncov. Talianov som spomínal. Triumph je pre mňa extra trieda. Novú 675 by som bral hneď. A po nej (pred ňou?) KTM 790 / 890 . Tieto motorky ukazujú presne tú (sexi) hranicu čo (napr. z motora) ešte ukázať aby neukázali príliš, ale zasa aby ani toho ani nebolo primálo. Pre mňa je toto ten správny mix dizajnu, výkonu a ... ceny? Ceny neviem posúdiť, ja si nekupujem nové motorky ktoré sa nekazia...

KTM 790 Duke - Eicma-2019-Rakusko
KTM 790 Duke - Eicma-2019-Rakusko

Určite sem patrí aj BMW (napr.900), ale to sa tiež pomerne zdarne zaplastováva. Japonci majú určite dokonalú techniku, ale podiel plastov zakrýva pohľad na partie, ktoré by podľa mňa k motorke mali patriť. Toľko autorove subjektívne názory na krásu motoriek.

BMW F900R - Eicma-2019-Nemecko
BMW F900R - Eicma-2019-Nemecko

Eicma-2019-Nemecko
Eicma-2019-Nemecko
BMW F900XR - Eicma-2019-Nemecko
BMW F900R - Eicma-2019-Nemecko

Oproti minulým rokom mám pocit z razantnejšieho nástupu Ázie, hovoríme skôr o Číne, že? Už nie či, ale kedy! Mali celý jeden pavilón. Čo tu mali pred pár rokmi a bolo na smiech (no...) teraz priviezli vylepšené. Tí najlepší už sú na európskej / japonskej úrovni. Ale pod ich cenami. Dizajn im robí Kiska, plasty perfektne lícujú, ostrapky na odliatkoch zmizli, páčky sú hliníkové, motory vyrábané v 100 – tisícových sériách nemôžu byť šmejdi.

Eicma-2019-Cina
Eicma-2019-Cina

Brixton - Eicma-2019-Cina
Brixton - Eicma-2019-Cina
Brixton - Eicma-2019-Cina
Eicma-2019-Cina

Kymco predalo za rok 19 000 skútrov. Nie každý taliansky chlapec, čo hrá dorastenecky futbal, má na to, aby i kúpil Apriliu. S tým istým Číňanom 125 ccm môže v Miláne na futbal dochádzať od dorastenca až po starých pánov. Na tej motorke sa nemá čo za ix-rokov pokaziť. A Číňania to vedia.

A je u aj indický Royal Enfield. Tak krásne s ľahkosťou nedokonalá motorka, až by človek zatúžil zajazdiť si na nej. Návrat ku koreňom.

Royal Enfield - Eicma-2019-India
Royal Enfield - Eicma-2019-India

Royal Enfield - Eicma-2019-India
Royal Enfield - Eicma-2019-India
Royal Enfield - Eicma-2019-India
Royal Enfield - Eicma-2019-India

V Miláne bol pomerne početný výskyt elektrobikov, ale z neobjektívnych príčin, je iba malé množstvo fotiek.

Eicma-2019-zaujimavosti
Eicma-2019-zaujimavosti

Eicma-2019-Finsko
Eicma-2019-Finsko

Eicma-2019-Nemecko
Eicma-2019-Nemecko

Čo dodať, samozrejme subjektívne, na záver? Kto ide do Milána na EICMU, ide si pozrieť možno 20 dokonalých svetových noviniek. 20 noviniek, ku ktorým sa poriadne ani nedostane, lebo tam jednoducho nie je priestor na to, aby si to človek mohol „vychutnať“. A potom „sa dá ísť“ do Bad Salzuflenu, kde je každý rok vystavených viacej či menej vydarených cca 400 originálov. Áno, je tam 200 šmejdov a možno 200 zaujímavých custom motoriek ktoré si nikto nikdy (až na pár výnimiek) nekúpi. Ale ten koeficient pozerania sa 20 ku 200 je lákavý...

Pridané: 22.11.2019 Autor: Romoto Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: