Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1731 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28801
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17136)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11665)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020 Kráľovná Adventure dozrieva ako víno 2/3

 Zdieľať

Pridané: 26.03.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 19441 [Testy a predstavenia - Test]

Honda CRF1100L Africa Twin

Štandardná Africa už na prvé stretnutie prekvapí tým aká je "malá". Naozaj jej tie zmeny prospeli a vyzerá štíhlo, kompaktne a doslova láka do terénu. Kolesá sú stále klasické dušové, predné plexi je maličké, nádrž úzka a zadok je štíhly ako na nejakom ostrom endure. Zo sedla bez problémov dosiahnem na zem oboma nohami (mám 182cm) a to aj pri zvihoch 230/220 mm a svetlej výške 250 mm.

Video: Honda CRF 1100 L Africa Twin 2020 - offroad test zo Sardínie

Riaditka sú trochu vyššie ako mala CRF1000 čo je len dobre. Prístrojovka je dobre umiestnená, dobre viditeľná a napriek tomu s tým malým plexi jazdcovi predná kapota vôbec neprekáža vo výhľade. Celkovo Afrika teraz láka vyslovene kompaktným vzhľadom do terénu a tam sme aj trávili s ňou najviac času.

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020

Nový motor je o poznanie silnejší. Na papieri sa to možno nezdá, ale keď vysadnete do sedla tak určite ten rozdiel spoznáte hneď. Nová Afrika je teraz motoricky dravejšia, má viac sily v celom spektre otáčok a treba povedať že je po otáčkach aj hodne hladná. Zvuk z výfuku toto celé podporuje, navyše je tu prívera, ktorá zlepšuje nielen priebeh výkonu ale aj zvukový prejav.

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020

Postoj v stupačkách je teraz lepší ako u predchodcu vďaka vyšším riaditkam. Takto mi sadla do ruky úplne dokonale. Len riaditka na všetkých motorkách boli akosi moc sklopené, čo je vec ktorú sme vyriešili rýchlo a ľahko. Nízke plexi je v teréne super, nebráni vo výhľade a nezavadzia pri jazde v stupačkách keď sa jazdec chce nakloniť vpred.

Naživo: Testujeme Hondu CRF 1100 L Africa Twin 2020 na Sardínii
Naživo: Testujeme Hondu CRF 1100 L Africa Twin 2020 na Sardínii

Jazdili sme hlavne rýchle šotoliny a tam sa Afrika ukázala ako svižný Rally bike. Podvozok je na štandardnej Afrike naladený už tvrdšie ako mala prvá generácia a tiež jej to prospelo. Napriek fakt rýchlej jazde, ktorú si česko-slovenský testovací tím dopriaval som nikdy nenachytal prednú vidlicu na dorazoch. Je to podvozok o ktorý sa jazdec môže oprieť aj keď ide v kúdole prachu za svojím kolegom a nevidí úplne dokonale na cestu.

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020

Čo sa týka elektroniky tak je tu teraz široká možnosť nastavenia. Ako som spomínal po pomerne krátkom čase som to vedel dobre ovládať z riadidiel. Na ceste sú asistenčne systémy fakt užitočné. Do terénu som, ale po krátkej chvíli začal prepínať. Trakčná kontrola mi v teréne nevonia, ale v rámci zvedavosti som jazdil nejaký čas aj na najnižšom stupni 1. Konštruktéri znovu posunuli mieru intervencie nižšie ako u predchodcu a tak sa dá na najslabšom nastavení pomerne dobre zabaviť driftovaním a pritom sú tam ešte nejaké tie zadné dvierka. Na vypnutie trakčnej kontroly tu už nemáme vlastné tlačidlo, ale dá sa to aj za jazdy a pomerne rýchlo dlhším podržaním tlačidla.

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020

Horšie je to ale s ABS, aj keď treba povedať že pribudol režim offroad, ktorý naozaj nie je zlý. Na vypnutie ABS na zadnom kolese je nutné zastaviť, podržať dlhšie jedno tlačidlo a potom ešte potvrdiť otázku na displeji. Predsa len dedikované tlačidlo na vypnutie ABS u predchodcu bolo lepšie. Treba ale povedať, že toto moderné ABS v teréne funguje naozaj dobre a nie je to pre mňa ako jazdca tak obmedzujúce ako trakčná kontrola. Okrem toho je tu ešte wheelie systém proti dvíhaniu predného kolesa. Všetky 3 systémy sa po vypnutí kľúčika nastavia do najslabšieho nastavenia.

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020

Štandardná Africa sa vyprofilovala viac do terénu, štíhlejšia, ľahšia, s malým plexi, lepším podvozkom, agresívnym motorom a lepšou ergonómiou v stupačkách. Nevýhodu som našiel v tom, že chýba zadný nosič a tým pádom aj madlo, za ktoré by sa dalo s motorkou manipulovať. Štíhly zadok je síce sexy ale nie moc praktický.

Plusy a mínusy

Kompaktná, štíhla, ľahšia, super postoj, živší motor, voliteľná automatická prevodovka chýba vzadu madlo a nosič batožiny, dobrá alektronika, ale zas je toho viac čo treba vypínať :-)

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020

Konkurencia:

Do tejto konkurencie som zahrnul viac offroad orientované biky - na ďalšej strane nájdeš aj konkurenciu Adventure Sports a tam budú ďalšie biky. Takže ako prvá rozhodne KTM 790 Adventure R ktorá je trochu slabšia a o 15 kg ľahšia. Inak sa môžu jedna druhej postaviť čelom a v teréne sú porovnateľnými súpermi. KTM má o chlp vyššie zdvihy, možno je trochu odolnejšia a aktuálne o 300 EUR lacnejšia.

Pokračujeme BMW F 850 GS ktorá sa ukázala ako veľmi kompaktná a čiperná motorečka s ktorou je radoť v teréne blbnúť. Výkonovo je ako väčšina konkurencie nastavená na zákonných 70kW teda menej ako Africa, je o kvapku ťažšia a podvozo má nižšie zdvihy (navyše predok bez nastavenia :-( ) Základná cena BMW je ak obýva zvykom nižšia, ale pár vecí si treba ešte prikúpiť aby mala výbavu ako KTM či Honda.

Sľubne vyzerá novinka Triumph Tiger 900 Rally - vysoké zdvihy, o 8 kg ľahšia, nastaviteľný podvozok a slušná výbava s 95 koňový trojvalcom a cena takmer identická ako Africa (Tiger v ponuke aj ako Rally Pro).

No a konkurenciu doplním ešte o Yamaha Ténéré 700 ktorá je síce o poznanie slabšia, ale aj o 15 kíl ľahšia, služný podovozok, skvelá v teréne, iba záklaná elektronika a parádna cenovka pod 10 tisíc EUR. Čo Tenerka na ceste stratí to v teréne získa.

No a tradične musím doplniť obvyklú formulku: Honda jediná ponúka automatickú prevodovku DCT za 1000 eur príplatok.

Pokračovanie článku na ďalšej strane: CRF1100L Africa Twin Adventure Sports, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

Foto:
 Honda CRF1100L Africa Twin 2020 KTM 790 Adventure R 2020 BMW F 850 GS 2020 Triumph Tiger 900 Rally 2020 Yamaha Ténéré 700 2020
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaKTMBMWTriumphYamaha
Model:CRF1100L Africa Twin790 Adventure RF 850 GSTiger 900 RallyTénéré 700
Rok:20202020202020202020
Novinka:NOVINKA 2020NOVINKA 2020
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)radový trojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)
Objem:1084 ccm799 ccm853 ccm888 ccm689 ccm
Max. výkon:102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot.95.2 k (70.0 kW) / 8000 ot.95.2 k (70.0 kW) / 8250 ot.95.2 k (70.0 kW) / 8750 ot.73.4 k (54.0 kW) / 9000 ot.
Max. krútiaci moment:105 Nm / 6250 ot.88 Nm / 6600 ot.92 Nm / 6250 ot.87 Nm / 7250 ot.68 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:10,1:112.7:112,7:111.27:111.5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:92 mm × 81,5 mm88 x 65,7 mm84 x 77 mm78 x 61.9 mm80 x 68.6 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:230 mm240 mm204 mm240 mm210 mm
Zdvih vzadu:220 mm240 mm219 mm230 mm200 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová, 4 piestikdvoj kotúčová 2 piestikdvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm320 mm305 mm320 mm282 mm
Pneu vpredu:90/90-21M/C 54H90/90-2190/90-21 54 V90/90-2190/90 R21 M/C 54V M+S
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm260 mm265 mm255 mm245 mm
Pneu vzadu:150/70R18M/C 70H150/70-18150/70-R17 69 V150/70R17150/70 R18 M/C 70V M+S
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:204 kg189 kg196 kg
Hmotnosť s náplňami:226 kg229 kg205 kg
Výška sedla:850 mm880 mm860 mm850 mm880 mm
Rázvor:1575 mm1528 mm1593 mm1551 mm1590 mm
Dĺžka:2330 mm2305 mm2365 mm
Šírka:960 mm922 mm935 mm915 mm
Výška:1395 mm1350 mm1452 mm1455 mm
Svetlá výška:250 mm263 mm240 mm
Objem nádrže:18.8 l20 l15 l20 l16 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.8 s
Spotreba paliva:4.9 l/100km4.8 l/100km4.1 l/100km5.2 l/100km4.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 287 kmcca 312 kmcca 274 kmcca 288 kmcca 266 km
Servisný interval:12000 km15 000km10 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiza príplatokza príplatokáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiza príplatok
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nienieza príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatokáno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Automatická prevodovka:za príplatok
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok, dušové pneu, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesaUSD 48mm WP vidlicaUSD vidlicapodvozok SHOWA nastaviteľná kompresia, predpätie, útlm vpredu a predpätie a útlm vzadu
Poznámka:
Poznámka:DCT 236 kg
Cena 03/2020: 13 790 EUR (DCT +1000 EUR)
Cena 03/2020: 13 490 EURCena 03/2020: od 12 112 eurDostupná aj verzia Rally Pro: LED hmlovky, obojsmerný quick-shifter, vyhrievané sedadlá a systém kontroly tlaku pneumatík TPMS (201 kg)
Cena 05/2020: od 14 080 eur
Oficiálna cena: 9 590 €
Prvé dodávky plánované na júl 2019 - cez objednávkový systém ktorý sa spustí 27. 3. 2019.

Pokračovanie článku na ďalšej strane: CRF1100L Africa Twin Adventure Sports, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

< >

Pridané: 26.03.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: