Anketa:
Skvelý slovenský trialový šampionát - Vieska – Bezdedov 2020
ZdieľaťPridané: 17.07.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2840 [Šport - Trial]
Počas uplynulého víkendu 11. a 12. júla 2020 sa vo Vieske Bezdedov uskutočnili medzinárodné majstrovstvá Slovenskej republiky v Triale. Miestny organizátor pripravil podujatie v duchu osláv 50. výročia šliapačkových súťaží na Slovensku. Tento počin ocenili všetci zúčastnení, ktorí pri preberaní boli odmenení malým pamätným darčekom v podobe nápoja v limitovanom trialovom obale.
V depe pretekov sme mohli vidieť historické motocykle, vlajku svazarmu alebo aj stretnúť bývalých účastníkov a pamätníkov trialových podujatí. Zhotovený bol bulletin, ktorý okrem zoznamu štartujúcich, zachytával stručný prehľad a vývoj trialu niekoľkými generáciami na Slovensku. Miestny organizátor Trial klub Kamikadze venoval nespočetné hodiny príprave podujatia, čo bolo vidieť nielen na samotnej trati. 12 úsekov, ktoré zahŕňali azda všetky možné terény preverilo prihlásených 71 dospelých a 16 žiakov vo všetkých kategóriách. Nechýbala retro sekcia, ktorá pripomínala ako vyzeral trial pri svojom vzniku.
Celkový dojem z podujatia bol aj napriek neskutočnej prietrži mračien veľmi vysoko hodnotený zo všetkých strán. Spomínaná búrka donútila ukončiť prvý súťažný deň už po prvom kole. Časomiera tak spracovala nadobudnuté výsledky a preteky boli vyhodnotené predčasne. Zlé počasie však skoro nikomu nezobralo chuť do druhého súťažného dňa, najmä nie organizátorovi, ktorý v nedeľu od skorej rannej hodiny (5:30) nelenil a postavil nových 10 bodovaných úsekov, upravil prejazdy a nachystal pre všetkých zjazdnú trať.
Absolútnym víťazom celého víkendu sa stal reprezentant z Rakúska Marco Mempör (TRS), ktorý predviedol naozaj perfektný výkon. V sobotu sa zo Slovákov najlepšie umiestnil šampión Vladimír Kothay (Beta), ktorý sa nenechal zahraničnými mladíkmi zahanbiť a umiestnil sa na 3. mieste vo výkonnostnej triede A. V nedeľu sa najvyššie spomedzi Slovákov dostal domáci Milan Gurín (Beta), ktorý počas oboch dní bral 3. miesto vo výkonnostnej triede B.
Nesmieme zabudnúť na žiakov, kde si najlepšie počas celého víkendu počínal Slovák Simon Pásztor (TRS), ktorý vo svojej výkonnostnej triede Starší žiak zvíťazil ako v sobotu, tak aj v nedeľu. Vo výkonnostnej triede Mladší žiak išli prvé miesta do susedného Česka, keď v sobotu zvíťazila Terezka Hůlková (Gas Gas) jazdiaca s licenciou SMF. V nedeľu si prvé miesto vybojoval medzi mladšími žiakmi Matyáš Bruj (Beta).
Kompletné výsledky z oboch dní nájdete na stránke SMF: www.smf.sk/trial-vysledky/.
Preteky vo Vieske Bezdedov sa uskutočnili v priateľskom, fair-play duchu. Všetci zúčastnení si užili miestne prírodné trate a scenérie, ktoré im tunajšie prostredie poskytlo. Poďakovanie patrí všetkým zúčastneným, organizátorovi a predovšetkým rozhodcom, bez ktorých sa trialový pretek nedá zorganizovať. Ďakujme!
Sezóna 2020 je poznačená situáciou súvisiacou s vírusom COVID-19, kalendár sa neustále mení a zorganizovať športové podujatie je veľmi náročné. Preto ŠK Trial SMF po dohode s organizátorom ruší podujatie plánované 8. a 9. – augusta v Nitre a následne aktualizuje kalendár 2020, kde zostáva už len jedno plánované podujatie v Zbore 29. a 30. Augusta 2020.
ŠK Trial SMF foto: Trial Hobby Club, Trial klub Kamikadze, facebook
viac foto v článku na webe SMF: TU.
Pridané: 17.07.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Európsky trialový šampionát 2019 už pozná svojich víťazov - Redakcia
- Predposledný trial šampionátu SMF 2017 - Vieska-Bezdedov - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!