Anketa:
Test najsilnejšieho sériového superbiku súčasnosti - Honda CBR1000RR-R SP Fireblade. Pomohol nám aj Laki! 2/2
ZdieľaťPridané: 06.03.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 10370 [Testy a predstavenia - Test]
Konkurencia
Porovnávať modelové rozdiely v technologicky najnabitejšom segmente je úloha ako za trest :) Každý výrobca ponúka základnú verziu a aj lepšiu a drahšiu, pričom rozdiely v drahších verziách sú ešte väčšie. Môže nás len tešiť, že už aj základné modely majú dnes veľmi slušnú výbavu (najmä elektronické balíky sú takpovediac rovnaké), a že odhliadnuc od vzhľadu sú fyzické rozdiely len milimetrové. Aby sme sa kompletne nezamotali, v našom prehľade sme sa zamerali iba na základné verzie.
Úvodom len zopár zaujímavých superlatívov:
- najvýkonnejšia: Honda, 215 koní
- najdostupnejšia: Suzuki, 14 990 eur
- najľahšia: BMW, 197 kg
- najlepší pomer výkon/hmotnosť: Ducati, 1,08
Superlatívy sú v tomto segmente síce dôležité, ale motorky sú o najmä o emóciách, a tu ich je na výber koľko len chceme - máme tu dva V4 motory (poskytujú lepší záťah odspodu), jeden radový s pálením podobným V4 (tiež slušný záťah vo výjazdoch), a zvyšok sú radové štvorvalce s ostrejšími krivkami výkonu aj krúťaku. Ani jedna z týchto motoriek nemá pod 200 koní.
Samozrejme, hovoríme o základných verziách v sériovom stave. Príplatkové verzie už dokážu zamotať hlavu, ale najväčšia alchýmia spočíva v takmer nekonečnej upraviteľnosti týchto strojov, či už na okruh alebo aj na cestu (pozdravujeme technikov na STK, zákonodarcov EÚ a aj Gretu!)
Čiže na výber je tu miliarda kombinácií. Záleží len od teba, na čo chceš danú motorku využívať a aké sú tvoje schopnosti, respektíve priestor na rast.
Záver
Honde sa v novej CBR1000RR-R Fireblade ko-ne-čne podarilo spojiť neoklieštené rejsové schopnosti s jej povestnou prívetivosťou a spoľahlivosťou. Je to také nepísané pravidlo, že na Honde sa každý hneď cíti ako doma a nemusí si na ňu zvykať. Na okruhu je to obrovská výhoda, lebo šetrí zaťaženie mozgu. K tomu tu odteraz máme výkon bez kompromisov a plnú elektronickú výbavu na úrovni. A k tomu ešte niečo naviac - nemenej podstatné - továrenské spracovanie na takom leveli, akoby mal Fireblade letieť do vesmíru. Máme veru šťastie, že môžeme zažiť motorky postavené s toleranciami na tisíciny milimetra. Ešte predtým, než zakážu spaľovacie motory :)
Cena základnej verzie CBR1000RR-R Fireblade je 20 990 eur, za dodatočný hardvér a softvér verzie SP šťastný majiteľ vysype 24 790 eur.
Plusy, mínusy
spracovanie superdokonalé ako z NASA, konečne všetky parametre na špici tabuliek, záťah aj odspodu, zvuk bez kompromisov | quickshifter mohol byť už v sérii |
Video: Honda CBR 1000 RR Fireblade SP 2020
Video: Leon Haslam a Honda CBR1000RR-R Fireblade SP 2020 v Katare
Video: Marc Márquez jazdí CBR1000RR-R - 360° Video
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
CBR1000RR-R Fireblade 2020:
Servisný interval | 12 000 km alebo 1 rok |
Spotreba | 6,3 l/100 km (oficiálny údaj, WMTC) |
Objem nádrže z toho rezerva | 16 l (3 l rez.) |
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) | 200 km |
Cena motorky | základ 20 990 eur, SP 24 790 eur |
Ceny vybraných doplnkov:
karbónový zadný blatník | 279 eur |
karbónový predný blatník | 549 eur |
kryt zadného sedla | 185 eur |
tankvak | 195 eur |
padacie protektory | 66 eur |
vyššie plexi tmavé | 66 eur |
quickshifter | 320 eur |
Text: Peter Fischer
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia, Laki53
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd, o. z. Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held, a prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | ||||
Pridaj obrázok |
||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Honda | Ducati | BMW | Kawasaki |
Model: | CBR1000RR-R Fireblade | Panigale V4 | S1000RR | Ninja ZX-10R |
Rok: | 2021 | 2021 | 2021 | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 | |||
Kategória: | Superšport | Superšport | Superšport | Superšport |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | vidlicový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 999.9 ccm | 1103 ccm | 999 ccm | 998 ccm |
Max. výkon: | 215.0 k (158.1 kW) / 14500 ot. | 214.5 k (157.7 kW) / 13000 ot. | 206.7 k (152.0 kW) / 13500 ot. | 203.0 k (149.3 kW) / 13200 ot. |
Max. krútiaci moment: | 113 Nm / 12500 ot. | 124 Nm / 10000 ot. | 113 Nm / 10500 ot. | 114.9 Nm / 11400 ot. |
Kompresný pomer: | 13 : 1 | 14.0:1 | 13.3:1 | 13:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 81 mm × 48,5 mm | 81 x 50.3 mm | 80 x 49.7 mm | 76.0 x 55.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie PGM-DSFI | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 48 mm | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (4V) | DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 137 mm | 130 mm | 117 mm | 115 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková | dvoj kotúčová radiálne monobloky | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková | dvoj kotúčová radiálne strmene |
Priemer bŕzd vpredu: | 330 mm | 330 mm | 320 mm | 330 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17 58W | 120/70 ZR17 | 120/70 R17 | 120/70ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 245 mm | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 200/55-ZR17 | 200/60 ZR17 | 190/55 R17 | 190/55ZR17M/C (75W) |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 175 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 201 kg | 198 kg | 197 kg | 207 kg |
Výška sedla: | 830 mm | 830 mm | 824 mm | 835 mm |
Rázvor: | 1455 mm | 1469 mm | 1441 mm | 1450 mm |
Dĺžka: | 2100 mm | 2065 mm | 2073 mm | 2085 mm |
Šírka: | 745 mm | 824 mm | 750 mm | |
Výška: | 1140 mm | 1130 mm | 1185 mm | |
Svetlá výška: | 115 mm | 135 mm | ||
Objem nádrže: | 16.1 l | 16 l | 16.5 l | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.1 s | |||
Spotreba paliva: | 6.25 l/100km | 6.9 l/100km | 6.4 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 193 km | cca 173 km | cca 193 km | |
Servisný interval: | 12000 km (ventily 24 000 km) | |||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | za príplatok | áno, v sérii | ||
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | za príplatok | za príplatok | za príplatok | |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | |||
Quick-shift: | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | |||
Asistent rozbehu do kopca: | áno, v sérii | |||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok Showa, titan výfuk Akrapovic | plne nastaviteľný podvozok Showa BPF vidlica a tlmič Sachs | Balance Free vidlica / BFRC zadný tlmič, Öhlins el. tlmič riadenia | |
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 2/2021: 20 990 eur, verzia SP 24 790 eur | Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Slide Control (DSC), Engine Brake Control (EBC) EVO, Auto tyre calibration, Ducati Power Launch (DPL), tlmič riadenia Sachs Cena 2/2021: 22 900 eur, verzia S 28 490 eur | Cena 2/2021: 22 683 eur, M paket: 3983 eur, M1000RR: 33 300 eur Variabilné časovanie ventilov BMW ShiftCam | Cena 2/2021: 18 995 eur Výkon s Ram Air: 156,8 kW (213 k) pri 13 200 ot. |
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Honda | Suzuki | Aprilia | Yamaha |
Model: | CBR1000RR-R Fireblade | GSX-R 1000 | RSV4 RR | YZF-R1 |
Rok: | 2021 | 2021 | 2021 | 2021 |
Kategória: | Superšport | Superšport | Superšport | Superšport |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | vidlicový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 999.9 ccm | 1000 ccm | 999.6 ccm | 998 ccm |
Max. výkon: | 215.0 k (158.1 kW) / 14500 ot. | 202.6 k (149.0 kW) / 13200 ot. | 201.3 k (148.0 kW) / 13000 ot. | 200.1 k (147.1 kW) / 13500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 113 Nm / 12500 ot. | 118 Nm / 10800 ot. | 115 Nm / 10500 ot. | 112.4 Nm / 11500 ot. |
Kompresný pomer: | 13 : 1 | 13.2:1 | 13.6:1 | 13:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 81 mm × 48,5 mm | 76.0 x 55.1 mm | 78.0 x 52.3 mm | 79 x 50,9 mm |
Palivový system: | vstrekovanie PGM-DSFI | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC variabil. časovanie ventilov (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 125 mm | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 137 mm | 130 mm | 130 mm | 120 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková | dvoj kotúčová 4 piestiková radiálna | dvoj kotúčová radiálne monobloky | dvoj kotúčová radiálne strmene |
Priemer bŕzd vpredu: | 330 mm | 320 mm | 330 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17 58W | 120/70ZR17 M/C (58W) | 120/70-17 | 120/70 ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 200/55-ZR17 | 190/55ZR17 M/C (75W) | 200/55 ZR 17 | 190/55 ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 180 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 201 kg | 202 kg | 204 kg | 203 kg |
Výška sedla: | 830 mm | 825 mm | 853 mm | 861 mm |
Rázvor: | 1455 mm | 1420 mm | 1441 mm | 1405 mm |
Dĺžka: | 2100 mm | 2075 mm | 2055 mm | 2055 mm |
Šírka: | 745 mm | 705 mm | 735 mm | 690 mm |
Výška: | 1140 mm | 1145 mm | 1120 mm | 1165 mm |
Svetlá výška: | 115 mm | 130 mm | 130 mm | 130 mm |
Objem nádrže: | 16.1 l | 16 l | 18.5 l | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 6.25 l/100km | 5.9 l/100km | 6.67 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 193 km | cca 203 km | cca 208 km | |
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | |||
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | za príplatok | ||
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
El. Podvozok: | za príplatok | nie | za príplatok | |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | |||
Quick-shift: | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | nie | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok Showa, titan výfuk Akrapovic | USD vidla Showa BPF 43 mm, tlmič Showa | Aprilia Wheelie Control, Launch Control, Quick Shift, telemetria V4-MP | |
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 2/2021: 20 990 eur, verzia SP 24 790 eur | Cena 2/2021: 14 990 eur, verzia R 15 990 eur | Cena 2/2021: zatiaľ nestanovená, rok 2020: 17 990 eur | Cena 2/2021: 18 990 eur, verzia M 24 990 eur |
Pridané: 06.03.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora