Anketa:
Test Honda X-ADV 2021: praktický a rýchly univerzál 2/2
ZdieľaťPridané: 18.04.2021 Autor: Peter Fischer
[Testy a predstavenia - Test]
Konkurencia
Žiadny iný enduroskúter neexistuje :) Existuje iba enduro alebo skúter. Endúr s podobným výkonom a cenovkou nižšou než má X-ADV je takmer nekonečné množstvo, ale záujemca o X-ADV predsa musí mať dôvod, prečo sa zaujíma o takýto crossover. Bude ním pravdepodobne práve tá skútrová praktickosť, ktorú má X-ADV na špičkovej úrovni. A, samozrejme, z tohto pohľadu bude vnímať aj konkurentov.
A keďže normu Euro5 neprežil žiaden zo známych veľkých maxiskútrov, zostáva nám jediný konkurent, jednoduchšia a cestnejšia sestra Forza 750. Tá je odhliadnuc od endurovitejšieho podvozku, nižšej stavby a jednoduchších detailov veľmi podobná X-ADV, s cenovkou o sedem stoviek nižšou.
Záver
Cena nového X-ADV 2021 je 11 590 eur. Veru, nie je to málo, ale v tejto cene je špičková up-to-date výbava a praktickosť, ako aj veľmi moderný vzhľad, ktorý len tak rýchlo neomrzí. V kombinácii s povestnou Honda spoľahlivosťou a spokojnosťou majiteľov predchádzajúcej generácie je to nanajvýš férová ponuka.
Plusy, mínusy
| výbava, praktickosť, pohodlie, dynamika, spotreba | prednastavený režim Standard pri každom zapnutí, málo miesta na mazanie reťaze |
Video
Video: Honda X-ADV 2021 - jedinečný medzi “skútrami” a jedinečný medzi “adventúrami”
Video: Nová Honda X-ADV 2021
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Honda X-ADV 2021
| Servisný interval | 12 000 km (alebo 1 rok) |
| Spotreba | 3,6 l/100 km (ofic. údaj, metóda WMTC) |
| Objem nádrže z toho rezerva | 13,2 l (3 l rez.) |
| Približný dojazd (po kontrolku) | 280 km |
| Cena motorky | 11 590 eur |
Text: Peter Fischer
Foto a video: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia, Mišo Jariabka
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd, o. z. Slovensko.
| Foto: | ||
![]() |
![]() |
|
| Všeobecné informácie: | ||
| Výrobca: | Honda | Honda |
| Model: | X-ADV | Forza 750 |
| Rok: | 2021 | 2021 |
| Novinka: | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 |
| Kategória: | Cestovné enduro | Skúter |
| Motor: | ||
| Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
| Objem: | 745 ccm | 745 ccm |
| Max. výkon: | 58.6 k (43.1 kW) / 6750 ot. | 58.6 k (43.1 kW) / 6750 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 69 Nm / 4750 ot. | 69 Nm / 4750 ot. |
| Kompresný pomer: | 10.7: 1 | 10.7: 1 |
| Vŕtanie x Zdvih: | 77 x 80mm | 77 x 80mm |
| Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
| Rozvod: | DOHC (4V) | SOHC (4V) |
| Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | ||
| Prevodovka: | automatizovaná 6-stupňová dvojspojková | automatická 6 stupňová dvojspojková |
| Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
| Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm |
| Zdvih vzadu: | 120 mm | 120 mm |
| Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne strmene | dvoj kotúčová radiálne strmene |
| Priemer bŕzd vpredu: | 296 mm | 310 mm |
| Pneu vpredu: | 120/70-R17M/C | 120/70-R17 M/C |
| Brzdy vzadu: | jedno kotúčová (CBS) | jedno kotúčová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 240 mm |
| Pneu vzadu: | 160/60-R15M/C | 160/60-R15 M/C |
| Hmotnosť / Rozmery: | ||
| Hmotnosť s náplňami: | 236 kg | 235 kg |
| Výška sedla: | 820 mm | 790 mm |
| Rázvor: | 1590 mm | 1580 mm |
| Dĺžka: | 2215 mm | 2200 mm |
| Šírka: | 940 mm | 790 mm |
| Výška: | 1370 mm | 1484 mm |
| Svetlá výška: | 165 mm | 135 mm |
| Objem nádrže: | 13.2 l | 13.2 l |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
| Spotreba paliva: | 3.6 l/100km | 3.6 l/100km |
| Dojazd po rezervu: | cca 274 km | cca 274 km |
| Servisný interval: | 12000 km | 12000km |
| Doplnková výbava: | ||
| ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Vypínateľné ABS: | nie | nie |
| Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | |
| Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Iná výbava: | automatická prevodovka DCT | automatická prevodovka DCT |
| Poznámka: | ||
| Poznámka: | Cena 3/2021: 11 590 eur Dvojspojková prevodovka DCT, hlasovo ovládaná konektivita. EURO 5 | Cena 3/2021: 10 890 eur Dvojspojková prevodovka DCT, hlasovo ovládaná konektivita. EURO 5 |
Pridané: 18.04.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Video: KTM 390 Adventure R (2025) - Balkán dáš po vlastnej osi, potom v teréne bez kompromisov
- Alpská porovnávačka: Norden, GS, Africa, Stelvio alebo GX?
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora












































