Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 857 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk MOTOQUAD

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 6092
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (3646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (2446)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Minitestík Honda MSX125 Grom (2021) 1/2

 Zdieľať

Pridané: 23.10.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 1726 [Testy a predstavenia - Test]

Nie často sa stáva, že novinka má konzervatívnejší vzhľad než jej predchodca. Pri MSX125 sa tak však stalo, ale zároveň pribudli praktické a využiteľné vecičky. Poďme sa na ne pozrieť.

Text: Peter Fischer, Matej Mularčík
Foto: Peter Fischer
Video: Peter Fischer, Viktor Fischer

Minitestík Honda MSX125 Grom (2021)
Honda MSX125 Grom (2021)

Honda je s takýmito „minibajkami“ celosvetovo úspešná už od predstavenia modelu Monkey v roku 1963. V nedávnejšej histórii pribudli modely ako MSX alebo predtým päťdesiatka Zoomer, ktoré niektorí majitelia aj celkom značne upravovali. MSX sa v Európe dokonca prepracovala do top päťky najpredávanejších osminiek, ak teda neberieme do úvahy skútre. Predošlá generácia MSX125 mala podstatne hranatejšie a futuristickejšie tvary než novinka, ktorú dnes testujeme.

Minitestík Honda MSX125 Grom (2021)
Honda MSX125 Grom (2021)

Okrem pridania mena Grom (pod ktorým bola MSX známa v USA alebo Japonsku už predtým) má nová MSX125 konečne aj ďalší prevodový stupeň, teda piaty, juchú! Na prístrojovke pribudol otáčkomer a ukazovateľ zaradeného stupňa. Výkon ani krúťak sa veľmi nemenili, ale vnútornosti motora sú trochu pomenené; jednovalcový vzducháčik je teraz pocitovo točivejší.

Minitestík Honda MSX125 Grom (2021)

Aby človek, ktorý nikdy nevidel MSX125 na vlastné oči, mal aspoň trochu predstavu o aký malý motocykel ide, porovnajme si ho trebárs s CB125F:

MSX125 CB125F
Výkon 9,6 k pri 7 250 ot. 10,7 k pri 7 750 ot.
Počet stupňov 5 5
Hmotnosť 103 kg 117 kg
Rázvor 1200 mm 1285 mm
Výška sedla 761 mm 790 mm
Obutie 120/70-12 a 130/70-12 80/100-18 a 90/90-18
Dĺžka x šírka x výška 1760 x 720 x 1015 2020 x 784 x 1103
Cena 3 650 € 2 590 €

Minitestík Honda MSX125 Grom (2021)

MSX125 Grom má teda riadidlá vo výške necelý jeden meter. Sedlo je pritom vo výške 761 mm, čo ani zďaleka nie je najmenej na trhu - asi mi neuveríš, ale existujú aj ľudia, ktorí nedočiahnu na zem ani z Groma :) Ale inak je celý stroj veľmi kompaktný, čo sa najviac hodí pri parkovaní. Zaberá menej miesta než malé skútre. Pichneš ho kamkoľvek. Čistá radosť.

Obe kolesá sú 12-palcové, čo by malo znamenať nepohodlie na rozbitých mestských cestách, lenže obutie je široké a vysoké. Rozdiel medzi oboma pneumatikami je len v šírke - vzadu 130, vpredu 120. Spolu s dobre naladeným odpružením je tak jazda aj po našich cestách celkom v pohode. A to aj so spolujazdcom. Ba čo viac, Grom nemá nič ani proti športovaniu. Len ho treba riadne držať pod krkom, a užiješ si aj nejakú Babu či Šturec. Dole kopcom ešte viac.

Minitestík Honda MSX125 Grom (2021)

Minitestík Honda MSX125 Grom (2021)
Minitestík Honda MSX125 Grom (2021)
Minitestík Honda MSX125 Grom (2021)
Minitestík Honda MSX125 Grom (2021)

Pre Groma je však dokonalým životným prostredím mesto. Podvozok vychytá úplne všetko, nízka hmotnosť mu pritom pomáha a celková kompaktnosť stroja je v tvrdej mestskej džungli devíza číslo jeden. Trochu horšie je to za mestom, pretože pre tú kompaktnosť ťa niektorí vodiči prehliadnu. MSX125 Grom zaberá menšiu čelnú plochu než skútre, kde asi končí rozlišovacia schopnosť našich plechovkárov, takže o to viac sa musíš mať na pozore. A kým pri športovaní je kvaltovanie výhodou, v meste skôr nevýhodou; niekedy treba radiť príliš veľa, ale čo je podstatnejšie, pre manuálnu prevodovku MSX125 nespadá pod „auťácke“ béčkové vodičáky.

Video: Honda MSX125 Grom 2021 - malý veľký bojovník

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Technické parametre.

Foto:
 Honda MSX 125 Grom 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:MSX 125 Grom
Rok:2021
Novinka:NOVINKA 2021
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:125 ccm
Max. výkon:9.79 k (7.20 kW) / 7250 ot.
Max. krútiaci moment:10.5 Nm / 5500 ot.
Kompresný pomer:10 : 1
Vŕtanie x Zdvih:50,0 mm x 63,1 mm
Palivový system:vstrekovanie
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:kotúčová dvojpiestiková
Priemer bŕzd vpredu:220 mm
Pneu vpredu:120/70-12
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:190 mm
Pneu vzadu:130/70-12
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:103 kg
Výška sedla:761 mm
Rázvor:1200 mm
Dĺžka:1760 mm
Šírka:720 mm
Výška:1015 mm
Svetlá výška:180 mm
Objem nádrže:6 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:94 km/h
Spotreba paliva:1.522 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 295 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
Iná výbava:ľahko vymeniteľné panely kapotáže
Poznámka:
Poznámka:Cena 9/2021: 3 650 eur

>

Pridané: 23.10.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria