Anketa:
Minitestík Honda MSX125 Grom (2021) 1/2
ZdieľaťPridané: 23.10.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 5454 [Testy a predstavenia - Test]
Nie často sa stáva, že novinka má konzervatívnejší vzhľad než jej predchodca. Pri MSX125 sa tak však stalo, ale zároveň pribudli praktické a využiteľné vecičky. Poďme sa na ne pozrieť.
Text: Peter Fischer, Matej Mularčík
Foto: Peter Fischer
Video: Peter Fischer, Viktor Fischer
Honda je s takýmito „minibajkami“ celosvetovo úspešná už od predstavenia modelu Monkey v roku 1963. V nedávnejšej histórii pribudli modely ako MSX alebo predtým päťdesiatka Zoomer, ktoré niektorí majitelia aj celkom značne upravovali. MSX sa v Európe dokonca prepracovala do top päťky najpredávanejších osminiek, ak teda neberieme do úvahy skútre. Predošlá generácia MSX125 mala podstatne hranatejšie a futuristickejšie tvary než novinka, ktorú dnes testujeme.
Okrem pridania mena Grom (pod ktorým bola MSX známa v USA alebo Japonsku už predtým) má nová MSX125 konečne aj ďalší prevodový stupeň, teda piaty, juchú! Na prístrojovke pribudol otáčkomer a ukazovateľ zaradeného stupňa. Výkon ani krúťak sa veľmi nemenili, ale vnútornosti motora sú trochu pomenené; jednovalcový vzducháčik je teraz pocitovo točivejší.
Aby človek, ktorý nikdy nevidel MSX125 na vlastné oči, mal aspoň trochu predstavu o aký malý motocykel ide, porovnajme si ho trebárs s CB125F:
MSX125 | CB125F | |
Výkon | 9,6 k pri 7 250 ot. | 10,7 k pri 7 750 ot. |
Počet stupňov | 5 | 5 |
Hmotnosť | 103 kg | 117 kg |
Rázvor | 1200 mm | 1285 mm |
Výška sedla | 761 mm | 790 mm |
Obutie | 120/70-12 a 130/70-12 | 80/100-18 a 90/90-18 |
Dĺžka x šírka x výška | 1760 x 720 x 1015 | 2020 x 784 x 1103 |
Cena | 3 650 € | 2 590 € |
MSX125 Grom má teda riadidlá vo výške necelý jeden meter. Sedlo je pritom vo výške 761 mm, čo ani zďaleka nie je najmenej na trhu - asi mi neuveríš, ale existujú aj ľudia, ktorí nedočiahnu na zem ani z Groma :) Ale inak je celý stroj veľmi kompaktný, čo sa najviac hodí pri parkovaní. Zaberá menej miesta než malé skútre. Pichneš ho kamkoľvek. Čistá radosť.
Obe kolesá sú 12-palcové, čo by malo znamenať nepohodlie na rozbitých mestských cestách, lenže obutie je široké a vysoké. Rozdiel medzi oboma pneumatikami je len v šírke - vzadu 130, vpredu 120. Spolu s dobre naladeným odpružením je tak jazda aj po našich cestách celkom v pohode. A to aj so spolujazdcom. Ba čo viac, Grom nemá nič ani proti športovaniu. Len ho treba riadne držať pod krkom, a užiješ si aj nejakú Babu či Šturec. Dole kopcom ešte viac.
Pre Groma je však dokonalým životným prostredím mesto. Podvozok vychytá úplne všetko, nízka hmotnosť mu pritom pomáha a celková kompaktnosť stroja je v tvrdej mestskej džungli devíza číslo jeden. Trochu horšie je to za mestom, pretože pre tú kompaktnosť ťa niektorí vodiči prehliadnu. MSX125 Grom zaberá menšiu čelnú plochu než skútre, kde asi končí rozlišovacia schopnosť našich plechovkárov, takže o to viac sa musíš mať na pozore. A kým pri športovaní je kvaltovanie výhodou, v meste skôr nevýhodou; niekedy treba radiť príliš veľa, ale čo je podstatnejšie, pre manuálnu prevodovku MSX125 nespadá pod „auťácke“ béčkové vodičáky.
Video: Honda MSX125 Grom 2021 - malý veľký bojovník
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Technické parametre.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | MSX 125 Grom |
Rok: | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 125 ccm |
Max. výkon: | 9.79 k (7.20 kW) / 7250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 10.5 Nm / 5500 ot. |
Kompresný pomer: | 10 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 50,0 mm x 63,1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | kotúčová dvojpiestiková |
Priemer bŕzd vpredu: | 220 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-12 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 190 mm |
Pneu vzadu: | 130/70-12 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 103 kg |
Výška sedla: | 761 mm |
Rázvor: | 1200 mm |
Dĺžka: | 1760 mm |
Šírka: | 720 mm |
Výška: | 1015 mm |
Svetlá výška: | 180 mm |
Objem nádrže: | 6 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 94 km/h |
Spotreba paliva: | 1.522 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 295 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
Iná výbava: | ľahko vymeniteľné panely kapotáže |
Poznámka: | |
Poznámka: | Cena 9/2021: 3 650 eur |
Pridané: 23.10.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Súvisiace články:
- Honda do Európy vracia malý model Dax - Redakcia
- Silný mestský predátor - Honda Forza 125 (2023) vo verzii Special edition - Muli
- Honda vybalila MSX125 Grom 2021 - zábavný mini-motocykel po novom - Awia
- Honda MSX125 2013 - Mini Street X-treme 125 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora