Anketa:
Vyskúšali sme Ducati Monster (2021) - najpriateľskejší a zároveň najostrejší Monster doteraz 2/2
ZdieľaťPridané: 08.02.2022 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 6822 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Konkurencia
V podlitrových naháčoch je veru tvrdá konkurencia! Monster je tu jediný zástupca elkovej dvojvalcovej školy. Zvyšok sú všetko raďáky, a to po dvoch z dvojvalcov a štvorvalcov, a tri trojvalce: KTM 890 Duke, BMW F 900 R, Kawasaki Z900, Suzuki GSX-S950, Yamaha MT-09, MV Agusta Brutale Rosso a Triumph Street Triple R. GSX-S950 je tu viac menej náhodou, pretože aj keď má najvyšší objem motora (plný liter R4), nedosahuje výkon 100 koní, ale zase GSX-S1000 je výkonovo v inej lige.
Elkové usporiadanie znamená iný charakter než radové, a práve to Monstra oddeľuje od ostatných. Preto by som až tak nepozeral na výkon, ktorým sa inak Monster radí skôr na spodok tabuľky. Zároveň má porovnateľnú hmotnosť s väčšinou konkurentov; tu nepekne vytŕčajú BMW, Kawasaki a Suzuki, ktoré sú priemerne o nejakých 20 kíl ťažšie než zvyšok (smajlík neveriacky krútiaci hlavou). A nového Monstra jednoznačne oddeľuje aj presná odozva od predného kolesa - ani jeden z konkurentov ju nemá na takej úrovni. Najviac sa jej približuje MV Agusta Brutale.
Ceny tu lietajú hlava-nehlava, ako keby tu nikto nič negarantoval. Najdostupnejšie je koncepčne dosť staré BMW F 900 R, 8 700 eur, najviac treba zaplatiť za MV Agustu Brutale Rosso, 12 tácov. Ducati Monster stojí len o dve stovky menej, resp. vo verzii Plus presne rovnako. Pre niekoho to môže byť prekvapujúce, ale treba sa na to pozrieť tak, že ide o takmer nový stroj a zároveň stroj, ktorý je z celej triedy koncepčne najmladší.
Záver
Nový Monster je presným prienikom medzi všetkým Monstrami čo kedy vyšli z fabriky. Všetky ich nahádzali do jednej veľkej miešačky, nechali podusiť a pokvasiť a z toho vzišiel nový Monster. Omylom im tam padla aj jedna Superleggera. Fakt! Tá znížila jeho hmotnosť, ale niečo pridala na výslednej cene. Tá je 11 790 eur. Verzia Plus s miništítom a krytom sedla stojí o dve stovky viac.
Áno, 821 bola len o máličko lacnejšia, ibaže ľudia už nemajú na výber, 797 zmizla. Keby tá suma aspoň začínala číslom 10, bolo by to stráviteľnejšie. Lenže jazdné vlastnosti ako žiletka a obrovský zmysel pre zábavu aké má Monster neponúka žiaden konkurent. A basta!
Plusy, mínusy
| zábavný motor, športové schopnosti, chuligánstvo v krvi, neskutočne presný predok, Ducati charakter bez kompromisu | spolujazdec sa nemá čoho chytiť, cena |
Video: Rýchlovka s Ducati Monster (2021) - skalpelovo presný a revolučný Monster
Video: Nový Ducati Monster 2021 | Čistá zábava
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Ducati Monster (2021)
| Servisný interval | 15 000 km (alebo 1 rok) |
| Oficiálna spotreba | 5,2 l/100 km |
| Objem nádrže, z toho rezerva | 14 l (3 l rez.) |
| Približný dojazd (po kontrolku rezervy) | 210 km |
| Cena motorky | 11 790 eur (verzia Plus 11 990 eur) |
Text: Peter Fischer
Foto a video: Peter Fischer
Motocykel zapožičala spoločnosť Ducati Bratislava (H & A Moto Bike s. r. o.)
| Foto: | |||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
| Všeobecné informácie: | |||||
| Výrobca: | Ducati | BMW | Yamaha | Kawasaki | Suzuki |
| Model: | Monster | F 900 R | MT-09 | Z900 | GSX-S 950 |
| Rok: | 2021 | 2021 | 2021 | 2021 | 2021 |
| Novinka: | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | |||
| Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
| Motor: | |||||
| Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | radový trojvalec | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
| Objem: | 937 ccm | 895 ccm | 890 ccm | 948 ccm | 998.6 ccm |
| Max. výkon: | 111.5 k (82.0 kW) / 9250 ot. | 104.7 k (77.0 kW) / 8500 ot. | 119.1 k (87.6 kW) / 10000 ot. | 125.4 k (92.2 kW) / 9500 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 7800 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 93 Nm / 6500 ot. | 92 Nm / 6500 ot. | 93.6 Nm / 8500 ot. | 98.6 Nm / 7700 ot. | 92 Nm / 6500 ot. |
| Kompresný pomer: | 13,3 : 1 | 13:1 | 11.5 : 1 | 11.8:1 | 12.2:1 |
| Vŕtanie x Zdvih: | 94 x 67.5 mm | 86 x 77 mm | 78 x 62.1 mm | 73.4 x 56.0 mm | 73.4 x 59 mm |
| Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 38 mm | vstrekovanie 44mm |
| Rozvod: | Desmodromický rozvod (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
| Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | |||||
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
| Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
| Zdvih vpredu: | 130 mm | 135 mm | 137 mm | 120 mm | 120 mm |
| Zdvih vzadu: | 140 mm | 142 mm | 130 mm | 140 mm | 130 mm |
| Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne strmene | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvoj kotúčová 4 piestiková radiálna |
| Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 298 mm | 300 mm | 310 mm |
| Pneu vpredu: | 120/70 ZR17 | 120/70-17 | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70ZR17M/C (58W) |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm | 265 mm | 245 mm | 250 mm | |
| Pneu vzadu: | 180/55 ZR17 | 180/55-ZR-17 | 180/55ZR17M/C (73W) | 180/55ZR17M/C (73W) | 190/50ZR17M/C (73W) |
| Hmotnosť / Rozmery: | |||||
| Suchá hmotnosť: | 166 kg | ||||
| Hmotnosť s náplňami: | 188 kg | 211 kg | 189 kg | 210 kg | 214 kg |
| Výška sedla: | 820 mm | 815 mm | 825 mm | 795 mm | 810 mm |
| Rázvor: | 1474 mm | 1518 mm | 1430 mm | 1450 mm | 1460 mm |
| Dĺžka: | 2140 mm | 2075 mm | 2065 mm | 2115 mm | |
| Šírka: | 815 mm | 815 mm | 825 mm | 810 mm | |
| Výška: | 1235 mm | 1135 mm | 1065 mm | 1080 mm | |
| Svetlá výška: | 140 mm | 130 mm | 140 mm | ||
| Objem nádrže: | 14 l | 13 l | 14 l | 17 l | 19 l |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
| Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.7 s | ||||
| Spotreba paliva: | 4.2 l/100km | 4.8 l/100km | |||
| Dojazd po rezervu: | cca 232 km | cca 218 km | |||
| Servisný interval: | 15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km | ||||
| Doplnková výbava: | |||||
| ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
| Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | ||||
| Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
| Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
| Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
| LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
| LED denné svetlá: | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii | |
| LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
| El. Podvozok: | za príplatok | ||||
| Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
| Quick-shift: | áno, v sérii | ||||
| Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | ||||
| Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
| Iná výbava: | nastaviteľný útlm USD vidlica a tlmič | plne nastaviteľný podvozok KYB | easy start | ||
| Poznámka: | |||||
| Poznámka: | Cena 1/2022: 11 790 eur Monster+ naviac kryt svetla a zadného sedla. | Cena 1/2022: 8 690 eur | Cena 1/2022: 9 290 eur | Cena 1/2022: 9 695 eur | Cena 1/2022: 9 790 eur |
| Foto: | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
| Všeobecné informácie: | ||||
| Výrobca: | Ducati | KTM | MV Agusta | Triumph |
| Model: | Monster | 890 Duke | Brutale Rosso | Street Triple R |
| Rok: | 2021 | 2021 | 2021 | 2021 |
| Novinka: | NOVINKA 2021 | |||
| Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
| Motor: | ||||
| Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
| Objem: | 937 ccm | 890 ccm | 798 ccm | 765 ccm |
| Max. výkon: | 111.5 k (82.0 kW) / 9250 ot. | 115.6 k (85.0 kW) / 9250 ot. | 117.6 k (86.5 kW) / 11500 ot. | 123.1 k (90.5 kW) / 11750 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 93 Nm / 6500 ot. | 92 Nm / 7750 ot. | 83 Nm / 7600 ot. | 79 Nm / 9350 ot. |
| Kompresný pomer: | 13,3 : 1 | 13.5:1 | 13.3 : 1 | 12.65:1 |
| Vŕtanie x Zdvih: | 94 x 67.5 mm | 90,7 x 68,8 mm | 79 x 54.3 mm | 77.99 x 53.38 mm |
| Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
| Rozvod: | Desmodromický rozvod (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
| Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | ||||
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
| Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
| Zdvih vpredu: | 130 mm | 140 mm | 125 mm | 115 mm |
| Zdvih vzadu: | 140 mm | 150 mm | 124 mm | 134 mm |
| Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne strmene | dvojkotúčová, 4 piestik Brembo Stylema | dvojkotúčová | dvoj kotúčová 2 piestik |
| Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 320 mm | 310 mm |
| Pneu vpredu: | 120/70 ZR17 | 120/70 R 17 | 120/70 ZR 17 | 120/70 R17 |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik |
| Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm | 240 mm | 220 mm | 220 mm |
| Pneu vzadu: | 180/55 ZR17 | 180/55 ZR 17 | 180/55 ZR 17 | 180/55 R17 |
| Hmotnosť / Rozmery: | ||||
| Suchá hmotnosť: | 166 kg | 169 kg | 167 kg | 166 kg |
| Hmotnosť s náplňami: | 188 kg | |||
| Výška sedla: | 820 mm | 820 mm | 830 mm | 810 mm |
| Rázvor: | 1474 mm | 1482 mm | 1400 mm | 1405 mm |
| Dĺžka: | 2045 mm | 2055 mm | ||
| Šírka: | 875 mm | 775 mm | ||
| Výška: | 1085 mm | |||
| Svetlá výška: | 206 mm | |||
| Objem nádrže: | 14 l | 14 l | 16.5 l | 17.4 l |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
| Max. rýchlosť: | 237 km/h | |||
| Spotreba paliva: | 4.8 l/100km | 5.6 l/100km | 5.2 l/100km | |
| Dojazd po rezervu: | cca 218 km | cca 220 km | cca 250 km | |
| Servisný interval: | 15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km | 15 000 km | ||
| Doplnková výbava: | ||||
| ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
| Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
| Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Tempomat: | nie | |||
| LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
| LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
| El. Podvozok: | nie | |||
| Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
| Quick-shift: | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | |
| Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | |||
| Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
| Iná výbava: | plne nastaviteľný WP APEX | Brembo M50 monobloky, plne nastaviteľný podvozok, tlmič Ö | ||
| Poznámka: | ||||
| Poznámka: | Cena 1/2022: 11 790 eur Monster+ naviac kryt svetla a zadného sedla. | Cena 1/2022: 10 990 eur | Cena 1/2022: približne 11 990 eur | Cena 1/2022: 9 795 eur |
Pridané: 08.02.2022 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Video: KTM 390 Adventure R (2025) - Balkán dáš po vlastnej osi, potom v teréne bez kompromisov
- Alpská porovnávačka: Norden, GS, Africa, Stelvio alebo GX?
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora





































