Anketa:
Šimon Jošt vyhral ME EMX Open 2021 v Lokti!
ZdieľaťPridané: 28.07.2021 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2889 [Šport - Motocross]
Vynikajúce výsledkov dosiahol tento víkend slovenský motokrosový reprezentant Šimon Jošt, ktorý si na motokrosovej trati v Lokti vybojoval cenné víťazstvo v seriáli majstrovstiev Európy triedy MX Open, ktoré sa islši spolu s motokrosovými majstrovstvami sveta a majstrovstvami sveta v motokrose žien.
V prvej finálovej jazde sa poradie neustále menilo. Jazdu vyhral Talian Davide De Bortoli, Šimon bol v cieli klasifikovaný na krásnom 5.mieste. Druhý slovenský jazdec štartujúci taktiež v triede MX Open Tomáš Kohút obsadil 12.miesto a mladý Jaroslav Katriňák pri svojej premiére v tomto európskom šampionáte skončil na 28.mieste.
Po štarte druhého finále sa ujal vedenia De Bortoli, Jost sa postupne priblížil k druhému taktiež talianskému jazdcovi k Zontovi a mieril na druhé miesto. Na trati mohli diváci vidieť krásny súboj medzi našom Joštom a práve Zontim, ktorého na koniec Šimon Jošt predbehol. 8 minút a 2 kolá pred cieľom bol rozdiel medzi De Bortolim a Jostom 3,134 sekundy, ale o pár kôl neskôr mal De Bortoli pád a prišiel o vedenie, ktoré sa ujal práve náš Šimon Jošt a to si udržal až do cieľa. Druhý skončil Tim Koch z Nemecka a tretí Filippo Zonta z Talianska. Tomáš Kohút skončil na 13.mieste a Jaroslav Katriňák si oproti prvej jazde polepšil, skončil na 25.miesto.
Šimon Jošt si za svoje víťazstvo v druhej jazde a 5.miesto v prvej vybojoval v Lokti zaslúžené víťazstvo pred druhým Filippom Zontim a tretím Davide De Bortolim (obaja z Talianska). Tomáš Kohút, ktorý sa do motokrosového kolotoča vracia po dlhšej prestávke obsadil 13.priečku a Jaroslav Katriňák bol v LOkti klasifikovaný na 27.mieste.
Gratuľujeme!
Simon Jošt: „Nečakal som tento výsledok, ale každopádne sa veľmi teším. Celý deň som sa cítil dobre. V meranom tréningu som bol štvrtý a v prvej jazde som mal menší pád, nebol som schopný posunúť sa tam, kde som chcel a skončil som piaty. V druhej jazde som skutočne bojoval s kolenom, ktoré stále nie je stopercentné, a najmä na konci pretekov sa v tomto stave jazdilo ťažko. “
EMXOpen - Race 1: 1. Davide De Bortoli (ITA, Honda), 30:08.141; 2. Micha-Boy De Waal (NED, Husqvarna), +0:06.123; 3. Simone Croci (ITA, Husqvarna), +0:11.454; 4. Filippo Zonta (ITA, Honda), +0:14.820; 5. Simon Jost (SVK, KTM), +0:15.764; 6. Martin Krc (CZE, KTM), +0:17.031; 7. Martin Michek (CZE, KTM), +0:18.447; 8. Tim Koch (GER, Husqvarna), +0:30.214; 9. Nicolas Dercourt (FRA, Honda), +0:30.983; 10. Petr Michalec (CZE, Honda), +0:34.161; ....12. Tomáš Kohut (SVK, KTM) +0:35.885; ......28. Jaroslav Katriňák (SVK, KTM) + 1 kolo.
EMXOpen - Race 2 : 1. Simon Jost (SVK, KTM), 30:34.151; 2. Tim Koch (GER, Husqvarna), +0:03.871; 3. Filippo Zonta (ITA, Honda), +0:09.761; 4. Martin Michek (CZE, KTM), +0:14.491; 5. Nicolas Dercourt (FRA, Honda), +0:18.314; 6. Simone Croci (ITA, Husqvarna), +0:20.119; 7. Martin Krc (CZE, KTM), +0:22.864; 8. Tomasz Wysocki (POL, KTM), +0:26.258; 9. Petr Michalec (CZE, Honda), +0:28.605; 10. Davide De Bortoli (ITA, Honda), +0:38.324;...13. Tomáš Kohút (SVK, KTM) + 1:00.124; ....25.Jaroslav Katriňák (SVK, KTM) + 1kolo
EMXOpen - Overall Top 10 Classification: 1. Simon Jost (SVK, KTM), 41 points; 2. Filippo Zonta (ITA, HON), 38 p.; 3. Davide De Bortoli (ITA, HON), 36 p.; 4. Tim Koch (GER, HUS), 35 p.; 5. Simone Croci (ITA, HUS), 35 p.; 6. Martin Michek (CZE, KTM), 32 p.; 7. Martin Krc (CZE, KTM), 29 p.; 8. Nicolas Dercourt (FRA, HON), 28 p.; 9. Petr Michalec (CZE, HON), 23 p.; 10. Micha-Boy De Waal (NED, HUS), 22 p.; ...13. Tomáš Kohút )SVK, KTM) 17 points; ... 27. Jaroslav Katriňák (SVK, KTM) EMXOpen - Championship Top 10 Classification: 1. Davide De Bortoli (ITA, HON), 116 points; 2. Nicolas Dercourt (FRA, HON), 112 p.; 3. Simone Croci (ITA, HUS), 97 p.; 4. Filippo Zonta (ITA, HON), 88 p.; 5. Micha-Boy De Waal (NED, HUS), 85 p.; 6. Simeo Ubach (ESP, HUS), 61 p.; 7. Andero Lusbo (EST, HUS), 55 p.; 8. Jilani Cambré (BEL, YAM), 49 p.; 9. Kay Ebben (NED, KTM), 42 p.; 10. Simon Jost (SVK, KTM), 41 p.;
Pridané: 28.07.2021 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- MXGP A ME v motokrose EMX250 a EMX300 v Holandsku - Valkenswaard 2016 - Redakcia
- Slovenský jazdec Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia bodoval na majstrovstvách sveta - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!