Anketa:
Slovenský jazdec Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia bodoval na majstrovstvách sveta
ZdieľaťPridané: 29.06.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3457 [Šport - Motocross]
Počas uplynulého víkendu, v dňoch 25.-26.6.2016, sa v Taliansku na pieskovej trati Mantova uskutočnilo dvanáste podujatie seriálu Majstrovstiev sveta v motokrose MXGP a MX2 a zároveň aj ôsme podujatie seriálu Majstrovstiev Európy EMX250. Na oboch šampionátoch malo znova zastúpenie aj Slovensko.
Medzi svetovou špičkou štartoval Richard Šikyňa v triede MX2 a v európskej triede EMX250 nás reprezentoval Tomáš Kohút.
V kráľovskej triede MXGP zvíťazil Tim Gajser (SLO) pred druhým Gautierom Paulinom (FRA) a tretím Clementom Desalle (BEL). V triede MX2 dominoval Jeffrey Herlings (NED), na 2.priečke sa umiestnil jeho krajan Brian Bogers (NED) a na 3. Dylan Ferrandis (FRA). Mladý slovenský reprezentant Richard Šikyňa podal výborný výkon a dojazdil v prvej jazde na 23. a v druhej jazde na 19. mieste.
Po úspešnej premiére Richarda Šikyňu (#102) z tímu MX Slovakia, jazdiaceho na KTM 250 SXF v triede MX2 v anglickom Matterley Basin, kde skončil 26. a 23., prišla z Talianska ešte lepšia spáva. Hneď pri svojom druhom vystúpení medzi absolútnou svetovou elitou dokázal získať nie len pre seba a svoj tím, ale aj pre Slovensko 2 cenné body za 19. miesto v druhej jazde. V prvých pretekoch tiež zajazdil výborne a cieľom prešiel 23.. Je to fantastický výkon tohto mladého, len 18 rožného slovenského jazdca z Oravy.
Richard Šikyňa (#102) „Štart v prvej jazde mi veľmi nevyšiel, ale cítil som sa na motorke fajn. Od prvých kôl sa mi jazdilo dobre a postupne som sa dostal na 23. miesto. Asi 4 kolá do konca mi však stvrdli ruky a tak som sa až do cieľa poriadne vytrápil. Nakoniec som si svoje miesto ale udržal. V druhej jazde som mal lepší štart a posúval som sa dopredu. Na motorke som sa cítil v pohode a mal som aj dobré tempo. Našiel som si na trati vhodné koľaje a tak som išiel uvoľnený. V polovici jazdy som už bol na 19. mieste, na ktorom som prešiel aj cieľom. Boli to pre mňa veľmi náročné preteky. Kombinácia piesku a veľkej horúčavy poriadne preverili moju kondičku. Podarilo sa mi obe jazdy absolvovať bez pádu a aj to malo vplyv na výsledok. Som veľmi šťastný, mám prvé bodu zo sveta v MX2. Je to skvelý pocit. Veľké ďakujem patrí môjmu tímu MX Slovakia, ktorý mi umožnil štartovať na týchto pretekoch, svojmu trénerovi Mirovi Kučírkovi za všetok čas, ktorý so mnou trávi a aj vďaka ktorému som tam, kde som. Ďakujem aj môjmu mechanikovi za skvelú prípravu motorky po celý víkend a samozrejme aj mojim rodičom.“
Peter Kolek, manažér tímu MX Slovakia „Rišova druhá účasť na majstrovstvách sveta v taliansku bola ešte náročnejšia, ako jeho premiéra pred týždňom v Anglicku. Teploty, ktoré v priebehu víkendu prekračovali aj hranicu 40 stupňov boli priamo neznesiteľné. Podmienky na náročnej trati boli ale pre všetkých nakoniec rovnaké a musel sa aj stým Rišo vyrovnať. Mal však veľkú chuť a odhodlanie, aj keď mu trať v Mantove veľmi nesedí. Celí víkend zvládol výborne, preteky vydržal odjazdiť aj vďaka dobrej kondícii a nakoniec nás všetkých veľmi milo prekvapil svojim prvým bodovaným umiestnením. Je to naozaj úžasný bojovník a veľmi mu to prajem. Stále je ale čo zlepšovať, veď aj preto sa ho snažím posielať na čo najťažšie preteky, aby sa mohol zdokonaľovať. Za seba a za všetkých v tíme chcem ešte aj takto Rišovi k výsledku úprimne pogratulovať.“
V európskej triede EMX250 bolo poradie nasledovné: 1. Bas Vaessen (NED), 2. Thomas Kier Olsen (DEN), 3. Anton Gole (SWE). Náš Tomáš Kohút prišiel do cieľa v prvej jazde na 17. a v druhej jazde na 37. mieste, celkovo sa umiestnil na 22. priečke.
ME EMX Open Poľsko
Motokrosová trať v Olsztyne (Poľsko) bola tento víkend dejiskom siedmeho podujatia tohtoročného seriálu Majstrovstiev Európy v motokrose triedy EMX open. Na podujatí nás reprezentoval jediný jazdec a to Jakub Hruška, ktorý sa umiestnil v prvej jazde na výbornom 4. mieste a v druhej na 6. mieste, celkovo obsadil 6. priečku. Víťazom oboch jázd bol Dmytro Asmanov (UKR).
Pridané: 29.06.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- MXGP A ME v motokrose EMX250 a EMX300 v Holandsku - Valkenswaard 2016 - Redakcia
- Motokrosový víkend 26. - 27. 7. 2014 v Lokti aj so Slovenskými jazdcami - Redakcia
- Fantastický úspech slovenského tímu na Motokrose národov - Redakcia
- Majstrovstvá sveta v motokrose juniorov 2014 v Belgicku - Redakcia
- Jazdci tímu MX Slovakia úspešní aj v MMSR 2013 Mníšku nad Hnilcom. - Redakcia
- V Lokti na MS Fontanesi oslavovala titul, Šikiňa na 8. a Kohút na 13. mieste v ME EMX125 - Redakcia
- Jazdci z tímu MX Slovakia na stupni víťazov aj v českých Víceniciach - Redakcia
- Víťazom motokrosu národov 2014 je tím Francúzska - Redakcia
- Výborná premiéra Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia na majstrovstvách sveta MXGP - Redakcia
- Šimon Jošt vyhral ME EMX Open 2021 v Lokti! - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!