Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 982 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk MOTOQUAD

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 5708
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (3423)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (2285)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač

Piaggio prináša nový kompaktný elektro skúter: Piaggio 1 a hneď v dvoch verziách

 Zdieľať

Pridané: 16.09.2021 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1999 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Piaggio 1 kombinuje výhody moderného e-skútru – obratnosť, nízku hmotnosť a praktickosť v mestskej prevádzke s minimalizmom, kvalitou a spoľahlivosťou.

Seriál článkov - Novinky 2022:

| Seriál článkov: Novinky 2022 |

Dôraz kladie predovšetkým na bezpečnosť, a to vďaka pevnému rámu a odpruženiu navrhnutému pre zážitok z jazdy, ale tiež na atraktívny design s citom pre ten najmenší detail, komfort a vysokú úroveň spoľahlivosti. Horúcou novinkou je kompletný technologický balíček vrátane digitálneho farebného prístrojového panelu, LED osvetlenia a bezkľúčového zapaľovania.

1C0061
1C0061

Piaggio 1 je tiež jediným e-skútrom vo svojej kategórii, ktorý má rozmerný úložný podsedlový priestor, do ktorého sa zmestí veľká jet prilba.

Video: Piaggio 1 | Vitajte v elektro svete

Piaggio 1 poháňa elektromotor zabudovaný do zadného kolesa, vo verzii moped s obmedzenou rýchlosťou na 45 km/h má výkon 1,2 kW, zatiaľ čo verzia elektrobike je vybavená jednotkou s výkonom 2 kW. Vo všetkých verziách je batéria umiestnená pod sedlom, dá sa jednoducho vybrať v priebehu niekoľkých sekúnd a odniesť na nabíjačku domov alebo do kancelárie.
V ponuke sú celkom dve verzie modelu Piaggio 1 s dvomi typmi batérií:

Piaggio 1 Rýchlosť 45 km/h, dojazd až 55 km v režime ECO*, až 48 km v režime SPORT (WMTC)
Piaggio 1 Active Rýchlosť 60 km/h, dojazd až 85 km v režime ECO*, až 66 km v režime SPORT (WMTC)

Piaggio 1
Piaggio 1

Design: racionálny, ale nie nudný

Originálny design modelu Piaggio 1 rešpektuje minimalizmus vyžadovaný mestskou elektromobilitou bez toho, aby obetoval nezameniteľný štýl či kvalitu materiálov a spracovania typické pre skútre Piaggio.
Predná kapotáž je zároveň kompaktná a účinná a v hornej časti ju zdobí klasická „viazanka“, ktorá elegantne charakterizuje vozidlá Piaggio. LED svetlá vyčnievajú po stranách, ich tvar podčiarkujú čisté krivky profilu vozidla a dodávajú mu celkovo ľahký a dynamický vzhľad. Štíhla zadná časť je zakončená tenkým svetlom osadeným rovnako LED.

11.05.2021 16:04 - Piaggio prináša nový kompaktný elektro skúter: Piaggio 1 a hneď v dvoch verziách
11.05.2021 16:04 - Piaggio prináša nový kompaktný elektro skúter: Piaggio 1 a hneď v dvoch verziách

28.06.2021 13:28 - Piaggio prináša nový kompaktný elektro skúter: Piaggio 1 a hneď v dvoch verziách
11.05.2021 16:05 - Piaggio prináša nový kompaktný elektro skúter: Piaggio 1 a hneď v dvoch verziách
11.05.2021 16:04 - Piaggio prináša nový kompaktný elektro skúter: Piaggio 1 a hneď v dvoch verziách
11.05.2021 16:05 - Piaggio prináša nový kompaktný elektro skúter: Piaggio 1 a hneď v dvoch verziách

Veľká pozornosť bola venovaná ergonómii: Aj napriek kompaktným rozmerom má trojuholník sedlo-stúpačky-riadidlá presne rovnaké proporcie, ako pri tradičných skútroch modelového radu Piaggio. Tieto rozmery sa premietajú do pohodlnej jazdnej pozície, čiastočne vďaka plochým a priestorným stúpačkám, ktoré dopĺňajú praktické a robustné sklopné stúpačky spolujazdca.

11.05.2021 16:05 - Piaggio prináša nový kompaktný elektro skúter: Piaggio 1 a hneď v dvoch verziách
11.05.2021 16:05 - Piaggio prináša nový kompaktný elektro skúter: Piaggio 1 a hneď v dvoch verziách

Riadidlá podčiarkujú racionalitu designu: žiadne zbytočné plasty, uprostred veľký 5,5” digitálny farebný LCD displej, vždy perfektne čitateľný vďaka svetelnému čidlu, ktoré nastavuje podsvietenie a farbu písma podľa okolitého svetla (denný/nočný režim).
Informácie sa zobrazujú na prehľadnej obrazovke s estetickým usporiadaním: ukazovateľ rýchlosti v strednej časti je obklopený ukazovateľom úrovne energie (využívanej alebo rekuperovanej v priebehu jazdy), ukazovateľom stavu nabitia batérie a zostávajúceho dojazdu v kilometroch, ďalej informáciami o jazde, ktoré si je možné zvoliť prostredníctvom tlačidla MODE umiestneného na prístrojovom paneli a tiež na ľavom ovládači: okamžitú a priemernú spotrebu, čas jazdy, celkové a denné počítadlo kilometrov (Trip A a B). Spodná časť displeja zobrazuje jazdný režim, ktorý je možné si zvoliť pomocou špeciálneho tlačidla MAP na pravom ovládači.

11.05.2021 16:05 - Piaggio prináša nový kompaktný elektro skúter: Piaggio 1 a hneď v dvoch verziách
11.05.2021 16:05 - Piaggio prináša nový kompaktný elektro skúter: Piaggio 1 a hneď v dvoch verziách

Na ceste: pohyb nebol nikdy jednoduchší

Piaggio 1 je predovšetkým užívateľsky prívetivé vozidlo, ktorého cieľom je zlepšiť a zjednodušiť každodenné dochádzanie, a to nielen v priebehu samotnej jazdy, ale celkovou ovládateľnosťou počnúc zapnutím kľúča.

Vďaka bezkľúčovému zapaľovaniu Piaggio 1 žiadny tradičný kľúč nepotrebuje a dá sa uviesť do prevádzky pomocou diaľkového ovládača a praktického tlačidla, ktoré nahrádza klasickú skrinku zapaľovania. Stačí jednoducho stisnúť tlačidlo pre odomknutie na diaľkovom ovládači (zvukový signál a svetelný krúžok na rukoväti potvrdí, že je stroj pripravený na prevádzku) a otočiť rukoväť do polohy ON.
Pre naštartovanie stačí jednoducho stisnúť tlačidlo MAP na pravej strane riadidiel (s pridržanou páčkou brzdy) a vybrať jeden z dvoch jazdných režimov: ECO a Sport (navyše je k dispozícii režim Reverse, ktorý je možné zvoliť iba keď vozidlo stojí a zjednodušiť si tak manévrovanie s modelom Piaggio 1 v tesnom priestore).
ECO režim, určený na úsporu energie, predlžuje výdrž batérie; rýchlosť je obmedzená na 30 km/h a akcelerácia pozvoľnejšia. Režim Sport je naopak základným jazdným režimom, ktorý využíva výkon motoru naplno.

Piaggio-1-04-small
Piaggio-1-04-small

Maximálne praktický: batéria je vyberateľná a nezaberá žiadne miesto v úložnom priestore pod sedlom

Piaggio 1 bolo rovnako navrhnuté s cieľom čo najviac zjednodušiť proces nabíjania batérie: to znamená, že dojazd nebude pri dochádzaní z domova do práce či pri jazde po meste predstavovať žiadny problém.
Vo všetkých verziách je možné batériu vybrať v priebehu niekoľkých sekúnd odpojením kábla, ktorý ju spája s vozidlom a za držadlo ju jednoducho odniesť na nabíjačku domov, do kancelárie alebo kamkoľvek inde, kde sa práve nachádzate.
Verzia 1 je vybavená batériou s kapacitou 1,4 kWh, ktorá váži 10 kg, zatiaľ čo verzia 1 Active používa batériu s väčšou kapacitou 2,3 kWh, ktorá váži 15 kg.

Nabíjanie už nemôže byť jednoduchšie: lithium-ion batéria, rovnaká ako v moderných smartphonoch, je bezúdržbová a nevyžaduje žiadne špeciálne zachádzanie. Na jej dobitie stačí jednoducho pripojiť nabíjačku, ktorá sa dodáva s vozidlom.
Štandardná doba do plného nabitia je 6 hodín (zo siete s napätím 220 V). Batéria má vynikajúcu účinnosť 800 nabíjacích cyklov. Aj po nich si však batéria zachová 70 % svojej kapacity a je stále dokonale použiteľná.

Batéria je umiestnená v podsedlovom priestore bez toho, aby obmedzila jeho funkčnosť. Preto je Piaggio 1 jediným e-skútrom vo svojej kategórii, ktorý ponúka veľký úložný priestor, kde sa pod sedlo zmestí veľká jet prilba.
Sedlo je možné otvoriť pomocou ovládača zapaľovania, alebo v prípadne vybratej batérie, špeciálnym zámkom na ľavom bočnom paneli, ktorý sa odomyká kľúčom ukrytým v diaľkovom ovládači.

Ďalšími prvkami, ktoré prispievajú k funkčnosti a využiteľnosti modelu Piaggio 1 v meste, sú sedlo – pohodlné a ergonomické s výškou iba 770 mm nad zemou, vďaka čomu jazdec akejkoľvek výšky bez problémov dočiahne na zem keď zastaví na semafore, praktický háčik na tašku a USB port s vodotesným gumovým krytom, umiestnený na zadnej vnútornej strane ochranného krytu nôh.

Piaggio-1-01-small
Piaggio-1-01-small

Technológie

Elektromotor modelu 1, vyvinutý spoločnosťou Piaggio, je nábojového typu; inými slovami je vstavaný do náboja zadného kolesa. Táto konštrukcia robí stavbu vozidla extrémne jednoduchú a kompaktnú.
Verzia 1 je vybavená elektromotorom s konštantným výkonom 1,2 kW, zatiaľ čo verzia 1 Active má výkon 2 kW. Tieto hodnoty dosahujú porovnateľné jazdné vlastností ako tradičné 50 cm3 skútre s tým, že rýchly nástup výkonu pri rozjazde z miesta typický pre elektromotory zaručuje obratnú a príjemnú jazdu po meste.

Vďaka nízkej hmotnosti, modernej lithium-iontovej batérii a účinnému systému rekuperácie kinetickej energie (KERS), ktorý dobíja batériu v priebehu spomaľovania, ponúkajú všetky verzie modelu Piaggio 1 výnimočný dojazd, ktorý pri verzii 1 Active je až 85 km.

28.06.2021 11:03 - Piaggio prináša nový kompaktný elektro skúter: Piaggio 1 a hneď v dvoch verziách
28.06.2021 11:03 - Piaggio prináša nový kompaktný elektro skúter: Piaggio 1 a hneď v dvoch verziách

Piaggio 1 je extrémne ľahké vozidlo (75 kg bez batérie, 79 kg pri verzii1 Active) bez toho, aby obetovalo čokoľvek zo skvelej architektúry podvozku, ktorá je prevzatá z tradičných skútrov Piaggio: rám, skonštruovaný tak, aby vydržal nápor mestskej prevádzky, je z vysoko odolných oceľových trubiek, spevnených lisovanými oceľovými prvkami. Systém odpruženia je postavený na jednostrannej prednej vidlici s vinutou pružinou a hydraulickým tlmičom, zatiaľ čo vzadu sú dva hydraulické tlmiče – to všetko prispieva k pohodlnej a bezpečnej jazde.
Brzdy sú moderné a modulované, pričom vpredu aj vzadu je veľká 175mm kotúčová brzda ovládaná hydraulicky. Verzia 1 Active je vybavená kombinovaným brzdovým systémom CBS.

Verzie a farby

11.05.2021 16:05 - Piaggio prináša nový kompaktný elektro skúter: Piaggio 1 a hneď v dvoch verziách
11.05.2021 16:05 - Piaggio prináša nový kompaktný elektro skúter: Piaggio 1 a hneď v dvoch verziách

Piaggio 1 prichádza v dvoch farebných radoch: Forever Grey, Forever White a Forever Black sú tri najtmavšie farebné prevedenia, ktoré podčiarkujú minimalistický a čistý design, zatiaľ čo Sunshine Mix, Arctic Mix a Forest Mix sú tri dvojtónové prevedenia, ktoré vyzdvihujú mladistvý a svieži charakter skútra. Pri farebných prevedeniach radu Mix má sedlo šedý poťah, ktorý lepšie kontrastuje s lesklo čiernymi bočnými panelmi.
Farebné prevedenia sú v ponuke pre všetky verzie. Verzia 1 Active sa esteticky líši od ostatných červenou dekoráciou na zadnej kyvnej vidlici.

Foto:
 Piaggio 1 2021 Piaggio 1 Active 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:PiaggioPiaggio
Model:11 Active
Rok:20212021
Novinka:NOVINKA 2021NOVINKA 2021
Kategória:SkúterSkúter
Motor:
Typ motora:ElektromotorElektromotor
Max. výkon:1.63 k (1.20 kW) / ot.2.72 k (2.00 kW) / ot.
Max. krútiaci moment:85 Nm / ot.90 Nm / ot.
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatickáautomatická
Brzdy vpredu:jednokotúčová, 2 piestikjednokotúčová, 2 piestik
Priemer bŕzd vpredu:175 mm175 mm
Pneu vpredu:100/80-10100/80-10
Pneu vzadu:100/80-10100/80-10
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:75 kg79 kg
Hmotnosť s náplňami:85 kg94 kg
Výška sedla:770 mm770 mm
Rázvor:1220 mm1220 mm
Dĺžka:1720 mm1720 mm
Šírka:745 mm745 mm
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:45 km/h60 km/h
Doplnková výbava:
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sériiáno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:CBS brzdy
Poznámka:
Poznámka:Elektrický bezkefový motor KERS (systém rekuperácie kinetickej energie)
1,4 kWh lithiová batéria 29 Ah 10 kg
Rýchlosť 45 km/h, dojazd až 55 km v režime ECO*, až 48 km v režime SPORT (WMTC)
Elektrický bezkefový motor KERS (systém rekuperácie kinetickej energie)
2,3 kWh lithiová batéria 48 Ah 15 kg
Rýchlosť 45 km/h, dojazd až 55 km v režime ECO*, až 48 km v režime SPORT (WMTC)

Pridané: 16.09.2021 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2022:

| Seriál článkov: Novinky 2022 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria