Anketa:
Piaggio prináša nový kompaktný elektro skúter: Piaggio 1 a hneď v dvoch verziách
ZdieľaťPridané: 16.09.2021 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4869 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Piaggio 1 kombinuje výhody moderného e-skútru – obratnosť, nízku hmotnosť a praktickosť v mestskej prevádzke s minimalizmom, kvalitou a spoľahlivosťou.
Seriál článkov - Novinky 2022:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2022 | Nasledujúci
Dôraz kladie predovšetkým na bezpečnosť, a to vďaka pevnému rámu a odpruženiu navrhnutému pre zážitok z jazdy, ale tiež na atraktívny design s citom pre ten najmenší detail, komfort a vysokú úroveň spoľahlivosti. Horúcou novinkou je kompletný technologický balíček vrátane digitálneho farebného prístrojového panelu, LED osvetlenia a bezkľúčového zapaľovania.
Piaggio 1 je tiež jediným e-skútrom vo svojej kategórii, ktorý má rozmerný úložný podsedlový priestor, do ktorého sa zmestí veľká jet prilba.
Video: Piaggio 1 | Vitajte v elektro svete
Piaggio 1 poháňa elektromotor zabudovaný do zadného kolesa, vo verzii moped s obmedzenou rýchlosťou na 45 km/h má výkon 1,2 kW, zatiaľ čo verzia elektrobike je vybavená jednotkou s výkonom 2 kW. Vo všetkých verziách je batéria umiestnená pod sedlom, dá sa jednoducho vybrať v priebehu niekoľkých sekúnd a odniesť na nabíjačku domov alebo do kancelárie.
V ponuke sú celkom dve verzie modelu Piaggio 1 s dvomi typmi batérií:
Piaggio 1 | Rýchlosť 45 km/h, dojazd až 55 km v režime ECO*, až 48 km v režime SPORT (WMTC) |
Piaggio 1 Active | Rýchlosť 60 km/h, dojazd až 85 km v režime ECO*, až 66 km v režime SPORT (WMTC) |
Design: racionálny, ale nie nudný
Originálny design modelu Piaggio 1 rešpektuje minimalizmus vyžadovaný mestskou elektromobilitou bez toho, aby obetoval nezameniteľný štýl či kvalitu materiálov a spracovania typické pre skútre Piaggio.
Predná kapotáž je zároveň kompaktná a účinná a v hornej časti ju zdobí klasická „viazanka“, ktorá elegantne charakterizuje vozidlá Piaggio. LED svetlá vyčnievajú po stranách, ich tvar podčiarkujú čisté krivky profilu vozidla a dodávajú mu celkovo ľahký a dynamický vzhľad. Štíhla zadná časť je zakončená tenkým svetlom osadeným rovnako LED.
Veľká pozornosť bola venovaná ergonómii: Aj napriek kompaktným rozmerom má trojuholník sedlo-stúpačky-riadidlá presne rovnaké proporcie, ako pri tradičných skútroch modelového radu Piaggio. Tieto rozmery sa premietajú do pohodlnej jazdnej pozície, čiastočne vďaka plochým a priestorným stúpačkám, ktoré dopĺňajú praktické a robustné sklopné stúpačky spolujazdca.
Riadidlá podčiarkujú racionalitu designu: žiadne zbytočné plasty, uprostred veľký 5,5” digitálny farebný LCD displej, vždy perfektne čitateľný vďaka svetelnému čidlu, ktoré nastavuje podsvietenie a farbu písma podľa okolitého svetla (denný/nočný režim).
Informácie sa zobrazujú na prehľadnej obrazovke s estetickým usporiadaním: ukazovateľ rýchlosti v strednej časti je obklopený ukazovateľom úrovne energie (využívanej alebo rekuperovanej v priebehu jazdy), ukazovateľom stavu nabitia batérie a zostávajúceho dojazdu v kilometroch, ďalej informáciami o jazde, ktoré si je možné zvoliť prostredníctvom tlačidla MODE umiestneného na prístrojovom paneli a tiež na ľavom ovládači: okamžitú a priemernú spotrebu, čas jazdy, celkové a denné počítadlo kilometrov (Trip A a B). Spodná časť displeja zobrazuje jazdný režim, ktorý je možné si zvoliť pomocou špeciálneho tlačidla MAP na pravom ovládači.
Na ceste: pohyb nebol nikdy jednoduchší
Piaggio 1 je predovšetkým užívateľsky prívetivé vozidlo, ktorého cieľom je zlepšiť a zjednodušiť každodenné dochádzanie, a to nielen v priebehu samotnej jazdy, ale celkovou ovládateľnosťou počnúc zapnutím kľúča.
Vďaka bezkľúčovému zapaľovaniu Piaggio 1 žiadny tradičný kľúč nepotrebuje a dá sa uviesť do prevádzky pomocou diaľkového ovládača a praktického tlačidla, ktoré nahrádza klasickú skrinku zapaľovania. Stačí jednoducho stisnúť tlačidlo pre odomknutie na diaľkovom ovládači (zvukový signál a svetelný krúžok na rukoväti potvrdí, že je stroj pripravený na prevádzku) a otočiť rukoväť do polohy ON.
Pre naštartovanie stačí jednoducho stisnúť tlačidlo MAP na pravej strane riadidiel (s pridržanou páčkou brzdy) a vybrať jeden z dvoch jazdných režimov: ECO a Sport (navyše je k dispozícii režim Reverse, ktorý je možné zvoliť iba keď vozidlo stojí a zjednodušiť si tak manévrovanie s modelom Piaggio 1 v tesnom priestore).
ECO režim, určený na úsporu energie, predlžuje výdrž batérie; rýchlosť je obmedzená na 30 km/h a akcelerácia pozvoľnejšia. Režim Sport je naopak základným jazdným režimom, ktorý využíva výkon motoru naplno.
Maximálne praktický: batéria je vyberateľná a nezaberá žiadne miesto v úložnom priestore pod sedlom
Piaggio 1 bolo rovnako navrhnuté s cieľom čo najviac zjednodušiť proces nabíjania batérie: to znamená, že dojazd nebude pri dochádzaní z domova do práce či pri jazde po meste predstavovať žiadny problém.
Vo všetkých verziách je možné batériu vybrať v priebehu niekoľkých sekúnd odpojením kábla, ktorý ju spája s vozidlom a za držadlo ju jednoducho odniesť na nabíjačku domov, do kancelárie alebo kamkoľvek inde, kde sa práve nachádzate.
Verzia 1 je vybavená batériou s kapacitou 1,4 kWh, ktorá váži 10 kg, zatiaľ čo verzia 1 Active používa batériu s väčšou kapacitou 2,3 kWh, ktorá váži 15 kg.
Nabíjanie už nemôže byť jednoduchšie: lithium-ion batéria, rovnaká ako v moderných smartphonoch, je bezúdržbová a nevyžaduje žiadne špeciálne zachádzanie. Na jej dobitie stačí jednoducho pripojiť nabíjačku, ktorá sa dodáva s vozidlom.
Štandardná doba do plného nabitia je 6 hodín (zo siete s napätím 220 V). Batéria má vynikajúcu účinnosť 800 nabíjacích cyklov. Aj po nich si však batéria zachová 70 % svojej kapacity a je stále dokonale použiteľná.
Batéria je umiestnená v podsedlovom priestore bez toho, aby obmedzila jeho funkčnosť. Preto je Piaggio 1 jediným e-skútrom vo svojej kategórii, ktorý ponúka veľký úložný priestor, kde sa pod sedlo zmestí veľká jet prilba.
Sedlo je možné otvoriť pomocou ovládača zapaľovania, alebo v prípadne vybratej batérie, špeciálnym zámkom na ľavom bočnom paneli, ktorý sa odomyká kľúčom ukrytým v diaľkovom ovládači.
Ďalšími prvkami, ktoré prispievajú k funkčnosti a využiteľnosti modelu Piaggio 1 v meste, sú sedlo – pohodlné a ergonomické s výškou iba 770 mm nad zemou, vďaka čomu jazdec akejkoľvek výšky bez problémov dočiahne na zem keď zastaví na semafore, praktický háčik na tašku a USB port s vodotesným gumovým krytom, umiestnený na zadnej vnútornej strane ochranného krytu nôh.
Technológie
Elektromotor modelu 1, vyvinutý spoločnosťou Piaggio, je nábojového typu; inými slovami je vstavaný do náboja zadného kolesa. Táto konštrukcia robí stavbu vozidla extrémne jednoduchú a kompaktnú.
Verzia 1 je vybavená elektromotorom s konštantným výkonom 1,2 kW, zatiaľ čo verzia 1 Active má výkon 2 kW. Tieto hodnoty dosahujú porovnateľné jazdné vlastností ako tradičné 50 cm3 skútre s tým, že rýchly nástup výkonu pri rozjazde z miesta typický pre elektromotory zaručuje obratnú a príjemnú jazdu po meste.
Vďaka nízkej hmotnosti, modernej lithium-iontovej batérii a účinnému systému rekuperácie kinetickej energie (KERS), ktorý dobíja batériu v priebehu spomaľovania, ponúkajú všetky verzie modelu Piaggio 1 výnimočný dojazd, ktorý pri verzii 1 Active je až 85 km.
Piaggio 1 je extrémne ľahké vozidlo (75 kg bez batérie, 79 kg pri verzii1 Active) bez toho, aby obetovalo čokoľvek zo skvelej architektúry podvozku, ktorá je prevzatá z tradičných skútrov Piaggio: rám, skonštruovaný tak, aby vydržal nápor mestskej prevádzky, je z vysoko odolných oceľových trubiek, spevnených lisovanými oceľovými prvkami. Systém odpruženia je postavený na jednostrannej prednej vidlici s vinutou pružinou a hydraulickým tlmičom, zatiaľ čo vzadu sú dva hydraulické tlmiče – to všetko prispieva k pohodlnej a bezpečnej jazde.
Brzdy sú moderné a modulované, pričom vpredu aj vzadu je veľká 175mm kotúčová brzda ovládaná hydraulicky. Verzia 1 Active je vybavená kombinovaným brzdovým systémom CBS.
Verzie a farby
Piaggio 1 prichádza v dvoch farebných radoch: Forever Grey, Forever White a Forever Black sú tri najtmavšie farebné prevedenia, ktoré podčiarkujú minimalistický a čistý design, zatiaľ čo Sunshine Mix, Arctic Mix a Forest Mix sú tri dvojtónové prevedenia, ktoré vyzdvihujú mladistvý a svieži charakter skútra. Pri farebných prevedeniach radu Mix má sedlo šedý poťah, ktorý lepšie kontrastuje s lesklo čiernymi bočnými panelmi.
Farebné prevedenia sú v ponuke pre všetky verzie. Verzia 1 Active sa esteticky líši od ostatných červenou dekoráciou na zadnej kyvnej vidlici.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Piaggio | Piaggio |
Model: | 1 | 1 Active |
Rok: | 2021 | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 |
Kategória: | Skúter | Skúter |
Motor: | ||
Typ motora: | Elektromotor | Elektromotor |
Max. výkon: | 1.63 k (1.20 kW) / ot. | 2.72 k (2.00 kW) / ot. |
Max. krútiaci moment: | 85 Nm / ot. | 90 Nm / ot. |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | automatická | automatická |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová, 2 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 175 mm | 175 mm |
Pneu vpredu: | 100/80-10 | 100/80-10 |
Pneu vzadu: | 100/80-10 | 100/80-10 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 75 kg | 79 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 85 kg | 94 kg |
Výška sedla: | 770 mm | 770 mm |
Rázvor: | 1220 mm | 1220 mm |
Dĺžka: | 1720 mm | 1720 mm |
Šírka: | 745 mm | 745 mm |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Max. rýchlosť: | 45 km/h | 60 km/h |
Doplnková výbava: | ||
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | CBS brzdy | |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Elektrický bezkefový motor KERS (systém rekuperácie kinetickej energie) 1,4 kWh lithiová batéria 29 Ah 10 kg Rýchlosť 45 km/h, dojazd až 55 km v režime ECO*, až 48 km v režime SPORT (WMTC) | Elektrický bezkefový motor KERS (systém rekuperácie kinetickej energie) 2,3 kWh lithiová batéria 48 Ah 15 kg Rýchlosť 45 km/h, dojazd až 55 km v režime ECO*, až 48 km v režime SPORT (WMTC) |
Pridané: 16.09.2021 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2022:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2022 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Elektrická Vespa Elettrica v predaji - Redakcia
- Honda prináša svoje prvé elektrické jednostopové vozidlo v Európe - EM1 e: za špeciálnu uvádzaciu cenu - Redakcia
- Triumph čoskoro predstaví Tiger 660 - Redakcia
- HONDA zverejnila detaily skútra EM1 e: 2023 - Redakcia
- Piaggio predstavilo nový elektroskúter One - Herghott
- Honda Forza 125 2015 - matox
Ďalšie články tohto autora:
- Indian uvádza štyri nové modely, vrátane špeciálnej edície
- BIG SALE vol. 3.0 v Motoshop Žubor - zľavy až do 80 %
- Ducati predstavila novú Panigale V2 a Streetfighter V2, dala do nich úplne nový motor
- Zero Motorcycles predstavilo ľahké a všestranné endurká XE a XB
- BMW predstavilo koncept F 450 GS a refrešlo superbike RR a hypernaháč R, aj vo verziách M
- KTM prináša Super Adventure S aj s automatom, Duke 990 vo verzii R, aj nové GT
- Nové modely Yamaha R1 RACE a R1 GYTR pre 2025 - na homologizáciu zabudni
- Honda Forza pre 2025 vylepšuje výbavu, praktickosť a estetiku
- Yamaha modernizuje radu Tracer 9 2025: Matrix LED svetlomet, automat, radar
- Kawasaki inovuje jeden z najúspešnejších naháčov Európy Z900 a Z900 SE 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora