Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1459 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 25761
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 61% (15608)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 39% (10153)
Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (77)  [Verzia pre tlač] Tlač

HONDA zverejnila detaily skútra EM1 e: 2023

 Zdieľať

Pridané: 17.05.2023 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2932 [Novinky - Predstavujeme]

Prvý elektrický skúter Honda pre mladých európskych jazdcov je tu. Model EM1 e: je vybavený vymeniteľným zdrojom energie Honda Mobile Power Pack e:, ktorý okrem praktickosti prináša aj zábavnú a bez emisnú mestskú dopravu.

Honda EM1 e: je prvý elektrický skúter značky Honda určený pre európskych zákazníkov od oznámenia v auguste 2022, keď spoločnosť zverejnila svoj plán predstaviť do roku 2025 celosvetovo najmenej 10 elektrických jednostopových modelov. Ide zároveň o prvý významný krok na splnenie cieľa spoločnosti Honda, ktorým je dosiahnutie uhlíkovej neutrality všetkých jej motocyklov v priebehu 40 rokov tohto storočia.

HONDA EM1 e: 2023
HONDA EM1 e: 2023

Skratka „EM“ označuje „Elektrický Moped (skúter)“ a model samotný je zameraný na mladú generáciu hľadajúcu jednoduchý a zábavný a bez emisný mestský dopravný prostriedok.

Pre typického študenta, ktorého priemerný denný pohyb po meste sa pohybuje okolo 30 km, je EM1 e: atraktívnou ponukou, pretože predstavuje jednoduchý, dobre ovládateľný, tichý a ekologický dopravný prostriedok.

A ide o prvý z mnohých.

HONDA EM1 e: 2023
HONDA EM1 e: 2023
HONDA EM1 e: 2023
HONDA EM1 e: 2023

Video: Honda EM1 e: 2023 - Prečo nie?

Aj keď ide o kompaktný, ľahko použiteľný a čistý dopravný prostriedok so sviežim novým vzhľadom, väčšina EM1 e: je konvenčná: oceľový rám, teleskopická vidlica, dva zadné tlmiče a kotúčová brzda vpredu doplnená o bubnovú zadnú brzdu sú klasickými prvkami väčšiny mopedov.

Prelomovou novinkou je elektromotor zabudovaný v kolese a zdroj energie Honda Mobile Power Pack e: vyvinutý spoločnosťou Honda, ktorý je možné zo stroja vybrať a doma ľahko nabiť pomocou na to určenej nabíjačky.

Elektromotor zabudovaný v kolese - HONDA EM1 e: 2023
Elektromotor zabudovaný v kolese - HONDA EM1 e: 2023

Model EM1 e: je plne vybavený digitálnym prístrojovým panelom, kvalitnými ovládacími prvkami, dlhou podlahou, úložnou schránkou pod sedadlom či USB zásuvkou. V zozname výbavy nechýbajú ani stúpadlá pre spolujazdca, zadný nosič či bočný stojan na rýchle parkovanie.

HONDA EM1 e: 2023
HONDA EM1 e: 2023

HONDA EM1 e: 2023
HONDA EM1 e: 2023
HONDA EM1 e: 2023
HONDA EM1 e: 2023

Užitočný dojazd dosahuje 41,3 km a maximálna rýchlosť je 45,0 km/h.

Nový je tiež spôsob predaja. Aby zákazníci nemuseli niesť zodpovednosť za likvidáciu alebo recykláciu batérií, bude model EM1 e: spolu so zdrojom Honda Mobile Power Pack e: a nabíjačkou dostupný formou prenájmu, zapožičania alebo predplatného (v závislosti od konkrétnej krajiny). Zákazníci sa tak po celé obdobie životnosti stroja EM1 e: nebudú musieť starať o výkonnosť napájacieho zdroja Honda Mobile Power Pack e: ani o jeho prípadnú likvidáciu.

Batéria a nabíjačka

Napájanie modelu EM1 e: zaisťuje 50 V zdroj energie Honda Honda Mobile Power Pack e:, ktorý spoločnosť Honda vyvinula s rovnakým dôrazom na odolnosť, spoľahlivosť a kvalitu, akými sú už dlho známe jej spaľovacie motory.

Batéria a odkladací priestor - HONDA EM1 e: 2023
Batéria a odkladací priestor - HONDA EM1 e: 2023

Užitočný dojazd na jedno nabitie je 41,3 km, prípadne približne 48,0 km v režime ECON za interných testovacích podmienok spoločnosti Honda (30 km za skúšobných podmienok triedy 1 podľa WMTC) a napájací zdroj Honda Mobile Power Pack e: bol navrhnutý tak, aby odolal rôznym teplotám, vlhkostiam, nárazom a vibráciám.

Ako názov napovedá, Honda Mobile Power Pack e: je vymeniteľná batéria, ktorú je možné z EM1 e: ľahko vybrať a doma ju pohodlne nabiť. Obsluha je jednoduchá: nabíjačka vybavená ventilátorom, ktorý zaisťuje jej chladenie, odoberá energiu z jednofázovej domácej siete 100 – 240 V a produkuje maximálny výkon 270 W. Hmotnosť nabíjačky je 5,3 kg a priebeh nabíjania je indikovaný 4 LED diódami. Samotný napájací zdroj Honda Mobile Power Pack e: váži približne 10 kg a vďaka praktickej rukoväti ho je možné ľahko prenášať a vymieňať.

Elektromotor zabudovaný v kolese - HONDA EM1 e: 2023
Batéria a odkladací priestor - HONDA EM1 e: 2023
HONDA EM1 e: 2023
HONDA EM1 e: 2023

Čas potrebný na nabitie prázdnej batérie je približne 6 hodín; na nabitie z 25 % na 75 % postačujú iba 2,7 hodiny (160 minút). Vďaka povestnej odolnosti výrobkov značky Honda je možné napájací zdroj Honda Mobile Power Pack e: nabiť viac ako 2 500-krát (za interných skúšobných podmienok**).

Menovitý výkon motora v kolese je 0,58 kW a jeho maximálny výkon dosahuje 1,7 kW. V režime ECON je výkon obmedzený na 0,86 kW. Maximálnu rýchlosť dosahuje 45 km/h a 10° stúpanie EM1 e: zvláda so zaťažením 75 kg. V režime ECON dochádza k zmäkčeniu funkcie plynovej rukoväti a k zníženiu maximálnej rýchlosti, čím sa užitočný dojazd zvýši približne na 48,0 km.

Nabíjačka batérie - HONDA EM1 e: 2023
Nabíjačka batérie - HONDA EM1 e: 2023

Vzhľad a výbava

Model EM1 e: bol zámerne navrhnutý tak, aby sa odlišoval od svojich súrodencov so spaľovacími motormi. Jeho proporcie sú štíhle a kompaktné, hladké organické krivky prednej časti sa v nich snúbia s účelne navrhnutou zadnou časťou.

HONDA EM1 e: 2023
HONDA EM1 e: 2023

Systémy skútra napája 12 V batéria a všetky osvetlenia sú tvorené LED diódami. Jednoduchý digitálny prístrojový panel prehľadne zobrazuje všetky dôležité informácie vrátane zostávajúcej úrovne nabitia batérie v percentách.

Pod sedadlom sa nachádza úložná schránka s objemom 3,3 l, na ľavej strane prednej kapotáže je umiestnená vnútorná kapsa, do ktorej sa pohodlne zmestí 500 ml PET fľaša; na pravej strane sa nachádza praktická USB zásuvka na nabíjanie telefónu. K dispozícii je tiež praktický háčik na zavesenie tašky a držadlá pre spolujazdca.

HONDA EM1 e: 2023
HONDA EM1 e: 2023

Súčasťou štandardnej výbavy je aj zadný nosič, zatiaľ čo stúpadlá spolujazdca je možné v čase, keď nie sú potrebné, elegantne sklopiť na vyhradené miesto v kapotáži.

Ako voliteľné príslušenstvo bude čoskoro k dispozícii praktický 35-litrový vrchný kufor a zadný nosič.

Foto:
 Honda EM1 e: 2023
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:EM1 e:
Rok:2023
Novinka:NOVINKA 2023
Kategória:Skúter
Motor:
Typ motora:Elektromotor trojfázový bezkefový v kolese
Max. výkon:2.31 k (1.70 kW) / ot.
Max. krútiaci moment:90 Nm / ot.
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatická
Brzdy vpredu:jednokotúčová, 2 piestik
Priemer bŕzd vpredu:190 mm
Pneu vpredu:90/90 – 12
Brzdy vzadu:bubnová
Priemer bŕzd vzadu:110 mm
Pneu vzadu:100/90 – 10
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:95 kg
Výška sedla:740 mm
Rázvor:1300 mm
Dĺžka:1860 mm
Šírka:680 mm
Výška:1080 mm
Svetlá výška:135 mm
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:45 km/h
Doplnková výbava:
ABS:nie
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
Iná výbava:CBS brzdy, USB zásuvka
Poznámka:
Poznámka:Elektrický bezkefový motor v kolese
Spotreba energie (WMTC trieda 1) 47 Wh/km
Honda Mobile Power Pack e: 1,48 kWh lithiová batéria, vyberateľná, 10,3 kg
Rozmery batérie: 298 mm (D) × 177 mm (H) × 156 mm (V)
Dojazd: Režim WMTC (trieda 1) – 30,0 km
Užitočný dojazd (za interných testovacích podmienok) – 41,3 km
Užitočný dojazd v režime ECON (za interných testovacích podmienok) – 48,0 km
Nabíjačka jednofázová 270W, Čas nabíjania 0 – 100 % : 6,0 hod, 25 – 75 % : 2,7 hod

Pridané: 17.05.2023 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (77)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria