Anketa:
HONDA zverejnila detaily skútra EM1 e: 2023
ZdieľaťPridané: 17.05.2023 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3642 [Novinky - Predstavujeme]
Prvý elektrický skúter Honda pre mladých európskych jazdcov je tu. Model EM1 e: je vybavený vymeniteľným zdrojom energie Honda Mobile Power Pack e:, ktorý okrem praktickosti prináša aj zábavnú a bez emisnú mestskú dopravu.
Honda EM1 e: je prvý elektrický skúter značky Honda určený pre európskych zákazníkov od oznámenia v auguste 2022, keď spoločnosť zverejnila svoj plán predstaviť do roku 2025 celosvetovo najmenej 10 elektrických jednostopových modelov. Ide zároveň o prvý významný krok na splnenie cieľa spoločnosti Honda, ktorým je dosiahnutie uhlíkovej neutrality všetkých jej motocyklov v priebehu 40 rokov tohto storočia.
Skratka „EM“ označuje „Elektrický Moped (skúter)“ a model samotný je zameraný na mladú generáciu hľadajúcu jednoduchý a zábavný a bez emisný mestský dopravný prostriedok.
Pre typického študenta, ktorého priemerný denný pohyb po meste sa pohybuje okolo 30 km, je EM1 e: atraktívnou ponukou, pretože predstavuje jednoduchý, dobre ovládateľný, tichý a ekologický dopravný prostriedok.
A ide o prvý z mnohých.
Video: Honda EM1 e: 2023 - Prečo nie?
Aj keď ide o kompaktný, ľahko použiteľný a čistý dopravný prostriedok so sviežim novým vzhľadom, väčšina EM1 e: je konvenčná: oceľový rám, teleskopická vidlica, dva zadné tlmiče a kotúčová brzda vpredu doplnená o bubnovú zadnú brzdu sú klasickými prvkami väčšiny mopedov.
Prelomovou novinkou je elektromotor zabudovaný v kolese a zdroj energie Honda Mobile Power Pack e: vyvinutý spoločnosťou Honda, ktorý je možné zo stroja vybrať a doma ľahko nabiť pomocou na to určenej nabíjačky.
Model EM1 e: je plne vybavený digitálnym prístrojovým panelom, kvalitnými ovládacími prvkami, dlhou podlahou, úložnou schránkou pod sedadlom či USB zásuvkou. V zozname výbavy nechýbajú ani stúpadlá pre spolujazdca, zadný nosič či bočný stojan na rýchle parkovanie.
Užitočný dojazd dosahuje 41,3 km a maximálna rýchlosť je 45,0 km/h.
Nový je tiež spôsob predaja. Aby zákazníci nemuseli niesť zodpovednosť za likvidáciu alebo recykláciu batérií, bude model EM1 e: spolu so zdrojom Honda Mobile Power Pack e: a nabíjačkou dostupný formou prenájmu, zapožičania alebo predplatného (v závislosti od konkrétnej krajiny). Zákazníci sa tak po celé obdobie životnosti stroja EM1 e: nebudú musieť starať o výkonnosť napájacieho zdroja Honda Mobile Power Pack e: ani o jeho prípadnú likvidáciu.
Batéria a nabíjačka
Napájanie modelu EM1 e: zaisťuje 50 V zdroj energie Honda Honda Mobile Power Pack e:, ktorý spoločnosť Honda vyvinula s rovnakým dôrazom na odolnosť, spoľahlivosť a kvalitu, akými sú už dlho známe jej spaľovacie motory.
Užitočný dojazd na jedno nabitie je 41,3 km, prípadne približne 48,0 km v režime ECON za interných testovacích podmienok spoločnosti Honda (30 km za skúšobných podmienok triedy 1 podľa WMTC) a napájací zdroj Honda Mobile Power Pack e: bol navrhnutý tak, aby odolal rôznym teplotám, vlhkostiam, nárazom a vibráciám.
Ako názov napovedá, Honda Mobile Power Pack e: je vymeniteľná batéria, ktorú je možné z EM1 e: ľahko vybrať a doma ju pohodlne nabiť. Obsluha je jednoduchá: nabíjačka vybavená ventilátorom, ktorý zaisťuje jej chladenie, odoberá energiu z jednofázovej domácej siete 100 – 240 V a produkuje maximálny výkon 270 W. Hmotnosť nabíjačky je 5,3 kg a priebeh nabíjania je indikovaný 4 LED diódami. Samotný napájací zdroj Honda Mobile Power Pack e: váži približne 10 kg a vďaka praktickej rukoväti ho je možné ľahko prenášať a vymieňať.
Čas potrebný na nabitie prázdnej batérie je približne 6 hodín; na nabitie z 25 % na 75 % postačujú iba 2,7 hodiny (160 minút). Vďaka povestnej odolnosti výrobkov značky Honda je možné napájací zdroj Honda Mobile Power Pack e: nabiť viac ako 2 500-krát (za interných skúšobných podmienok**).
Menovitý výkon motora v kolese je 0,58 kW a jeho maximálny výkon dosahuje 1,7 kW. V režime ECON je výkon obmedzený na 0,86 kW. Maximálnu rýchlosť dosahuje 45 km/h a 10° stúpanie EM1 e: zvláda so zaťažením 75 kg. V režime ECON dochádza k zmäkčeniu funkcie plynovej rukoväti a k zníženiu maximálnej rýchlosti, čím sa užitočný dojazd zvýši približne na 48,0 km.
Vzhľad a výbava
Model EM1 e: bol zámerne navrhnutý tak, aby sa odlišoval od svojich súrodencov so spaľovacími motormi. Jeho proporcie sú štíhle a kompaktné, hladké organické krivky prednej časti sa v nich snúbia s účelne navrhnutou zadnou časťou.
Systémy skútra napája 12 V batéria a všetky osvetlenia sú tvorené LED diódami. Jednoduchý digitálny prístrojový panel prehľadne zobrazuje všetky dôležité informácie vrátane zostávajúcej úrovne nabitia batérie v percentách.
Pod sedadlom sa nachádza úložná schránka s objemom 3,3 l, na ľavej strane prednej kapotáže je umiestnená vnútorná kapsa, do ktorej sa pohodlne zmestí 500 ml PET fľaša; na pravej strane sa nachádza praktická USB zásuvka na nabíjanie telefónu. K dispozícii je tiež praktický háčik na zavesenie tašky a držadlá pre spolujazdca.
Súčasťou štandardnej výbavy je aj zadný nosič, zatiaľ čo stúpadlá spolujazdca je možné v čase, keď nie sú potrebné, elegantne sklopiť na vyhradené miesto v kapotáži.
Ako voliteľné príslušenstvo bude čoskoro k dispozícii praktický 35-litrový vrchný kufor a zadný nosič.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | EM1 e: |
Rok: | 2023 |
Novinka: | NOVINKA 2023 |
Kategória: | Skúter |
Motor: | |
Typ motora: | Elektromotor trojfázový bezkefový v kolese |
Max. výkon: | 2.31 k (1.70 kW) / ot. |
Max. krútiaci moment: | 90 Nm / ot. |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | automatická |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová, 2 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 190 mm |
Pneu vpredu: | 90/90 – 12 |
Brzdy vzadu: | bubnová |
Priemer bŕzd vzadu: | 110 mm |
Pneu vzadu: | 100/90 – 10 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 95 kg |
Výška sedla: | 740 mm |
Rázvor: | 1300 mm |
Dĺžka: | 1860 mm |
Šírka: | 680 mm |
Výška: | 1080 mm |
Svetlá výška: | 135 mm |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 45 km/h |
Doplnková výbava: | |
ABS: | nie |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
Iná výbava: | CBS brzdy, USB zásuvka |
Poznámka: | |
Poznámka: | Elektrický bezkefový motor v kolese Spotreba energie (WMTC trieda 1) 47 Wh/km Honda Mobile Power Pack e: 1,48 kWh lithiová batéria, vyberateľná, 10,3 kg Rozmery batérie: 298 mm (D) × 177 mm (H) × 156 mm (V) Dojazd: Režim WMTC (trieda 1) – 30,0 km Užitočný dojazd (za interných testovacích podmienok) – 41,3 km Užitočný dojazd v režime ECON (za interných testovacích podmienok) – 48,0 km Nabíjačka jednofázová 270W, Čas nabíjania 0 – 100 % : 6,0 hod, 25 – 75 % : 2,7 hod |
Pridané: 17.05.2023 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Honda prináša svoje prvé elektrické jednostopové vozidlo v Európe - EM1 e: za špeciálnu uvádzaciu cenu - Redakcia
- EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter - Redakcia
- Porovnávačka osminiek od Hondy: PCX verzus Forza - datadive
- Silný mestský predátor - Honda Forza 125 (2023) vo verzii Special edition - Muli
- Piaggio prináša nový kompaktný elektro skúter: Piaggio 1 a hneď v dvoch verziách - Redakcia
- KTM potvrdzuje sériovú produkciu skútra E-SPEED a elektro Freeride - Redakcia
- SYM prináša trojicu nových skútrov na sezónu 2015 - Redakcia
- Honda Super Cub C125 2019 prichádza do Európy! - Redakcia
- Honda Forza pre 2025 vylepšuje výbavu, praktickosť a estetiku - Redakcia
- Štýlový skúter do mesta - Honda NSC50R 2013 - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- BIG SALE vol. 3.0 v Motoshop Žubor - zľavy až do 80 %
- Ducati predstavila novú Panigale V2 a Streetfighter V2, dala do nich úplne nový motor
- Zero Motorcycles predstavilo ľahké a všestranné endurká XE a XB
- BMW predstavilo koncept F 450 GS a refrešlo superbike RR a hypernaháč R, aj vo verziách M
- KTM prináša Super Adventure S aj s automatom, Duke 990 vo verzii R, aj nové GT
- Nové modely Yamaha R1 RACE a R1 GYTR pre 2025 - na homologizáciu zabudni
- Honda Forza pre 2025 vylepšuje výbavu, praktickosť a estetiku
- Yamaha modernizuje radu Tracer 9 2025: Matrix LED svetlomet, automat, radar
- Kawasaki inovuje jeden z najúspešnejších naháčov Európy Z900 a Z900 SE 2025
- Honda inovuje Rebely: Vylepšená ergonómia, inovované technológie a nový model CMX1100SE Rebel
- ... zobraz všetky články od tohto autora