ISSN 1336-6491 | Online: 2185 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29831
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17628)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12203)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Piaggio predstavilo nový elektroskúter One

 Zdieľať

Pridané: 18.06.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 3039 [Novinky - Predstavujeme]

Model Piaggio ONE ohlasuje príchod celkom novej generácie e-skútrov. Novinka je pripravená od základu zmeniť svet elektrickej mobility a je priamo adresovaná mladej generácii.

Okrem toho, že ONE je ľahko ovládateľný, neváži veľa, je jednoduchý a zároveň šikovný - tak ako e-skúter má byť - navyše Piaggio ONE ponúka to najlepšie zo skútrov radu Piaggio: kvalitu, spoľahlivosť a robustný podvozok pre maximálny pôžitok z jazdy, bezpečnosť i zábavu.

Piaggio predstavilo nový elektroskúter One
Piaggio predstavilo nový elektroskúter One

Pretože Piaggio ONE sľubuje jednoduché ovládanie a zábavu, mladí ľudia si jazdu jednostopovým vozidlom zamilujú ako najpohodovejší spôsob dopravy. Štýl, ekologickú prevádzku s nulovými emisiami, nízku hmotnosť, skvelý výkon - Piaggio ONE má všetko, čo najmladšiu generáciu určite poteší.

Piaggio ONE má vo výbave veľa moderných technologických prvkov. Napríklad digitálny farebný prístrojový panel so senzorom, ktorý upravuje intenzitu podsvietenia a kontrast podľa okolitého svetla, kompletné LED osvetlenie, bezkľúčový štartér a dva jazdné režimy.

Piaggio predstavilo nový elektroskúter One
Piaggio predstavilo nový elektroskúter One

Originálny dizajn modelu Piaggio ONE ctí trendy súčasnej mestskej elektromobility, zároveň však zostáva verný nezameniteľnému štýlu, prvotriednym materiálom a kvalite spracovania, ktoré charakterizujú celý modelový rad skútrov Piaggio. Piaggio ONE je v prvom rade užívateľsky prívetivý skúter, ktorého cieľom je zlepšiť a zjednodušiť každodenné cesty po mestských uliciach. Vďaka bezkľúčovému štartéru je Piaggio ONE vybavené diaľkovým ovládačom.

Na ceste je nový e-skúter Piaggio ľahký a veľmi jednoducho ovládateľný, ponúka pohodlnú jazdnú pozíciu s nízkym sedlom a rovným bohatým priestorom na nohy s praktickými a robustnými vyklápacími stupačkami určenými pre spolujazdca. Piaggio ONE je jediným e-skútrom vo svojej kategórii, ktorý má veľký úložný priestor pod sedlom.

Piaggio predstavilo nový elektroskúter One
Piaggio predstavilo nový elektroskúter One

Piaggio ONE bude v ponuke v niekoľkých verziách s rôzne výkonnými motormi L1 (moped) a L3 (motocykel) a rôznym dojazdom. Všetky bude poháňať elektromotor, ktorého lítium-iónové batérie sú ľahko vyberateľné, aby sa dali nabíjať doma či v kancelárii. Verzia Piaggio ONE (L1) bude na Slovensku v predaji za 2 999 eur a Piaggio ONE Active (L3) za 3 599 eur.

Piaggio predstavilo nový elektroskúter One
Piaggio predstavilo nový elektroskúter One

Piaggio predstavilo nový elektroskúter One
Piaggio predstavilo nový elektroskúter One

Pridané: 18.06.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »