Anketa:
Triumph Trident 660 (2021), elegantný Sherlock Holmes pre začínajúcich 2/2
ZdieľaťPridané: 27.02.2022 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 8196 [Testy a predstavenia - Test]
Konkurencia
V triede nižších stredných naháčov sa o zákazníka trhá primárne šesť motoriek, pričom ešte nedávno boli iba štyri, a to celkom netypicky od japonského štvorlístka. Taký japonský pretlak sme tu už dlho nemali, a ešte k tomu majú aj najnižšie ceny.
S výnimkou Suzuki SV650 sú to všetko radové motory - od dvojvalcov, cez triumphácky trojvalec až po klasickú štvorvalcovú školu v Honde CB650R. Najvýkonnejší stroj je Aprilia Tuono 660 s 95 koňmi, najslabší Kawasaki Z650 so 68 koňmi. To je rozpätie takmer 30 koní, pritom zdvihové objemy majú všetci konkurenti takmer rovnaké, krútiace momenty detto. Ibaže vrcholy krúťakov dosahujú v iných otáčkach: Triumph Trident 660, Yamaha MT-07 a Kawasaki Z650 okolo 6 500 otáčok, Aprilia Tuono 660, Honda CB650R a Suzuki SV650 až nad 8 000 otáčok. Veľa záleží aj od charakteru motora; kým Suzuki je stará elková dvojvalcová škola, Honda sa so svojím R4 nestratí trebárs ani na okruhu, ak prižmúrime oči. Najvýkonnejší jedinec, Aprilia Tuono 660 s 95 koňmi tiež nemá problém s okruhom, ani s dosahovaním vysokých rýchlostí, a popritom váži o 20 kíl menej než Honda (to je inak rozpätie hmotností v celej triede, Aprilia je najľahšia, Honda najťažšia. Triumph je taký lepší priemer).
Našťastie, všetky spomínané stroje majú vpredu dva kotúče a najštandardnejšie rozmery obutia 120/70-17 a 180/55-17 (Suzuki a Kawasaki majú 160).
Cenovo je to tu až na jednu ustrelenú výnimku plus mínus vyrovnané - kým Yamaha, Suzuki a Kawasaki sa držia ľahko pod 7 000 eur, Triumph ide nad 7 500. To je pochopiteľné, pretože ide o úplnú novinku, navyše s celkom dobrou výbavou. Úplne bokom stojí Aprilia, ktorej vysokú päťcifernú cenu sme vyčítali už dávnejšie.
Všetky stroje sú k dispozícii aj vo výkonovej verzii 35 kW pre držiteľov vodičákov skupiny A2.
Záver
Thank you, Triumph, for such a nice bike! Nie sme celkom zvyknutí, že stroj tejto kategórie dokáže zaujať práve vzhľadom. Trident 660 vtrhol medzi menšie stredné naháče ako sebavedomý nováčik a okamžite ich vyškolil z elegancie. Má svoj špecifický charakter; trojvalec a nizučký krúťak v kombinácii s obratnou stavbou znamenajú užívateľskú prívetivosť, nenáročnosť. Ako stvorené pre menej skúsených jazdcov.
Cena Triumph Trident 660 je 7 700 eur.
Plusy, mínusy
spracovanie, imidž, výbava, premyslené detaily, netuctovosť, ovládateľnosť v zákrutách | pridusený motor |
Video: Triumph Trident 660 (2021) - Anglický elegán za výbornú cenu - motoride.sk
Video: Triumph Trident 660 - vlastnosti
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Triumph Trident 660 (2021)
Servisný interval | 16 000 km |
Spotreba | 4,8 l/100 km |
Objem nádrže, z toho rezerva | 14 l (3 l rez.) |
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) | 230 km |
Cena motorky | 7 700 eur (2022) |
Text: Peter Fischer
Foto a video: Peter Fischer
Motocykel na test poskytla spoločnosť Motocorse Bratislava.
Foto: | ||||||
Pridaj obrázok |
||||||
Všeobecné informácie: | ||||||
Výrobca: | Triumph | Aprilia | Honda | Yamaha | Suzuki | Kawasaki |
Model: | Trident 660 | Tuono 660 | CB650R | MT-07 | SV650 | Z650 |
Rok: | 2021 | 2021 | 2021 | 2021 | 2021 | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | ||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | ||||||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec 90˚ (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 660 ccm | 659 ccm | 649 ccm | 689 ccm | 645 ccm | 649 ccm |
Max. výkon: | 81.6 k (60.0 kW) / 10250 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 10500 ot. | 91.1 k (67.0 kW) / 11000 ot. | 74.8 k (55.0 kW) / 9000 ot. | 76.2 k (56.0 kW) / 8500 ot. | 68.3 k (50.2 kW) / 8000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 64 Nm / 6250 ot. | 67 Nm / 8500 ot. | 64 Nm / 8000 ot. | 68 Nm / 6500 ot. | 64 Nm / 8100 ot. | 64 Nm / 6700 ot. |
Kompresný pomer: | 11.95:1 | 13.5:1 | 11,6 : 1 | 11.5 : 1 | 11.2:1 | 10.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 74.0 x 51.1 mm | 81 x 63.93 mm | 67 x 46 mm | 80 x 68.6 mm | 81.0 mm x 62.6 mm | 83 x 60 |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie PGM-FI | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 110 mm | 120 mm | 130 mm | 125 mm | 125 mm | |
Zdvih vzadu: | 130 mm | 127 mm | 130 mm | 130 mm | 130 mm | |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová 2 piestik | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 320 mm | 310 mm | 282 mm | 290 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 R17 | 120/70 ZR 17 | 120/70-17M/C | 120/70-17 | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 255 mm | 220 mm | 240 mm | 245 mm | 240 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 R17 | 180/55 ZR 17 | 180/55-17M/C | 180/55-17 | 160/60ZR17M/C (69W) | 160/60ZR17M/C (69W) |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||||
Suchá hmotnosť: | 169 kg | |||||
Hmotnosť s náplňami: | 189 kg | 183 kg | 202.5 kg | 182 kg | 198 kg | 187 kg |
Výška sedla: | 805 mm | 820 mm | 810 mm | 805 mm | 790 mm | 790 mm |
Rázvor: | 1401 mm | 1370 mm | 1450 mm | 1400 mm | 1445 mm | 1410 mm |
Dĺžka: | 2020 mm | 1995 mm | 2130 mm | 2085 mm | 2140 mm | 2055 mm |
Šírka: | 795 mm | 805 mm | 780 mm | 745 mm | 730 mm | 775 mm |
Výška: | 1089 mm | 1075 mm | 1090 mm | 1090 mm | 1080 mm | |
Svetlá výška: | 150 mm | 140 mm | 135 mm | 130 mm | ||
Objem nádrže: | 14 l | 15 l | 15.5 l | 14 l | 14.5 l | 15 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||||
Spotreba paliva: | 4.9 l/100km | 5 l/100km | 4.3 l/100km | 3.8 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 229 km | cca 232 km | cca 244 km | cca 286 km | ||
Servisný interval: | 16000 km | 12 000 | 6000 km | |||
Doplnková výbava: | ||||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | nie | |||||
Vypínateľné ABS: | nie | |||||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | nie | ||
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | nie | |||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | |||||
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | nie | ||
Zákrutové svietenie: | nie | |||||
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
El. Podvozok: | nie | |||||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Quick-shift: | za príplatok | za príplatok | ||||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | |||||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Iná výbava: | Showa USD a tlmič | nastaviteľný podvozok | ukazovateľ zaradeného stupňa | ukazovateľ zaradeného stupňa | ukazovateľ zaradeného stupňa | ukazovateľ zaradeného stupňa |
Poznámka: | ||||||
Poznámka: | Cena 4/2021: 7 550 eur | Cena: 10 699 eur | Cena 4/2021: 7 790 eur | Cena 4/2021: 6 590 eur | Cena 4/2021: 6 590 eur | Cena 4/2021: 6 995 eur |
Pridané: 27.02.2022 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora