Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 865 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30233
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17836)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12397)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Stanovisko Divízie dovozcov a výrobcov motocyklov pri ZAP SR k situácii na tohtoročnej výstave Motocykel 2022

 Zdieľať

Pridané: 07.03.2022 Autor: Redakcia Motoride.sk
[Bleskovky - Novinky]

Divízia dovozcov a výrobcov motocyklov pri ZAP SR nás požiadala o zverejnenie stanoviska k situácii na výstave Motocykel 2022.

Všetci 14-ti členovia Divízie dovozcov a výrobcov motocyklov Zväzu automobilového priemyslu Slovenskej republiky sa v tomto roku na výstave Motocykel 2022 nezúčastnia. Dôvody sú viaceré. Aktuálna pandemická situácia na Slovensku je stále veľmi nejasná a ťažko predpovedateľná. Treba pochopiť fakt, že výstava sa na národnej úrovni u každej značky pripravuje mesiace a rozhodnutie o tom či ísť, alebo nie, muselo padnúť už koncom roka 2021. Zvládnuť zložité plánovanie výstavného stánku, logistiku s motocyklami, či zabezpečiť dostatočné zastúpenie zamestnancami sa jednoducho nedá zo dňa na deň. Ešte aj v tejto dobe nie je jasné kedy nastane vrchol Omikron vlny, ktorý nám komplikuje bežnú prevádzku v predajných miestach. V takejto situácii nedokáže žiadna značka zabezpečiť zodpovedajúcu prezentáciu produktov, na akú boli návštevníci výstavy Motocykel zvyknutí. Preto sme požiadali vedenie Incheby o preloženie výstavy na rok 2023, no nestalo sa tak. Osobne ma to mrzí, pretože výstava bola veľmi dobre navštevovaná a u našich zákazníkov vyhľadávaná akcia, ktorá pomyselne odštartovala moto sezónu. No z hľadiska bezpečnosti a ochrany zdravia či už zamestnancov jednotlivých členov, ale hlavne návštevníkov je toto jediná možnosť, ktorú vidíme.

Marek Malatinec, predseda Divízie dovozcov a výrobcov motocyklov pri ZAP SR (Zväzu automobilového priemyslu SR) v zastúpení spoločností:

BMW Slovenská republika s.r.o. – BMW MOTORRAD
Meteor Motor Tech SR s.r.o. – INDIAN Motorcycle, ZERO Motorcycle
HONDA Slovakia -Honda Motor Europe Ltd. Slovensko,organizačná zložka – HONDA
Harley-Davidson Czech Republic s.r.o. – HARLEY-DAVIDSON
Journeyman Slovakia s.r.o. – CFMOTO
Yamaha Motor Europe N.V., o.z. SK - YAMAHA
SUZUKI Slovensko o.z. – SUZUKI
U.M.S., s.r.o – KAWASAKI a KYMCO
Nevima group s.r.o. – KEEWAY, BENELLI
KTM CEE s.r.o. – KTM, HUSQVARNA, GAS-GAS
MOPED SLOVAKIA s.r.o. – SYM, LAMBRETTA, BRIXTON
FABER MOTO SK s.r.o. - PIAGGIO, VESPA, APRILIA a MOTO GUZZI
TRIUMPH MOTORCYCLES SLOVAKIA s.r.o – Triumph

Zväz automobilového priemyslu Slovenskej republiky
Zväz automobilového priemyslu Slovenskej republiky

Pridané: 07.03.2022 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »