Anketa:
Stanovisko DDVM ZAP SR ku výstave Motocykel 2023
ZdieľaťPridané: 28.02.2023 Autor: Redakcia Motoride.sk
[Novinky - Oznam]
Po minuloročnej výrazne diétnej výstave Motocykel sa tento rok takpovediac všetko vracia do predkoronových čias. Na výstave Motocykel 2023 budú mať oficiálne zastúpenie takmer všetky značky, ktoré sme v Inchebe boli zvyknutí vidieť. Pri tejto príležitosti zverejňujeme stanovisko Divízie dovozcov a výrobcov motocyklov pri Združení automobilového priemyslu SR.
Po nedohodnutí sa v minulom roku sa väčšina členov DDVM ZAP SR rozhodla akceptovať ponuku spoločnosti Incheba a. s. a zúčastniť sa na tohtoročnej výstavy Motocykel 2023. Na výstave teda budú väčšinou importéri, ktorí sa chystajú vystaviť aktuálne portfólio jednotlivých značiek.
Podľa už potvrdených informácií budú na výstave zastúpené značky Benelli, Bimota, BMW, Brixton, Brough Superior, BRP, CAN AM, CFMoto, Ducati, Godet-Vincent, Harley Davidson, Honda, Husquarna, JAWA, Keeway, KTM, Kuberg, Kymco, Lambretta, Moto Morini, MP Korado, Super Socco, Suzuki, SYM, Triumph, UM, Xmotos, Yamaha či Zontes. Oficiálne zastúpenie nebudú mať značky Kawasaki, Aprilia, Moto Guzzi, Vespa a Piaggio. Yamaha bude zastúpená dealerom.
Výstava bude tento rok priestorovo menšia z dôvodu znižovania výstavných plôch jednotlivých vystavovateľov, ale aj stálej výstavy „Vesmír“, ktorá zaberá jednu celú halu.
ZAP SR po 3 rokoch neúčasti importérov srdečne pozýva všetkých priaznivcov motocyklov na výstavu a vyjadruje nádej, že sa nám spoločne po niekoľkých rokoch podarí odštartovať sezónu už tradičným a veľkolepým spôsobom, teda spoločným stretnutím v Inchebe a odprezentovaním čo všetko nás čaká v roku 2023.
Pridané: 28.02.2023 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Stanovisko Divízie dovozcov a výrobcov motocyklov pri ZAP SR k situácii na tohtoročnej výstave Motocykel 2022 - Redakcia
- Výstava Motocykel 2023 sa začala dnes - Redakcia
- Pozvánka: MOTOCYKEL 2014 – EXPOZÍCIA SMF A „VEČER MAJSTROV SMF 2013“ - Redakcia
- Zajtra máte poslednú možnosť navštíviť výstavu Motocykel / Boat Show 2015 v Bratislave - Redakcia
- Fotoreport: výstava Motocykel 2016 v Inchebe už beží naplno! - Redakcia
- Pozvánka: Výstavy, ktoré majú drive – Motocykel a Boat Show 2018 - Redakcia
- Pozvánka na výstavu Motocykel 2012 - Program a sprievodné akcie - Redakcia
- Pozvánka: O pár dní štartuje motocyklová sezóna - výstava Motocykel 2012 v Bratislavskej Inchebe - Redakcia
- Pozvánka na výstavu Motocykel 2013 - Prichádza jar, vytiahnite dvojkolesové tátoše a kožené bundy! - Redakcia
- Pozvánka: Výstava Motocykel 2014 - Inchebu obsadia silné motorky - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!