Anketa:
Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022) 2/2
ZdieľaťPridané: 19.06.2022 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 8429 [Testy a predstavenia - Test]
Názor druhého redaktora:
Matej Mularčík:
Kawasaki Ninja H2 SX SE je nabitá modernou technológiu zhora nadol, odpredu dozadu. Dizajnovo sa až tak veľmi nemenila, predné svetlo je menšie, lebo muselo uvoľniť miesto pre radar adaptívneho tempomatu a vzadu je zas pod svetlom radar, ktorý deteguje prekážku v mŕtvom uhle (blind spot). Displej je po novom 6,5-palcový a ukazuje azda všetky možné informácie ktoré potrebujete, ale možno aj nepotrebujete vedieť. V prednej časti sú po bokoch aj corner lights, takže keď idete do zákrut, tak v závislosti od náklonu vám motorka prisvieti do vnútra zákruty.
Stále má zbesilých 200 koní, ktoré sú dopované kompresorom, takže novej euronormy sa nemusíte báť, že by ublížila výkonu, tu je ho na rozdávanie. Je to extrémne rýchly turista a prepraví majiteľa bez problémov hocikam galakticky rýchlo. Samozrejme, čím viac jej naložíte, tým viac sa spraví vír v nádrži a budete musieť predsa len stáť na pumpách. Predný radar má za úlohu pomôcť pri udržiavaní rýchlosti za vozidlami pred vami, ale okrem toho plní aj funkciu Forward Collision Warning (FCW), čiže upozorňuje pred kolíziou. Všetky tieto výdobytky techniky som si vyskúšal v praxi. V prípade, že idete predbiehať autá pred vami a nedáte smerovku, tak sa vám rozblikajú varovné diódy a na displeji sa rozsvieti varovanie pred kolíziou.
Adaptívny tempomat funguje presne ako v aute, čiže máte nastavenú vzdialenosť akú má dodržať, dá sa vyberať z troch možností, a podľa toho bude držať odstup. Napríklad keď som vchádzal do dediny, tak motorka si sama pribrzdila na rýchlosť podľa auta predo mnou. Okrem iného sme mali elektronický Showa podvozok, ktorý fungoval na našich cestách ako veľmi príjemná žehlička. V zákrutách sa zas jazdec môže do toho oprieť bez toho, aby sa motorka zbytočne pohupovala.
Je to motorka, ktorá sa nebojí zákrut a náklonov, a k tomu všetkému vám na displeji ukáže aj uhol náklonu. Novinkou je aj aplikácia SPIN, ktorá vám umožňuje prehliadať si všetky informácie na mobilnom telefóne a komunikovať s motorkou prostredníctvom telefónu. Samozrejmosťou je dnes už aj bezkľúčový systém, ktorý funguje výborne. Jazda na novej H2 SX vo mne zanechala len tie najlepšie pocity!
sila motora, brzdy, rešpekt | žiadne som nenašiel |
Konkurencia
Ninja H2 SX má takpovediac iba jedného konkurenta, známu Hayabusu. Tá má o tretinu väčší zdvihový objem, ale výkon aj tak o 10 koní nižší. Suzuki sa ani veľmi nesnažila dať do novej Hayabusy nejaké elektronické novinky, aj dizajnovo je to stále stará škola. Má aj podstatne, fakt podstatne nižšiu cenu, a to až o 7 500 až 10 500 eur, to sú neuveriteľné cifry. O technologickej vyspelosti H2 SX sa môže Hayabuse však len snívať.
S prižmúrenými očami je tu ešte jeden podobný stroj z rovnakej stajne, a to Suzuki GSX-S1000 vo verzii GT. Má 150 koní a skutočne moderný dizajn, ale ešte menej elektroniky než Hayabusa. GSX-S1000 GT má napríklad rúrkové riadidlá, ktoré už do tejto vyslovene rýchlej turistickej triedy nepatria, ale možno aj vďaka nim má takú priaznivú cenu - a to až natoľko, že za cenu jednej základnej Ninje H2 SX môžeš mať dve GSX-S1000 GT. Dosť brutálne, že?
Záver
Cena základnej verzie Kawasaki Ninja H2 SX je 23 945 eur. To je dosť, naozaj. Cena vybavenejšej verzie SE je 27 145 eur, a cena nami testovaného kusu s bočnými kuframi je máličko cez 28 papierov. Áno, je to veľa, ale nás ohúrila natoľko, že by sme si ju vedeli kúpiť. Awia sa zdržal hlasovania, ale to len preto, lebo sa na nej nevozil.
Je nám všetkým jasné, že za tie prachy si môžeš kúpiť dobre vybavené veľké cestovné enduro a otočiť na ňom dve veľké dovolenky, a ešte ti aj ostane. Žiadne cestovné enduro však neponúka takú charizmu a tú prítulnú dušu, akú má Kawasaki Ninja H2 SX. A už vôbec nie také presunové rýchlosti s takým nedotknuteľným stoickým pokojom.
Krvou podpísaní: Peter Fischer a Matej Mularčík. Bodka.
Plusy, mínusy
spracovanie, vysoké plexi, ochrana pred vetrom, dostatok priestoru, semiaktívny podvozok, nekonečná výbava, nová prístrojovka, kultivované a nezákerné správanie, chirurgická presnosť, božský motor, silná aura v cene, odpadávame z nej! | žiadne (no dóóóbre, možno drobnosti ako cena a spotreba) |
Video: Test kompresorovej 200-koňovej Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022) - AntiGreta FuturoTeleport!
Video: Kawasaki Ninja H2 SX 2022 | Vlastnosti
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Kawasaki Ninja H2 SX (2022)
Servisný interval | 12 000 km (alebo 1 rok) |
Reálna spotreba | 6,5 - 9,5 l/100 km |
Objem nádrže, z toho rezerva | 19 l (3,5 l rez.) |
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) | 160 - 240 km |
Cena základnej verzie | 23 945 eur |
Cena verzie SE | 27 145 eur |
Cena testovaného kusu | 28 045 eur |
Text: Peter Fischer, Matej Mularčík
Foto a video: Peter Fischer
Motocykel na test poskytla spoločnosť Motostore. Redaktor jazdil v oblečení Dainese a prilbe AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o.
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Kawasaki | Suzuki | Suzuki |
Model: | Ninja H2 SX | Hayabusa | GSX-S1000GT |
Rok: | 2022 | 2022 | 2022 |
Novinka: | NOVINKA 2022 | ||
Kategória: | Superšport | Superšport | Cestovná |
Motor: | |||
Typ motora: | radový štvorvalec s kompresorom (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 998 ccm | 1340 ccm | 999 ccm |
Max. výkon: | 209.6 k (154.1 kW) / 11000 ot. | 190.4 k (140.0 kW) / 9700 ot. | 152.3 k (112.0 kW) / 11000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 137.3 Nm / 9500 ot. | 150 Nm / 7000 ot. | 106 Nm / 9250 ot. |
Kompresný pomer: | 11.2:1 | 12,5 : 1 | 12.2:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 76.0 x 55.0 mm | 81.0 x 65.0 mm | 73.4 x 59 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie 44mm |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm | |
Zdvih vzadu: | 139 mm | 130 mm | |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne strmene | dvojkotúčová radiálna Brembo Stylema | dvoj kotúčová 4 piestiková radiálna |
Priemer bŕzd vpredu: | 330 mm | 310 mm | |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 250 mm | ||
Pneu vzadu: | 190/55ZR17M/C (75W) | 190/50ZR17M/C (73W) | 190/50ZR17M/C (73W) |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Hmotnosť s náplňami: | 262 kg | 264 kg | 226 kg |
Výška sedla: | 835 mm | 800 mm | 810 mm |
Rázvor: | 1480 mm | 1480 mm | 1460 mm |
Dĺžka: | 2135 mm | 2180 mm | 2140 mm |
Šírka: | 775 mm | 735 mm | 825 mm |
Výška: | 1205 mm | 1165 mm | 1215 mm |
Svetlá výška: | 130 mm | 125 mm | 140 mm |
Objem nádrže: | 19 l | 20 l | 19 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Max. rýchlosť: | 299 km/h | ||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.2 s | ||
Zrýchlenie na štvrť míle: | 10.1 s | ||
Spotreba paliva: | 5.5 l/100km | 5.2 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 272 km | cca 274 km | |
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Zákrutové svietenie: | áno, v sérii | ||
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | za príplatok | ||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | ||
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | ||
Quick-shift: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vyhrievané rukoväte: | áno, v sérii | ||
Asistent rozbehu do kopca: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok, verzia SE má semiaktívny podvozok | SUZUKI INTELLIGENT RIDE SYSTEM (S.I.R.S) | easy start, USB |
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena 6/2022: základ 23 945 eur, verzia SE 27 145 eur | Cena 6/2022: 16 490 eur | Cena 6/2022: 12 790 eur |
Pridané: 19.06.2022 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- V Katalánsku sme polietali na najľahšom a najšportovejšom Harley-Davidsone všetkých čias - Nightster (+ Low Rider ST a Pan America s quickshifterom)
- ... zobraz všetky články od tohto autora