Anketa:
Vyskúšali sme projektil BMW M 1000 R (2023) s výbavou M Competition 2/2
ZdieľaťPridané: 05.02.2024 Autor: Matej Mularčík
Čitatelia: 5465 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Konkurencia
Podľa môjho názoru priamy konkurent pre M 1000 R neexistuje. Takto upravený stroj nezoženiete. Napadá mi jedine Ducati Streetfighter V4S alebo SP2, ale ani tá nie je takto vybavená, pričom cena V4S je 25 490 eur, resp. 35 290 eur za SP2. Pri tých cenách je BMW niekde v strede a v základe dokonca menej ako Ducati. Ducati je rýchla v priamke a splní vám všetko čo od nej chcete, ale chýba jej fun factor, aký má BMW. Ducati má síce návykový motor V4, ale ten kľud BMW si človek zamiluje. Všetci vždy opisujú charakter a dušu Ducati, ale dám vám radu: vyskúšajte BMW a potom sa porozprávame o duši a charaktere.
Záver
Keď chcete dostupné Mko od BMW, tak toto je tá správna cesta. S miernymi príplatkami z nej urobíte exkluzivitku, akú len tak na ulici nestretnete. S karbónovými doplnkami z nej cítiť exkluzívnosť, zaradíte sa medzi horných 10 tisíc. V zime ju budete parkovať podľa mňa v obývačke a nebudete sa vedieť dočkať kedy na ňu opäť sadnete a popreháňate ju po cestách, prípadne okruhoch. Hypernaháče sú in a Mko momentálne nastolilo štandard, konkurencia má čo robiť. Teším sa, že som sa na ňom mohol zviezť a užiť si ho. Ďakujeme BMW Slovenská republika za túto možnosť.
Cena základnej M1000R je 22 290 eur. M Competition Package stojí ďalších 5 546 eur, M Titan Akrapovič potom 2 118 eur. Tu sa dostávame na cenu 29 954 eur. To je síce už dosť, ale dostanete za to naozaj veľa, verte mi.
Plusy, mínusy
sila motora, brzdy, ergonómia | nápor vetra |
Video
Video: BMW M 1000 R 2023 - zblízka
Čo by ťa mohlo zaujímať:
BMW M 1000 R (2023)
Servisný interval | 10 000 km (alebo 1 rok) |
Spotreba | 7 l/100 km |
Objem nádrže z toho rezerva | 16,5 l (4 l rez.) |
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) | 180 km |
Cena motorky | od 22 290 eur |
Ceny vybraných doplnkov:
Alarm | 250 eur |
Plexi | 150 eur |
Karbónový predný blatník M | 405 eur |
Karbónový zadný blatník M | 716 eur |
M laptrigger | 768 eur |
M Competition Package | 5 546 eur |
Kompletný systém Akrapovič | 2 118 eur |
Text a foto: Matej Mularčík
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | BMW |
Model: | M 1000 R |
Rok: | 2023 |
Novinka: | NOVINKA 2023 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 999 ccm |
Max. výkon: | 209.4 k (154.0 kW) / 13750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 113 Nm / 11000 ot. |
Kompresný pomer: | 13,3:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 80 x 49.7 mm |
Palivový system: | vstrekovanie, hrdlo 48 mm |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 117 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 R17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
Pneu vzadu: | 200/55 R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 199 kg |
Výška sedla: | 830 mm |
Rázvor: | 1450 mm |
Dĺžka: | 2090 mm |
Šírka: | 812 mm |
Objem nádrže: | 16.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.3 s |
Spotreba paliva: | 6.5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 190 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | za príplatok |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | za príplatok |
Zákrutové svietenie: | za príplatok |
LED smerovky: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | za príplatok |
Quick-shift: | áno, v sérii |
Vyhrievané rukoväte: | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Poznámka: | |
Poznámka: | Cena: od 22 290 eur (10/2023) |
Pridané: 05.02.2024 Autor: Matej Mularčík Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Celosezónny test Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)
- Test BMW R 1250 RS (2023) - športovosť aj kultivovanosť na bavorský spôsob
- Silný mestský predátor - Honda Forza 125 (2023) vo verzii Special edition
- Kawasaki Z900 SE (2023) - podlitrový športovec za rozumné prachy!
- Honda CMX1100T Rebel DCT (2023) - Odpadlík Reno Raines by dnes jazdil na nej!
- Test jedného z najdlhšie fungujúcich modelov sveta - BMW R 1250 R (2023) - sto rokov vývoja nezaprieš
- Test BMW S 1000 RR (2023)
- KTM otvorila špeciálnu výstavu Motohall
- Triumph Bonneville T120 DGR
- Kráľ comebackov KTM 890 SMT čoraz hmatateľnejší!
- ... zobraz všetky články od tohto autora