Anketa:
BMW predstavilo inovované F 800 GS, F 900 GS a Adventure
ZdieľaťPridané: 09.09.2023 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6972 [Novinky - Predstavujeme]
Ešte predtým, než nám BMW naservíruje revolučne zmenené veľké GS, prišla správa o inovovaných všetkých troch stredných GS. Viac výkonu, krúťaku, výbavy, viac všetkého, alebo aj podstatne nižšia hmotnosť či na BMW veľmi netypická farba. Super!
Seriál článkov - Novinky 2024:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2024 | Nasledujúci
Pozorné oko si už určite stihlo všimnúť, že tieto modely napriek rozdielnym číslam vo svojich názvoch používajú rovnaký motor, iba s rozdielnymi výstupmi. Tentoraz objem radového dvojvalca narástol z 853 cm3 na 895 cm3. Všetky modely majú spoločné aj pálenie, a to po 270 a 450 stupňoch. F 900 GS a jeho verzia Adventure sú výkonovo naladené na 105 koní pri 8 500 otáčkach a 93 Nm pri 6 750, F 800 GS potom na 87 koní pri 6 750 ot., a 91 Nm pri rovnakej hodnote, s možnosťou voľby 35-kW verzie. F 900 GS (+ Adventure) má po novom plastovú nádrž namiesto kovovej - je ľahšia o 4,5 kg. A BMW konečne vypočulo krik celého sveta: predná vidlica je na "deväťstovkách" plne nastaviteľná. A dokonca komu by sa málilo tak pre F900 pridali ešte lepší podovozk v rámci balíka Enduro Pro: lepší podvozok titanium nitride USD Ø 45 mm + lepší tlmič ZF Sachs, zvýšenie riadidiel a odolnejšia reťaz M Endurance.
- pribudli príplatkové jazdné režimy PRO, ako aj širšie nastaviteľná elektronika
- Dynamic ESA za príplatok (pravdepodobne stále iba vzadu)
- nová nastaviteľná radička
- 6,5-palcová TFT obrazovka pre všetky tri modely
- ergonómia viac zameraná na off-roadovú jazdu
- bezkľúčové ovládanie a núdzové SOS tlačidlo za príplatok
Porovnanie s predchodcom:
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | BMW | BMW |
Model: | F 850 GS | F 900 GS |
Rok: | 2023 | 2024 |
Novinka: | NOVINKA 2024 | |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 853 ccm | 895 ccm |
Max. výkon: | 95.2 k (70.0 kW) / 8250 ot. | 104.7 k (77.0 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 92 Nm / 6250 ot. | 93 Nm / 6750 ot. |
Kompresný pomer: | 12,7:1 | 13,1:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 84 x 77 mm | 86 x 77 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 204 mm | 230 mm |
Zdvih vzadu: | 219 mm | 215 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová 2 piestik | dvoj kotúčová 2 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 305 mm | 305 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-21 54 V | 90/90-21 54 V |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 265 mm | 265 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-R17 69 V | 150/70-R17 69 V |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 229 kg | 219 kg |
Výška sedla: | 860 mm | 870 mm |
Rázvor: | 1593 mm | 1590 mm |
Dĺžka: | 2305 mm | 2270 mm |
Šírka: | 922 mm | 943 mm |
Výška: | 1350 mm | 1350 mm |
Objem nádrže: | 15 l | 14.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Max. rýchlosť: | 200 km/h | 200 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.8 s | 3.8 s |
Spotreba paliva: | 4.1 l/100km | 4.4 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 274 km | cca 247 km |
Servisný interval: | 10 000km | 10 000km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | za príplatok | za príplatok |
LED svetlomet: | áno, v sérii | |
LED denné svetlá: | za príplatok | |
LED smerovky: | áno, v sérii | |
El. Podvozok: | za príplatok | za príplatok |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | |
Bezkľúčové zapaľovanie: | za príplatok | |
Quick-shift: | za príplatok | |
Kontrola tlaku v pneumatikách: | za príplatok | |
Vyhrievané rukoväte: | áno, v sérii | |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | |
Iná výbava: | USD vidlica | nastaviteľný podvozok, USD vidla Ø 43 mm |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 03/2020: od 12 112 eur | V sérii režimy Rain a Road, trakčná kontrola a náklonové ABS Pro Enduro Pro balík: lepší podvozok titanium nitride USD Ø 45 mm + lepší tlmič ZF Sachs, zvýšenie riadidiel a odolnejšia reťaz M Endurance. |
Video: BMW predstavilo nové F 800 GS, F 900 GS a F 900 GS Adventure
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | BMW | BMW | BMW |
Model: | F 800 GS | F 900 GS | F 900 GS Adventure |
Rok: | 2024 | 2024 | 2024 |
Novinka: | NOVINKA 2024 | NOVINKA 2024 | NOVINKA 2024 |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | |||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 895 ccm | 895 ccm | 895 ccm |
Max. výkon: | 87.0 k (64.0 kW) / 6750 ot. | 104.7 k (77.0 kW) / 8500 ot. | 104.7 k (77.0 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 91 Nm / 6750 ot. | 93 Nm / 6750 ot. | 93 Nm / 6750 ot. |
Kompresný pomer: | 13,1:1 | 13,1:1 | 13,1:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 86 x 77 mm | 86 x 77 mm | 86 x 77 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 170 mm | 230 mm | 230 mm |
Zdvih vzadu: | 170 mm | 215 mm | 215 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová 2 piestik | dvoj kotúčová 2 piestik | dvoj kotúčová 2 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 305 mm | 305 mm | 305 mm |
Pneu vpredu: | 110/80 R 19 | 90/90-21 54 V | 90/90-21 54 V |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 265 mm | 265 mm | 265 mm |
Pneu vzadu: | 150/70 R 17 | 150/70-R17 69 V | 150/70-R17 69 V |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Hmotnosť s náplňami: | 227 kg | 219 kg | 246 kg |
Výška sedla: | 815 mm | 870 mm | 875 mm |
Rázvor: | 1556 mm | 1590 mm | 1585 mm |
Dĺžka: | 2296 mm | 2270 mm | 2300 mm |
Šírka: | 910 mm | 943 mm | 939 mm |
Výška: | 1350 mm | 1350 mm | 1350 mm |
Objem nádrže: | 15 l | 14.5 l | 23 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Max. rýchlosť: | 190 km/h | 200 km/h | 200 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 4.2 s | 3.8 s | 3.7 s |
Spotreba paliva: | 4.3 l/100km | 4.4 l/100km | 4.4 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 261 km | cca 247 km | cca 392 km |
Servisný interval: | 10 000km | 10 000km | 10 000km |
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | za príplatok | za príplatok | za príplatok |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | za príplatok | za príplatok | za príplatok |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | za príplatok | za príplatok | za príplatok |
Quick-shift: | za príplatok | za príplatok | za príplatok |
Kontrola tlaku v pneumatikách: | za príplatok | za príplatok | za príplatok |
Vyhrievané rukoväte: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | USD vidla Ø 41 mm | nastaviteľný podvozok, USD vidla Ø 43 mm | nastaviteľný podvozok, USD vidla Ø 43 mm |
Poznámka: | |||
Poznámka: | V sérii režimy Rain a Road, trakčná kontrola a náklonové ABS Pro dostupná verzia 35 kW Cena 03/2024: od 10 950 eur | V sérii režimy Rain a Road, trakčná kontrola a náklonové ABS Pro Enduro Pro balík: lepší podvozok titanium nitride USD Ø 45 mm + lepší tlmič ZF Sachs, zvýšenie riadidiel a odolnejšia reťaz M Endurance. | V sérii režimy Rain a Road, trakčná kontrola a náklonové ABS Pro Enduro Pro balík: lepší podvozok titanium nitride USD Ø 45 mm + lepší tlmič ZF Sachs, zvýšenie riadidiel a odolnejšia reťaz M Endurance. |
Pridané: 09.09.2023 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2024:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2024 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- BMW predstavilo koncept F 450 GS a refrešlo superbike RR a hypernaháč R, aj vo verziách M - Redakcia
- Nové BMW F700GS a F800GS pre rok 2013 - Awia
- EICMA 2023: Royal Enfield ukázal nový Himalayan, takisto jeho elektrickú verziu - Redakcia
- BMW F 800 GS? - Awia
- Nenápadný fešák Triumph Tiger 1200 XRT 2018 dáva dole ostrieľaných konkurentov - Herghott
- Aká bola BMW School and Tour s Jarom Katriňákom? - Awia
- EICMA 2021: Benelli dopĺňa rad TRK o nové TRK 800 - Redakcia
- KTM prináša Super Adventure S aj s automatom, Duke 990 vo verzii R, aj nové GT - Redakcia
- Suzuki prináša cestovnejšieho V-Strom 800 (SE) pre rok 2024 - Awia
- Nové BMW R 1300 GS 2024 oficiálne odhalené! Pozri si všetky detaily! - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Ducati predstavila novú Panigale V2 a Streetfighter V2, dala do nich úplne nový motor
- Zero Motorcycles predstavilo ľahké a všestranné endurká XE a XB
- BMW predstavilo koncept F 450 GS a refrešlo superbike RR a hypernaháč R, aj vo verziách M
- KTM prináša Super Adventure S aj s automatom, Duke 990 vo verzii R, aj nové GT
- Nové modely Yamaha R1 RACE a R1 GYTR pre 2025 - na homologizáciu zabudni
- Honda Forza pre 2025 vylepšuje výbavu, praktickosť a estetiku
- Yamaha modernizuje radu Tracer 9 2025: Matrix LED svetlomet, automat, radar
- Kawasaki inovuje jeden z najúspešnejších naháčov Európy Z900 a Z900 SE 2025
- Honda inovuje Rebely: Vylepšená ergonómia, inovované technológie a nový model CMX1100SE Rebel
- Piaggo predstavilo inovovaný trojkolesový skúter MP3 310
- ... zobraz všetky články od tohto autora