Anketa:
KTM prináša Super Adventure S aj s automatom, Duke 990 vo verzii R, aj nové GT
ZdieľaťPridané: Dnes Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 688 [Novinky - Predstavujeme]
Do skupiny značiek, ktoré ponúkajú automatizované radenie, sa oficiálne pridala aj KTM. Super Adventure S dostáva okrem automatu aj väčší motor 1390, novú vertikálne orientovanú prístrojovku, aj zopár ďalších vylepšení. Duke 990 prichádza v ostrejšej verzii R. Väčší motor dostalo aj GT.
Seriál článkov - Novinky 2025:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2025 | Nasledujúci
1390 Super Adventure S (EVO):
- väčší motor s väčším výkonom - 1 350 cm3 so 173 koňmi pri 9 500 otáčkach, 145 Nm pri 8 000 ot.
- variabilné časovanie ventilov
- úplne nový svetlomet
- najnovšia generácia semiaktívneeho odpruženia WP s precíznejším správaním vďaka technológii PWM (Pulse Width Modulation)
- nová vertikálne orientovaná 8-palcová dotyková TFT prístrojovka s výraznou grafikou
- za príplatok automatizované radenie, ktoré umožňuje aj radenie nohou či rukou pri ľavej rukoväti (verzia EVO)
- žiadna spojková páčka (platí iba pre verziu EVO)
- adaptívny tempomat v kombinácii s automatom vie motocykel úplne zastaviť a aj rozbehnúť, ak tak urobí vozidlo pred motocyklom (platí iba pre verziu EVO)
- tuhší rám, vylepšená ergonómia
Duke 990 R
- o 7 koní viac ako základný Duke 990: 130 koní a 103 Nm
- dedikovaná výrazná bielo-oranžová farba, inšpirovaná modelom Super Duke R z roku 2011
- nová 8,8-palcová horizontálne natiahnutá TFT prístrojovka s výraznou grafikou
- nové ovládače, konektivita, upraviteľné módy motora, SPORT ABS a SUPERMOTO+ ABS
- väčšie brzdové kotúče (320 mm) + strmene Brembo Stylema
- ostrejšia a vyššia geometria
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | KTM | KTM |
Model: | 1390 Super Adventure S | 990 Duke R |
Rok: | 2025 | 2025 |
Novinka: | NOVINKA 2025 | NOVINKA 2025 |
Kategória: | Cestovné enduro | Naháč |
Motor: | ||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1350 ccm | 947 ccm |
Max. výkon: | 172.7 k (127.0 kW) / 9500 ot. | 130.6 k (96.0 kW) / ot. |
Max. krútiaci moment: | 145 Nm / 8000 ot. | 103 Nm / ot. |
Kompresný pomer: | 13 : 1 | 13.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 110 x 71 mm | 90,7 x 68,8 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC variabil. časovanie ventilov (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 200 mm | 143 mm |
Zdvih vzadu: | 200 mm | 140 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálne strmene | dvojkotúčová, 4 piestik Brembo Stylema |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR19 | 120/70 R 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 267 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 170/60 ZR17 | 180/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 179 kg | |
Výška sedla: | 847 mm | 840 mm |
Rázvor: | 1558 mm | 1481 mm |
Svetlá výška: | 223 mm | 210 mm |
Objem nádrže: | 23 l | 14 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 6.7 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 257 km | |
Servisný interval: | 15 000km (ventily 60 000km) | 15 000 km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | adaptívny | nie |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Zákrutové svietenie: | áno, v sérii | |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | áno, v sérii | nie |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | |
Quick-shift: | za príplatok | za príplatok |
Kontrola tlaku v pneumatikách: | áno, v sérii | |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | |
Vyhrievané sedlo: | za príplatok | |
Asistent rozbehu do kopca: | za príplatok | |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii 8 palcová | áno, v sérii 8 palcová |
Automatická prevodovka: | za príplatok AMT | |
Iná výbava: | za príplatok Rally Mode, Adaptive Brake Light, Suspension Pro | plne nastaviteľný WP APEX |
Poznámka: | ||
Poznámka: | EURO 5+ | Track Mode, Launch control |
Pridané: Dnes Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2025:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2025 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Príšera 2.0 - znovuzrodená KTM Super Duke R 1390 (2024) - kam až môže ísť objem? - Redakcia
- KTM 390 Adventure konečne aj s vypletanými kolesami - Muli
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku - Herghott
- Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R - Herghott
- KTM a Brabus prinášajú extra limitku - MASTERPIECE EDITION - Redakcia
- KTM 390 Adventure 2020 - najmenší dobrodruh z rodiny - Awia
- KTM vychrlila ďalší Brabus 1300 R Limited Edition - Muli
- Motoporno par excellence: KTM 1290 Super Duke RR - Herghott
- Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii - Awia
- Unikli prvé obrázky reálnej podoby adventure modelu CFMOTO 800MT - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
- BMW predstavilo koncept F 450 GS a refrešlo superbike RR a hypernaháč R, aj vo verziách M
- Nové modely Yamaha R1 RACE a R1 GYTR pre 2025 - na homologizáciu zabudni
- Honda Forza pre 2025 vylepšuje výbavu, praktickosť a estetiku
- Yamaha modernizuje radu Tracer 9 2025: Matrix LED svetlomet, automat, radar
- Kawasaki inovuje jeden z najúspešnejších naháčov Európy Z900 a Z900 SE 2025
- Honda inovuje Rebely: Vylepšená ergonómia, inovované technológie a nový model CMX1100SE Rebel
- Piaggo predstavilo inovovaný trojkolesový skúter MP3 310
- Yamaha odhaľuje nový superšport R9 pre rok 2025 s trojvalcom
- Honda inovovala turistu NT1100 - dostáva semiaktívny podvozok, viac krúťaku a náklonovú elektroniku
- R. I. P. Lehy, drž sa tam hore!
- ... zobraz všetky články od tohto autora