Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1854 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28780
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17126)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11654)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Testujeme nové Africa Twin 2024 v Malage

 Zdieľať

Pridané: 21.02.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 4668 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Druhý deň v motorkárskom raji - Brutálna akcia v sedle skvelej motorky. Čo viac povedať. Offroad nebol tentoraz len na ozdobu. Nekonečné gejzíry kameňov lietali spod kolies, po 100 km zadná guma ohlodaná, do toho výjazdy, skoky a vyschnuté riečistia. Africa na toto bola stvorená a sám neviem ci som si to užíval viac ja alebo tá motorka. Do terénu rozhodne CRF1100 s 21 kolesom nikdy nesklame. Ak to s terénom...

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Honda.press, Tomáš Hajduch - Awia

Druhý deň v motorkárskom raji - 24.02.2024 00:36

Brutálna akcia v sedle skvelej motorky. Čo viac povedať.

Offroad nebol tentoraz len na ozdobu. Nekonečné gejzíry kameňov lietali spod kolies, po 100 km zadná guma ohlodaná, do toho výjazdy, skoky a vyschnuté riečistia.

Africa na toto bola stvorená a sám neviem ci som si to užíval viac ja alebo tá motorka. Do terénu rozhodne CRF1100 s 21 kolesom nikdy nesklame. Ak to s terénom myslíš vážne nie je nad čím rozmýšľať, po novom máš aj dlho žiadané bezdušové kolesá a voliteľne aj elektronicky podvozok.

Ak tráviš väčšinu času na ceste, na turistike a vo dvojici ber Adventure Sports je na ceste šikovnejšia, obratnejšia a zábavnejšia...

Druhý deň v motorkárskom raji - Testujeme nové Africa Twin 2024 v Malage

Druhý deň v motorkárskom raji - Testujeme nové Africa Twin 2024 v Malage
Druhý deň v motorkárskom raji - Testujeme nové Africa Twin 2024 v Malage
Druhý deň v motorkárskom raji - Testujeme nové Africa Twin 2024 v Malage
Druhý deň v motorkárskom raji - Testujeme nové Africa Twin 2024 v Malage
Druhý deň v motorkárskom raji - Testujeme nové Africa Twin 2024 v Malage
Druhý deň v motorkárskom raji - Testujeme nové Africa Twin 2024 v Malage
Druhý deň v motorkárskom raji - Testujeme nové Africa Twin 2024 v Malage
Druhý deň v motorkárskom raji - Testujeme nové Africa Twin 2024 v Malage
Druhý deň v motorkárskom raji - Testujeme nové Africa Twin 2024 v Malage
Druhý deň v motorkárskom raji - Testujeme nové Africa Twin 2024 v Malage
Druhý deň v motorkárskom raji - Testujeme nové Africa Twin 2024 v Malage

S Africou konečne ttochu do terénu - 21.02.2024 13:37

Objavujeme nádherné scenérie v horách nad Malagou. Toto testovanie organizuje slovenské a české zastúpenie značky Honda a tak tu máme trochu viacej voľnosti a vieme si organizovať program. Vyrazili sme do prvého terénu a začali loviť prvé fotografie a videa. Scenérie sú tu parádne čo si môžete všimnúť na fotkách.

Video: Prvý deň testovania nových Africa Twin 2024 #motoride_sk #shorts #africatwin

Dnes jazdím štandardnú Africa Twin čo je rozhodne moja srdcovka. Tá pre rok 2024 neprešla takými významnými zmenami ako Adventure Sports avšak dostala rovnaké úpravy na motore, zvýšenie krútiaku a zmeny v saní, výfuku a ďaľšie vylepšenia.

Tak ako vždy mne táto Africa s 21 palcovým kolesom skvele sadne do ruky a užívam si šotolíny, skoky a nekonečné drifty na miestnych šotolinových vypaľovákoch. Zajazdil som si aj po brehoch vypustenej vodnej priehrady a bola to pecka.

S Africou konečne ttochu do terénu - Testujeme nové Africa Twin 2024 - pýtajte sa čo vás zaujíma

S Africou konečne ttochu do terénu - Testujeme nové Africa Twin 2024 - pýtajte sa čo vás zaujíma
S Africou konečne ttochu do terénu - Testujeme nové Africa Twin 2024 - pýtajte sa čo vás zaujíma
S Africou konečne ttochu do terénu - Testujeme nové Africa Twin 2024 - pýtajte sa čo vás zaujíma
S Africou konečne ttochu do terénu - Testujeme nové Africa Twin 2024 - pýtajte sa čo vás zaujíma
S Africou konečne ttochu do terénu - Testujeme nové Africa Twin 2024 - pýtajte sa čo vás zaujíma
S Africou konečne ttochu do terénu - Testujeme nové Africa Twin 2024 - pýtajte sa čo vás zaujíma
S Africou konečne ttochu do terénu - Testujeme nové Africa Twin 2024 - pýtajte sa čo vás zaujíma
S Africou konečne ttochu do terénu - Testujeme nové Africa Twin 2024 - pýtajte sa čo vás zaujíma

Zajtra začíname - nové Africa Twin 2024 a okolie Malagy - 19.02.2024 09:55

Kým v Portugalsku sme testovali výhradne Adventure Sports tak tuto v okolí Malagy by to malo byť viacej o štandardnej Africa Twin. Pred sebou máme dva dni jazdenia a v pláne je aj hodne offroadu. Celkom už tieto španielske šotoliny v okolí Malagy poznám a o to viac sa teším na nové miesta, ktoré ovjavíme.

Video: Africa Twin 2024 Malaga - zajtra testujeme

Ak si ešte nevidel pozri si celkom horúci test novej Africa Twin Adventure Sports 2024 z Portugalska. Nájdeš ho o kúsok nižšie.

Info o novej Africa Twin:

04.10.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13688 [Novinky - Predstavujeme]

-

Honda inovuje Africa Twin 2024 - viac výkonu, bezdušové kolesá, el. podvozok a cestovnejšie zameraná Adventure Sports

Motor bude mať viac výkonu a krútiaceho momentu v nízkych a stredných otáčkach, štandardná Africa dostane voliteľný el. podvozok a veľká Adventure Sports sa posúva viac smerom k cestovaniu nižšími zdvihmi a 19-palcovým predným kolesom.

 

Test Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2024 je už online:

Video: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2024 - vyladená na cestovanie (4K)

24.01.2024 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6416 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Testujeme nové Africa Twin Adventure Sports 2024 - pýtajte sa čo vás zaujíma

19 vs 21 palcov - Nová Africa Twin Adventure Sports dostala upravený podvozok a 19 palcové koleso. Ake je priame porovnanie s predchodcom a 21-tkou? Video: 19 vs 21 palcové koleso Africa Twin #motoride_sk #shorts

 

Základné informácie:

  • Model CRF1100L Africa Twin je teraz dostupný s voliteľným odpružením Showa EERA™
  • Charakter modelu CRF1100L Africa Twin Adventure Sports sa viac prikláňa k použitiu na cestách, čomu zodpovedá nové 19-palcové predné koleso a kratší zdvih odpruženia
  • Pri oboch modeloch bola výrazne prepracovaná predná kapotáž a novinkou je tiež plexi štít výškovo nastaviteľný do piatich polôh
  • K dispozícii sú štyri pakety príslušenstva

Prémiové cestovné endurá značky Honda – CRF1100L Africa Twin a CRF1100L Africa Twin Adventure Sports – vstupujú do roku 2024 s významným zvýšením výkonu, novými technológiami a s ďalšími vylepšeniami. Srdcom radu Africa Twin zostáva populárny radový dvojvalcový motor s objemom 1084 cm3, pre rok 2024 však prichádza s výrazne vyšším výkonom i krútiacim momentom v nízkych a stredných otáčkach. Maximálny výkon 75 kW zostal zachovaný, maximálna hodnota krútiaceho momentu však vzrástla o 7 % a po novom tak dosahuje 112 Nm, ktoré sú namiesto pri 6 250 ot./min. dostupné už pri 5 500 ot./min. Kompresný pomer vzrástol z 10,1:1 na 10,5:1, čo spolu so zmenami časovania ventilov, nasávacích kanálov a nastavením elektronickej riadiacej jednotky umožňuje motoru získať z každého zdvihu viac výkonu.

CRF1100L Africa Twin – porovnanie výkonu a krútiaceho momentu

CRF1100L Africa Twin 2024 – porovnanie výkonu a krútiaceho momentu
CRF1100L Africa Twin 2024 – porovnanie výkonu a krútiaceho momentu

K vyššiemu výkonu prispeli tiež ďalšie zmeny výfukového systému, okrem iného nový tlmič výfuku vyznačujúci sa príjemným pulzujúcim zvukom pri nízkych otáčkach a silným hlbokým tónom, ktorý nastupuje s rastúcimi otáčkami.

Oba modely budú dostupné buď s manuálnou prevodovkou, alebo s dvojspojkovou prevodovkou (DCT). Od prvého predstavenia dvojspojkovej prevodovky v modeli VFR1200F v roku 2009 spoločnosť Honda v Európe predala vyše 240 000 motocyklov vybavených touto technológiou. Pre rok 2024 bola prevodovka DCT pre model Africa Twin vylepšená tak, aby dokázala lepšie využiť vyšší výkon motora a aby k podraďovaniu dochádzalo skôr. Systém tiež využíva vylepšenú detekciu prejazdu zákrutou a po novom ponúka prirodzenejší „hladší“ pocit a lepšiu spätnú väzbu pri rozjazde a pri jazde na prvý a druhý rýchlostný stupeň.

24YM Africa Twin
24YM Africa Twin

24YM CRF1100L AFRICA TWIN
24YM CRF1100L AFRICA TWIN
24YM CRF1100L AFRICA TWIN
24YM CRF1100L AFRICA TWIN ADVENTURE SPORTS

Foto:
 
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHonda
Model:CRF1100L Africa TwinCRF1100L Africa Twin Adventure Sports
Rok:20242024
Novinka:NOVINKA 2024NOVINKA 2024
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:1084 ccm1084 ccm
Max. výkon:102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot.102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:112 Nm / 5500 ot.112 Nm / 5500 ot.
Kompresný pomer:10,5:110,5:1
Vŕtanie x Zdvih:92 mm × 81,5 mm92 mm × 81,5 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:230 mm210 mm
Zdvih vzadu:220 mm200 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm310 mm
Pneu vpredu:90/90-21M/C 54H110/80-R19M/C 59V
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm256 mm
Pneu vzadu:150/70R18M/C 70H150/70-R18M/C 70H
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:231 kg243 kg
Výška sedla:850 mm835 mm
Rázvor:1575 mm1550 mm
Dĺžka:2330 mm2305 mm
Šírka:960 mm960 mm
Výška:1485 mm1475 mm
Svetlá výška:250 mm220 mm
Objem nádrže:18.8 l24.8 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.9 l/100km4.9 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 287 kmcca 379 km
Servisný interval:12000 km12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
Zákrutové svietenie:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:za príplatokza príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:za príplatokza príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatokza príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Automatická prevodovka:za príplatokza príplatok
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok, bezdušové pneu, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesaplne nastaviteľný podvozok, bezdušové pneu, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesa
Poznámka:
Poznámka:Bluetooth a Apple CarPlay®/Android Auto® (po kábli)
Výška sedadla
850/870 mm (voliteľné znížené sedadlo 825 mm, voliteľné komfortné sedadlo 885 mm)

DCT: 242 kg | ES MAN: 233 kg | ES DCT: 244 kg
Cena: 14 350 EUR (DCT +1000 EUR) | el. podvozok EERA: 15 750 EUR
Bluetooth a Apple CarPlay®/Android Auto® (po kábli)
Výška sedadla 835/855 mm (voliteľné znížené sedadlo 795 mm)

DCT: 253 kg
Cena od: 18 090 EUR (DCT +1000 EUR)

Porovanie s predchodcom:

Foto:
 
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHondaHonda
Model:CRF1100L Africa TwinCRF1100L Africa TwinCRF1000L Africa Twin
Rok:202420232019
Novinka:NOVINKA 2024
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:1084 ccm1084 ccm998 ccm
Max. výkon:102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot.102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot.95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:112 Nm / 5500 ot.105 Nm / 6250 ot.99 Nm / 6000 ot.
Kompresný pomer:10,5:110,1:1
Vŕtanie x Zdvih:92 mm × 81,5 mm92 mm × 81,5 mm92 x 75.1 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)SOHC (4V)SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:230 mm230 mm230 mm
Zdvih vzadu:220 mm220 mm220 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm310 mm310 mm
Pneu vpredu:90/90-21M/C 54H90/90-21M/C 54H90/90-R21
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm256 mm256 mm
Pneu vzadu:150/70R18M/C 70H150/70R18M/C 70H150/70-R18
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:204 kg208 kg
Hmotnosť s náplňami:231 kg226 kg230 kg
Výška sedla:850 mm850 mm870 mm
Rázvor:1575 mm1575 mm1575 mm
Dĺžka:2330 mm2330 mm2335 mm
Šírka:960 mm960 mm930 mm
Výška:1485 mm1395 mm1475 mm
Svetlá výška:250 mm250 mm250 mm
Objem nádrže:18.8 l18.8 l18.8 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.9 l/100km4.9 l/100km5.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 287 kmcca 287 kmcca 251 km
Servisný interval:12000 km12000 km12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sériinie
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Zákrutové svietenie:nie
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:za príplatoknienie
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:za príplatokza príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatokza príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Automatická prevodovka:za príplatokza príplatok
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok, bezdušové pneu, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesaplne nastaviteľný podvozok, dušové pneu, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesaplne nastaviteľný podvozok
Poznámka:
Poznámka:Bluetooth a Apple CarPlay®/Android Auto® (po kábli)
Výška sedadla
850/870 mm (voliteľné znížené sedadlo 825 mm, voliteľné komfortné sedadlo 885 mm)

DCT: 242 kg | ES MAN: 233 kg | ES DCT: 244 kg
Cena: 14 350 EUR (DCT +1000 EUR) | el. podvozok EERA: 15 750 EUR
DCT 236 kg
Cena 03/2020: 13 790 EUR (DCT +1000 EUR)
Cena 10/2018: 12 890 eur, príplatok za DCT 1000 eur

Pridané: 21.02.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria