Anketa:
YouTube kanál Motoride TV dnes oslávil 16 rokov
ZdieľaťPridané: 13.12.2024 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3468 [Bleskovky - Novinky]
Nedávno sme oslávili 10 miliónov zhliadnutí našich videí, dnes sú to narodeniny. A tie sú spojené s ďalším okrúhlym míľnikom, pretože sme dosiahli počet 1000 zverejnených videí!
1000 videí je už riadny počet. Ako Awia spomenul pri príležitosti 10 miliónov videní našich videí, reálne sme sa do ich produkcie pustili zhruba v roku 2018, kedy sme aj prekročili hranicu prvých 1000 subscriberov. Dnes, po takmer siedmich rokoch, ich máme približne 23 500. A sme radi, že vás stále pribúda.
Pred rokom 2017 sme videá produkovali a zverejňovali iba príležitostne; dnes je to približne jedno video týždenne. Aj dĺžka videí je čoraz väčšia - a s ukecanosťou má problém najmä Awia :) Produkcii videí sme museli prispôsobiť celý chod redakcie a najmä plánovanie. Nakrúcanie videí totiž vyžaduje úplne iný typ práce, než sme poznali predtým.
A za to, že dnes fungujeme v objektívne dobrých číslach, vďačíme najmä vám, naším sledovateľom a fanúšikom. Veľmi si vašu podporu vážime; pokúsime sa vám odvďačiť v našej ďalšej tvorbe.
14.10.2024 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3224 [Bleskovky - Novinky]
Náš Kanál MotorideTV dosiahol na youtube 10 miliónov zobrazení
Nebola to ľahká cesta prekonvertovať sa na tvorcov videa, ale asi bola nutná. ĎAKUJEME!!!
Pridané: 13.12.2024 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Juraj Varga ovládol tuniskú púšť a opäť naskočil na víťaznú vlnu - vyhral FÉNIX RALLY 2025
- Nová Continental TKC 80² – druhá generácia legendárnej enduro pneumatiky
- Triumph Trident 800 (2026): Naháč, ktorý si pýta pozornosť
- Všetko, čo potrebuješ. Nič navyše, to je Ducati Monster 2026!
- Husqvarna predstavila endurá a motokrosy pre rok 2026
- KTM endurá a motokrosy pre rok 2026
- Kawasaki odhalila očakávanú KLE500 a KLE500 SE 2026
- O tituloch EaR SMF 2025 sa rozhodlo v susednom Maďarsku
- Yamaha Ténéré 700 World Raid 2026 dostáva náklonovú elektoniku, hliníkové nádrže a kopec vylepšení
- Totálny výredaj skladových zásob v STYX začíina
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!













