Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2007 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29846
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

HONDA RC211V - Nová zbraň Hondy pre novú kategóriu GP1

 Zdieľať

Pridané: 11.12.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 20005 [Šport - MotoGP]

Na základe toho, že FIM (Federation Internationale de Motocyclisme) zmenila pre sezónu 2002 pravidlá a umožnila štart štvortaktov v doterajšej triede päťstoviek s objemom až do 990 ccm, Honda pripravila nový pretekársky špeciál RC 211 V.

RC 211 V je poháňaný motorom s doposiaľ nevídanou koncepciou. Je to vidlicový päťválec s troma valcami sklonenými dopredu a dvoma dozadu. Honda verí, že je to optimálna konštrukcia z hladiska výkonu ako aj konštrukčnej šírky motora. Objem je na hranici predpisov 990 ccm, piesty sú klasicky kruhové a hlava je štvorventilová. Oba rady valcov zvierajú uhol 75,5°. Tento 20 ventilový V5 motor je kŕmený prostredníctvom programovaného systému elektronického vstrekovania PGM-FI. Honde sa podarilo dosiahnuť minimálnu hmotnosť 145 kg povolenú pre štvor a päť valcové motory.

 20 ventilový vidvicový motor V5
20 ventilový vidvicový motor V5

RC 211 V má údajne výkon 227 k pri 14 000 otáčkach a do prvej GP 2002 by mala mať neuveritelných 248 k pri 16 200 otáčkach! Honda by v sedle tejto rakety najradšej viedla Valentina Rossiho.

Na podvozku zaujme prepracovaný systém zadného odpruženia nazývaný New Pro-link, umožňujúci čo najväčšiu flexibilitu nastavenia podvozku. Motorka má už za sebou celú radu testovacích jázd a to aj špičkovými jazdcami ako napríklad Valentino Rossi, Thoru Ukawa, Colin Edwards a tiež exmajster sveta Mick Doohan.

Komentár Valentina Rossiho po prvých testoch začiatkom Augusta 2001:

"Bolo to naozaj zaujímavé testovať novú Hondu." povedal Rossi. "Pretože je to začiatok novej Éry a velmi som sa tešil na test štvortaktného motora V 5. Napriek nie veľmi dobrému počasiu a podmenkam na trati som stihol spoznať charakter stroja. Samozrejme sme na začiatku vývoja a musíme pracovať, aby sme boli konkurencieschopný, ale cítim, že sme na tej správnej ceste a tento projekt má dobrý potenciál."

 Valentino Rossi
Valentino Rossi

"Dnes som sa vôbec nezaujímal o čas, mojou hlavnou úlohou bolo podať informácie inžinierom Hondy, aby vyvinuli motocykel plne podľa mojich želaní. (Rossi sa sťažoval na kapotáže a posed jazdca, nemal na motrke dosť miesta a na otáčkomer poriadne nevidel.) Bola to veľmi zaujímavá skúsenosť."

Komentár Colina Edwardsa:

"RC 211 ma veľmi zaujala, hoci som na nej neurobil veľa kôl kôli počasiu, ale bolo to zaujímavé. Stroj má dobrý ťah a solídny výkon. Naozaj som si tú jazdu vychutnal. Teraz ale rýchlo späť k Superbikom. Nemám teraz čas na nič iné." (Colin v tom čase bojoval o titul v Superbikoch)

Zdroj: www.esportbike.com

Pridané: 11.12.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »