Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3226 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29830
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17628)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12202)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Siedme prvenstvo Rossiho v MotoGP

 Zdieľať

Pridané: 18.08.2003 Autor: sita
Čitatelia: 6387 [Šport - MotoGP]

Výsledky VC Českej republiky v pretekoch cestných motocyklov na Masarykovom okruhu v Brne

 Valentino Rossi
Valentino Rossi
BRNO 17. augusta (SITA) - Siedme víťazstvo vo svojej kariére si na Veľkej cene Českej republiky cestných motocyklov na Masarykovom okruhu v Brne vyjazdil Talian Valentino Rossi na honde. Úradujúci majster sveta zvíťazil v triede MotoGP pred Španielom Setom Gibernauom, na treťom mieste skončil Troy Bayliss z Austrálie. Dvadsaťštyriročný Rossi zvýšil svoj náskok na čele priebežného poradia MS na 34 bodov.

Výsledky VC ČR cestných motocyklov MotoGP:
1. Valentino Rossi (Tal.) Honda 44:18,907
2. Sete Gibernau (Šp.) Honda 44:18,949
3. Troy Bayliss (Austr.) Ducati 44:19,575
4. Carlos Checa (Šp.) Yamaha 44:24,297
5. Max Biaggi (Tal.) Honda 44:27,636
6. Nicky Hayden (USA) Honda 44:29,950
7. Alex Barros (Braz.) Yamaha 44:30,346
8. Tohru Ukawa (Jap.) Honda 44:32,481
9. Makoto Tamada (Jap.) Honda 44:42,180
10. Marco Melandri (Tal.) Yamaha 44:45,311

Priebežné poradie MS:
1. Rossi 212 bodov
2. Gibernau 178
3. Biaggi 141
4. Loris Capirossi (Tal.) Ducati 97
5. Bayliss 96
6. Checa 78

Poradie značiek:
1. Honda 245
2. Ducati 145
3. Yamaha 115
4. Aprilia 58
5. Proton 27
6. Suzuki 23
7. Kawasaki 16

© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pridané: 18.08.2003 Autor: sita Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »