ISSN 1336-6491 | Online: 2205 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia (1)

Milánsky dóm (Il Duomo di Milano), Taliansko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Milánsky dóm (Il Duomo di Milano), Taliansko - Bod záujmu

Milánsky dóm (tal. Il Duomo di Milano) je gotická katedrála v Miláne v Taliansku. Je to sídlo milánskeho arcibiskupa, v súčasnosti je ním Angelo Cardinal Scola. Katedrála je svetoznámym turistickým miestom, v dejinách hrala veľkú rolu v etablovaní kresťanstva a katolíckych tradícií.

Katedrála sa stavala od neskoršieho 14. storočia až po začiatok 16. storočia. Dóm patrí k najväčším na svete, druhá najväčšia katedrála v Taliansku (prvá je Bazilika sv. Petra v Ríme), druhá najväčšia gotická katedrála (najväčšia gotická katedrála na svete je katedrála v Seville).

Články:

Fotogaléria:

27.11.2012 - Awia

Milánsky dóm (Il Duomo di Milano), Taliansko - Bod záujmu

27.11.2012 - Awia

Milánsky dóm (Il Duomo di Milano), Taliansko - Bod záujmu

27.11.2012 - Awia

Milánsky dóm (Il Duomo di Milano), Taliansko - Bod záujmu

27.11.2012 - Awia

Milánsky dóm (Il Duomo di Milano), Taliansko - Bod záujmu

27.11.2012 - Awia

Milánsky dóm (Il Duomo di Milano), Taliansko - Bod záujmu

27.11.2012 - Awia

Milánsky dóm (Il Duomo di Milano), Taliansko - Bod záujmu

27.11.2012 - Awia

Milánsky dóm (Il Duomo di Milano), Taliansko - Bod záujmu

27.11.2012 - Awia

Milánsky dóm (Il Duomo di Milano), Taliansko - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Taliansko
Región:Miláno
Typ:Kostol
Pridal:Awia 27.11.2012 (15:27)
Poloha:N 45.464 E 9.191
Približná poloha:nie
Čitatelia:14466
Povrch:asfalt

Prístup:

Ak ste v meste najlepšie metrom zastávka Duomo.

Adresa, Kontakt:

Vstup do dómu nieje spoplatnený. Platí sa len za výstup na strechu a to podľa toho či pôjdete výťahom alebo pešo.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Baptistérium, Miláno, TalianskoPamiatka0.0 km Z
2.Hrad (Castello Sforzesco), Miláno, TalianskoHrad1.0 km SZ
3.Výstavisko Fiera Milano, TalianskoZaujímavosť10.8 km SZ
4.Závodný okruh Monza + slávna klopená zákruta curva sopraelevata, TalianskoOkruh17.8 km SV
5.Kartuza (kláštor kartuziánov), Pavia, TalianskoKostol23.4 km J
6.Mottamoto - náhradné diely, nové, staré moto, Casatenova, TalianskoMoto shop26.7 km SV
7.Bazilika sv. Petra, Pavia, TalianskoKostol30.5 km J
8.Bergamo - staré mesto, TalianskoMesto45.3 km SV
9.Továreň MV Agusta, Schiranna, Varese, TalianskoZaujímavosť49.6 km SZ

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »