Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 983 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29726
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17578)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12148)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia (4)

Dargovský priesmyk, Slovensko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Dargovský priesmyk, Slovensko

Dargovský priesmyk sa nachádza v hlavnom hrebeni centrálnej časti Slanských vrchov, medzi obcami Košický Klečenov a Dargov. Na vrchole priesmyku na monumentálnom piedestále, výrazne zasadenom v scenérii hôr, pamätník Víťazstvo.

Čo sa týka jazdy na motorke cesta na priesmyk ponúka dlhé a tiahle zákruty, širokú cestu, kvalitný asfalt. Západná strana (smerom od Košíc) má zákrut málo a asfalt dosť rozbitý. Zákrut je však pomerne málo a sú nebezpečne rýchle.

Dargovský priesmyk, Slovensko
Dargovský priesmyk, Slovensko
Dargovský priesmyk, Slovensko
Dargovský priesmyk, Slovensko

Články:

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth

Stiahni si trasu:

GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Košický Kraj
Typ:Priesmyk
Pridal:Awia 26.11.2006 (22:55)
Poloha:N 48.739 E 21.536
Približná poloha:nie
Čitatelia:20877
Nadmorská výška:473.0 m n.m.
Povrch:asfalt
Dĺžka trasy:7.6 km
Prevýšenie trasy:206 m

Adresa, Kontakt:

Dargovský priesmyk

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Výškový profil trasy:

Výškový profil trasy

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Gejzír Herľany, SlovenskoPrírodný úkaz8.2 km SZ
2.Motopub SLZA, Sečovce, SlovenskoBar10.3 km JV
3.Hrad Slanec, SlovenskoHrad12.3 km JZ
4.Makovica (981,4 m n. m.), SlovenskoVyhliadka12.9 km S
5.Výhľad "MAKOVICA", SlovenskoVyhliadka12.9 km S
6.Stredoveká rozhľadňa Čerešenka, Chrastné, SlovenskoVyhliadka13.1 km SZ
7.T1 ring Vechec, SlovenskoOkruh15.9 km S
8.Prameň Močidlo, Vyšná Myšľa, SlovenskoPrameň16.4 km JZ
9.Vyhliadka na Slanské vrchy, SlovenskoVyhliadka16.7 km J
10.Bunkre pri Slanskej Hute, SlovenskoPamiatka16.8 km J
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »