Anketa:
Col de Vars, Francúzsko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť
Priesmyk spájajúci mestá Guillestre a Barcelonnette. Patrí k ceste Route des Grandes Alpes.
Články:
- Alpské dobrodružstvo prvá časť
- Francúzske Alpy 2004 - Bonette a tie ostatné
- Kto skoro chodí, sám sebe škodí... (Francúzske Alpy 2008)
- Z Anglicka do Francúzskych Álp – 2006
- Korzika a Francúzske alpy 2006
- Francúzsko-švajčiarska motorkovačka 2007
- Francúzske Alpy zas a znova
- Alpské dobrodružstvo druhá časť
- Francúzske Alpy alebo tour des Alpes françaises 2005
- Made in France
Fotogaléria:
26.12.2015 - Asfalt

07.05.2008 - Vidicon

17.07.2005 - Herghott

17.07.2005 - Herghott

Detaily:
Stiahni si bod:
LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programyKML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Stiahni si trasu:
GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google EarthKrajina: | Francúzsko |
Región: | Alpy |
Typ: | Priesmyk |
Pridal: | Asfalt 10.02.2016 (06:49) |
Poloha: | N 44.539 E 6.703 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 8663 |
Nadmorská výška: | 2109.0 m n.m. |
Povrch: | asfalt |
Dĺžka trasy: | 34.3 km |
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Col du Parpaillon (Tunnel du Parpaillon), Francúzsko | Priesmyk | 7.2 km JZ |
2. | Col de la Valbelle, Francúzsko | Priesmyk | 8.2 km SZ |
3. | Pevnosť neďaleko Meyronnes, Francúzsko | Pamiatka | 11.0 km JV |
4. | Col de Coche, Francúzsko | Priesmyk | 12.2 km SZ |
5. | Kemp v Jausiers, Francúzsko | Kemping | 13.5 km J |
6. | Pevnosť nad mestom Larche, Francúzsko | Zaujímavosť | 13.8 km JV |
7. | Col de Larche, Francúzsko | Priesmyk | 20.3 km JV |
8. | Cime la Bonette, Francúzsko | Vyhliadka | 25.0 km J |
9. | Col d'Allos, Francúzsko | Priesmyk | 28.2 km J |
10. | Col de la Cayolle, Francúzsko | Priesmyk | 31.2 km J |

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!