ISSN 1336-6491 | Online: 2517 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia (1)

Hrad (Castello Sforzesco), Miláno, Taliansko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Hrad - Miláno, Taliansko - Bod záujmu

Hrad Castello Sforzesco, ležiaci asi kilometer severozápadne od Dómu (dve zastávky metrom na trase M1, stanica Cairoli) poskytuje príjemný a tichý azyl pred hlukom a chaosom rušnej ulice Foro Buonaparte, ktorá ju obklopuje.

Hrad, vybudovaný z červených tehál s množstvom strieľni a vežičiek na opevnených hradbách, patrí k najkrajším objektom mesta. Od svojho vzniku, na prelome 14. a 15. storočia. prekonal viacero poškodení a opätovných prestavieb, až ho v roku 1499, po víťaznom útoku, Francúzi premenili na svoje kasárne. Ako kasárne striedajúcich sa okupačných armád slúžil plných 500 rokov. Až pred necelým storočím bol hrad zmenený na sídlo niekoľkých múzeí.

Museo d'Arte Antica vystavuje pozostatky sôch zo zničených milánskych kostolov a palácov. Najcennejším exponátom je nedokončená Michalangelova Pieta Rondanini, na ktorej umelec pracoval posledných deväť rokov svojho života. Vstup do múzea je voľný a časť jeho exponátov môžeme vidieť aj na jednom z troch nádvorí, ktoré budovy hradu vytvárajú.

Druhým múzeom, rovnako s voľným vstupom, je Pinacoteca del Castelo. Pre zmenu ho tvoria zbierky výtvarného umenia. Nájdeme tu cyklus jednofarebných ilustrácii, Madonu s anjelmi a svätcami – jedno z posledných Mantegnových prác, ako aj diela Vicenza Foppa, hlavného milánskeho umelca pred príchodom Leonarda da Vinci. Rovnako tu môžeme vidieť pomerne známi obraz Primavera od Arcimboldiho. Ide o portrét ženy zložený z kvetov, ktorý sa považuje za predchodcu surrealizmu.

V priľahlej pevnosti sa nachádza rada menších múzeí, ako Múzeum úžitkového umenia, egyptská zbierka či prehistorická zbierka. Nádvoria hradu často slúžia ako otvorené amfiteátre a kulisy pre módne prehliadky tých najlepších návrhárov, vystúpenia profesionálnych aj amatérskych umeleckých skupín. Je to vhodné miesto na pokojnú obedňajšiu siestu, ako aj na večerné umelecké vyžitie. Je to samostatný malý svet uprostred rušného veľkomesta, ktorý sa oplatí navštíviť.

Články:

Fotogaléria:

17.02.2014 - Pilgrim

Hrad - Miláno, Taliansko - Bod záujmu

17.02.2014 - Pilgrim

Hrad - Miláno, Taliansko - Bod záujmu

17.02.2014 - Pilgrim

Hrad - Miláno, Taliansko - Bod záujmu

17.02.2014 - Pilgrim

Hrad - Miláno, Taliansko - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Taliansko
Región:Lombardia
Typ:Hrad
Pridal:Pilgrim 18.02.2014 (08:13)
Poloha:N 45.469 E 9.181
Približná poloha:nie
Čitatelia:9725
Povrch:asfalt

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Baptistérium, Miláno, TalianskoPamiatka1.0 km JV
2.Milánsky dóm (Il Duomo di Milano), TalianskoKostol1.0 km JV
3.Výstavisko Fiera Milano, TalianskoZaujímavosť9.8 km SZ
4.Závodný okruh Monza + slávna klopená zákruta curva sopraelevata, TalianskoOkruh17.6 km SV
5.Kartuza (kláštor kartuziánov), Pavia, TalianskoKostol23.8 km J
6.Mottamoto - náhradné diely, nové, staré moto, Casatenova, TalianskoMoto shop26.6 km SV
7.Bazilika sv. Petra, Pavia, TalianskoKostol31.0 km J
8.Bergamo - staré mesto, TalianskoMesto45.7 km SV
9.Továreň MV Agusta, Schiranna, Varese, TalianskoZaujímavosť48.6 km SZ
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »