ISSN 1336-6491 | Online: 1792 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29838
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17632)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia (1)

Cesta na vrch Pietrosul, Rumunsko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Cesta na Pietrosul, Rumunsko, Rumunsko - Bod záujmu

Vrch Pietrosul je vysoký 2250 m a v úpätí samotného štítu je meteostanica, ku ktorej vedie dvojstopá cesta. Ide o národný park a formálne je cesta "zakázaná". Domáci však veselo k meteostanici jazdia na 4WD autách. Za meteostanicou je jazero Iezer.

Motorkou sa dá dostať až k meteostanici, odkiaľ je vrchol na dohľad. Cesta je zjazdná aj pre cestovné endurá, ale určite to nie je ľahká cesta. Kameňom úrazu bude na trase skalná pasáž, ktorú vidieť na fotke. Je to vhodné pre jazdcov, ktorí majú radi výzvy a nevadí im zapotiť sa. A to najmä pri zjazde po kemenistom podklade.

Pneu min. TKC80 a viac!

Fotogaléria:

06.12.2014 - Landal

Cesta na Pietrosul, Rumunsko, Rumunsko - Bod záujmu

06.12.2014 - Landal

Cesta na Pietrosul, Rumunsko, Rumunsko - Bod záujmu

06.12.2014 - Landal

Cesta na Pietrosul, Rumunsko, Rumunsko - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth

Stiahni si trasu:

GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google Earth
Krajina:Rumunsko
Región:Maramureš
Typ:Trasa
Pridal:Landal 21.12.2014 (08:04)
Poloha:N 47.603 E 24.649
Približná poloha:nie
Čitatelia:10069
Nadmorská výška:1780.0 m n.m.
Povrch:enduro
Dĺžka trasy:9.0 km
Prevýšenie trasy:1110 m

Prístup:

Z Borsy sú značky k parku na Pietrosul alebo ku kláštoru. Cesta ide po modrej turistickej značke. Po istom čase, pri autobusovej zastávke, sa cesta dvojí ku kláštoru /doprava/ a na Pietrosul po modrej /rovno/. Toto netreba pobabrať, inak skončíte na lákach a zamotáte sa.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Borša - Prislop, trasa, RumunskoTrasa6.1 km S
2.Refugiul Lucaciasa, trasa, RumunskoTrasa11.0 km SV
3.Offroad Prislopský priesmyk - Borsa, RumunskoTrasa14.4 km SV
4.Popri rieke Vaser, trasa, RumunskoTrasa19.9 km SZ
5.Pasul Rotunda, RumunskoPriesmyk27.7 km V
6.Šotolina Carlibaba - Valea Mare, RumunskoTrasa27.8 km V
7.PAMIR - radar z čias ZSSR, UkrajinaZaujímavosť33.9 km SV
8.Jazero Horské oko, UkrajinaJazero39.5 km SV
9.Maramureš - Východnou hranicou 1. ČSR, UkrajinaTrasa41.2 km S
10.Kláštor Bârsana, Rumunsko, RumunskoPamiatka46.7 km SZ
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »