ISSN 1336-6491 | Online: 1792 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29838
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17632)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia (4)

PAMIR - radar z čias ZSSR, Ukrajina - Bod záujmu - Tip na Výlet

FOTO 13  pamir

Opustený rádiolokátor z čias ZSSR. 360° výhľad na Karpaty.

Možnosť nocovať v stane alebo v kopulách radaru (tie však slúžia skôr ako stajne pre dobytok). Blízko pitná voda.

Poblízko dve usadlosti, možno by sa tam dalo nocovať. V čase mojej návštevy však boli "kolegovia" odmietnutí.

Články:

Fotogaléria:

02.01.2015 - satos

PAMIR - radar z čias ZSSR, Ukrajina - Bod záujmu

07.07.2014 - satos

FOTO 10  pamir

07.07.2014 - satos

PAMIR - radar z čias ZSSR, Ukrajina

07.07.2014 - satos

FOTO 12  pamir

07.07.2014 - satos

FOTO 13  pamir panorama

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth

Stiahni si trasu:

GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google Earth
Krajina:Ukrajina
Región:Zakarpatská Oblasť
Typ:Zaujímavosť
Pridal:satos 15.07.2014 (09:01)
Poloha:N 47.764 E 25.033
Približná poloha:nie
Čitatelia:10568
Nadmorská výška:1568.0 m n.m.
Povrch:enduro

Prístup:

Cca 20 km (jednosmerne). Ťažší enduro výjazd aj zjazd na cca 10 km.

Pozor:
Trasa je len vyskladaná z dostupných zdrojov (google + garmin mapy), nie je to záznam z navigácie.
Z obce Šepit (Shepit) na PAMIR by mala byť trasa OK.
Z PAMIRu na Verchnij Jalovec (Verkhnii Yalovets) je to len skladačka a nemusí sedieť. Začiatok cesty z PAMIRu je OK, potom je však dôležitá orientácia trasy popri elektrickom vedení, to má prioritu pred nahratou trasou.
Odporúčam výjazd z obce Šepit. Je tam zväčša tvrdá šotolina + kamenné úseky.
Z opačnej strany je lesná cesta a ak bude mokro, myslím, že budú mať problém aj machri na ostrých endurách.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Jazero Horské oko, UkrajinaJazero10.1 km S
2.Penzión v obci Selyatyn, UkrajinaPenzión17.0 km SV
3.Offroad Prislopský priesmyk - Borsa, RumunskoTrasa19.7 km JZ
4.Refugiul Lucaciasa, trasa, RumunskoTrasa24.5 km Z
5.Šotolina Carlibaba - Valea Mare, RumunskoTrasa24.5 km J
6.Pasul Rotunda, RumunskoPriesmyk24.6 km J
7.Borša - Prislop, trasa, RumunskoTrasa30.1 km JZ
8.Cesta na vrch Pietrosul, RumunskoTrasa33.9 km JZ
9.Privát U Vladimíra, RumunskoPrivát41.6 km JV
10.Maramureš - Východnou hranicou 1. ČSR, UkrajinaTrasa41.8 km SZ

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »