Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 934 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29727
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17578)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12149)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Spomienkový kríž za zosnulých motorkárov, Šturec, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Spomíname na Vás...

V roku 2005 sme na podnet slave-a zorganizovali prvý ročník jazdy za zosnulých motorkárov. Za cieľ tejto jazdy sme zvolili zrovna Šturec a na vrchole sme osadili kríž venovaný zosnulým kamarátom. Z tejto akcie sa napokon vytvorila pravidelná akcia.

Pozri seriál článkov: Jazda za zosnulých motorkárov

Články:

Fotogaléria:

18.06.2017 - Awia

Šturec - Jazda za zosnulých motorkárov 2017

18.06.2017 - Awia

Šturec - Jazda za zosnulých motorkárov 2017

18.06.2017 - Awia

Šturec - Jazda za zosnulých motorkárov 2017

18.06.2017 - Awia

Šturec - Jazda za zosnulých motorkárov 2017

18.06.2017 - Awia

Šturec - Jazda za zosnulých motorkárov 2017

18.06.2017 - Awia

Šturec - Jazda za zosnulých motorkárov 2017

08.06.2014 - Awia

Jubilejná 10. jazda za zosnulých motorkárov 2014 je úspešne za nami!

08.06.2014 - Awia

Jubilejná 10. jazda za zosnulých motorkárov 2014 je úspešne za nami!

08.06.2014 - Awia

Jubilejná 10. jazda za zosnulých motorkárov 2014 je úspešne za nami!

08.06.2014 - Awia

Jubilejná 10. jazda za zosnulých motorkárov 2014 je úspešne za nami!

16.06.2013 - Awia

Jazda za zosnulých motorkárov 2013

16.06.2013 - Awia

Jazda za zosnulých motorkárov 2013

16.06.2013 - Awia

Jazda za zosnulých motorkárov 2013

16.06.2013 - Awia

Jazda za zosnulých motorkárov 2013

16.06.2013 - Awia

Jazda za zosnulých motorkárov 2013

14.06.2011 - Awia

Spomienková jazda 2011

14.06.2011 - Awia

Spomienková jazda 2011

14.06.2011 - Awia

Spomienková jazda 2011

14.06.2011 - Awia

Spomienková jazda 2011

15.06.2009 - Odin

Spomienková jazda za zosnulých motorkárov

15.06.2009 - Odin

Spomienková jazda za zosnulých motorkárov

19.06.2007 - Herghott

Jazda za zosnulych 2007 13

24.05.2006 - Budha

VIDEO Pozri si video
Video: Spomienková jazda za zosnulých motorkárov 2005. Autor: Budha. WMV 360x288 25fps, 14,9 MB
http://motoride.sk/video/Budha_jazda_za_zosnulych.wmv

12.06.2005 - Awia

Spomienková jazda za zosnulých motorkárov - Článok Nový Čas 13.6.2005

12.06.2005 - Awia

Spomienková jazda za zosnulých motorkárov - Článok SME 13.6.2005

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Banskobystrický Kraj
Typ:Pamiatka
Pridal:Awia 09.06.2015 (11:51)
Poloha:N 48.839 E 18.999
Približná poloha:nie
Čitatelia:10408
Povrch:asfalt

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Šturec, SlovenskoPriesmyk0.1 km V
2.Harmanecká jaskyňa, SlovenskoPrírodný úkaz3.7 km JV
3.Vodný žľab Rakytovo, SlovenskoPamiatka4.1 km JV
4.Horský hotel Kráľová Studňa, SlovenskoHotel5.2 km SV
5.Koliba u sv. Krištofa, SlovenskoReštaurácia8.9 km JV
6.Trasa: Trnavá Hora - Šútovo, SlovenskoTrasa9.4 km Z
7.Sedlo Tunel, SlovenskoZaujímavosť10.0 km J
8.Osada Rybie (Rybô), SlovenskoOsada10.2 km V
9.Turčianske Teplice - kúpele, SlovenskoMesto10.5 km Z
10.Športovo-rekreačné zariadenie Drienok Mošovce, SlovenskoKemping10.6 km SZ
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »