ISSN 1336-6491 | Online: 1292 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30255
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17848)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12407)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia (1)

Zátoka Khor an Najd, Omán - Bod záujmu - Tip na Výlet

Khor al Najd, Omán - Bod záujmu

Za mestom Khasab nachádzajúcim sa v oblasti Musandam, Omán je výnimočne pekná morská zátoka Khor an Najd.

Toto miesto je vyhľadávanou turistickou atrakciou z fascinujúcim výhľadom na fjordy. V zátoke je malý rybársky prístav kde chodia ludia kempovať. Pre bezpečné prejdenie trasy odporúčam v prípade auta pohon 4x4. Ak pôjdete na motorke tak ako ja odporúčam vhodné obutie na šotolinu a chladnú hlavu pri výjazdoch v zákrutách. Mne sa tam podarilo mojim jazdením potožiť motorku na zem.

Články:

Fotogaléria:

02.10.2015 - BOSS

Khor al Najd, Omán - Bod záujmu

02.10.2015 - BOSS

Khor al Najd, Omán - Bod záujmu

02.10.2015 - BOSS

Khor al Najd, Omán - Bod záujmu

02.10.2015 - BOSS

Khor al Najd, Omán - Bod záujmu

02.10.2015 - BOSS

Khor al Najd, Omán - Bod záujmu

02.10.2015 - BOSS

Khor al Najd, Omán - Bod záujmu

02.10.2015 - BOSS

Khor al Najd, Omán - Bod záujmu

02.10.2015 - BOSS

Khor al Najd, Omán - Bod záujmu

02.10.2015 - BOSS

Khor al Najd, Omán - Bod záujmu

02.10.2015 - BOSS

Khor al Najd, Omán - Bod záujmu

02.10.2015 - BOSS

Khor al Najd, Omán - Bod záujmu

02.10.2015 - BOSS

Khor al Najd, Omán - Bod záujmu

02.10.2015 - BOSS

Khor al Najd, Omán - Bod záujmu

02.10.2015 - BOSS

Khor al Najd, Omán - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth

Stiahni si trasu:

GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google Earth
Krajina:Omán
Región:Musandam
Typ:Vyhliadka
Pridal:BOSS 07.10.2015 (13:40)
Poloha:N 26.092 E 56.325
Približná poloha:nie
Čitatelia:5438
Povrch:asfalt

Prístup:

Na miesto sa dostanete po dobre vyasfaltovanej ceste z mesta Khasab. Cesta začína za letiskom a miesto je vzdialené asi 20km. Odbočku nájdete v doline pri vojenskej strelnici. Popri strelnici budete prechádzať šotolinovou cestou priamo do priesmyku na vyhliadku z vačším parkoviskom. Z výhliadky sa dá zísť priamo k moru po kľukatej šotolinovej ceste.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Cesta Jabal Sayh, OmánTrasa18.8 km JZ
2.Jebel Al Jais - najvyšší vrch Spojených arabských emirátov, Spojené arabské emirátyTrasa24.7 km JZ

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »