Anketa:
Kulisy z natáčania Star Wars (Mos Espa), Tunisko - Bod záujmu - Tip na Výlet
Kulisy z natáčania filmu Star Wars, cca 20 km od mesta Nefta. Prísť sa tam dá od Nefty asfaltkou pre turistov alebo zo západu cez soľné jazero Chott el-Gharsa a menšie duny. Dnes hlavne turistická atrakcia, mnoho predavačov suvenírov, všetko "Oridžinal Berber my friend!"
Články:
- Tunis 2003, cieľ Sahara
- Tunis 2010
- Prípravy v plnom prúde: Na Afrikách do Afriky
- Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure končí
- Na Afrikách do Afriky - Tunisko - 1. časť
- Na Afrikách do Afriky - adventure offroad test Hondy CRF1000 Africa Twin v Tunisku
- Ako sa plnia sny: Lanďal na Tunisia Desert challenge 2021
Fotogaléria:
14.02.2018 - Awia

14.02.2018 - Awia

14.02.2018 - Awia

14.02.2018 - Awia

14.02.2018 - Awia

14.02.2018 - Awia

14.02.2018 - Awia

14.02.2018 - Awia

14.02.2018 - Awia

14.02.2018 - Awia

14.02.2018 - Awia

14.02.2018 - Awia

14.02.2018 - Awia

14.02.2018 - Awia

14.02.2018 - Awia

14.02.2018 - Awia

14.02.2018 - Awia

14.02.2018 - Awia

10.11.2010 - matus

10.11.2010 - matus

Detaily:
Krajina: | Tunisko |
Región: | Západ |
Typ: | Zaujímavosť |
Pridal: | Awia 28.01.2018 (08:15) |
Poloha: | N 33.994 E 7.843 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 12166 |
Povrch: | šotolina |
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Soľné jazero Chott el-Gharsa, Tunisko | Prírodný úkaz | 12.0 km S |
2. | Oáza Tamerza (vodopád), Tunisko | Prírodný úkaz | 44.5 km S |
3. | Kaňon Midès, Tunisko | Prírodný úkaz | 46.4 km S |
4. | Chott el Djerid - soľné jazero, Tunisko | Prírodný úkaz | 47.7 km JV |
5. | Rommelova cesta (Piste Rommel), Tunisko | Trasa | 48.2 km SV |
6. | Trasa západným brehom soľného jazera Chott el Djerid, Tunisko | Trasa | 49.0 km JV |

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!