Anketa:
Chata pod Končitou, Kamenec pod Vtáčnikom, Slovensko - Bod záujmu - Ubytovanie
Chata pod Končitou a Zrub pod Končitou dostali pomenovanie podľa skaly Končitá (573 mnm) v CHKO Ponitrie, okres Prievidza. Sú situované na úpätí pohoria Vtáčnik (1346 mnm), najvyššieho vrchu hornej Nitry, v prekrásnej Gepnárovej doline. Dolina je územím so vzácnym prírodným prostredím, s rozmanitými zvláštnosťami na sopečnom podlaží, s množstvom chránených druhov rastlinnej a živočíšnej ríše. Pre svoju jedinečnosť patrí pohorie Vtáčnik do Chránenej krajinnej oblasti Ponitrie.
Chata aj Zrub sú od seba vzdialené cca 60 metrov. Sú situované pri horskom potoku a chovných rybníkoch pstruha dúhového – ktorého môžete ochutnať aj v našej reštaurácii. Potok a rybníky ponúkajú príjemný relax pod korunami listnatých stromov najmä v horúcich letných dňoch.
Články:
- Pozvánka: 15. stretnutie motorideákov - Motoride Tour 2018, 17. - 19. 8. 2018, Kamenec pod Vtáčnikom
- Report: 15. stretnutie motorideákov 2018
Fotogaléria:
21.06.2018 - Awia

21.06.2018 - Awia

21.06.2018 - Awia

21.06.2018 - Awia

21.06.2018 - Awia

21.06.2018 - Awia

21.06.2018 - Awia

21.06.2018 - Awia

21.06.2018 - Awia

21.06.2018 - Awia

21.06.2018 - Awia

21.06.2018 - Awia

21.06.2018 - Awia

21.06.2018 - Awia

Detaily:
Stiahni si bod:
LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programyKML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Stiahni si trasu:
GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google EarthKrajina: | Slovensko |
Región: | Trenčiansky Kraj |
Typ: | Penzión |
Pridal: | Awia 30.06.2018 (14:33) |
Poloha: | N 48.649 E 18.587 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 8987 |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
Pozri mapku nižšie. Najlepšia trasa je z Kamenca po hlavnej ceste smerom na kameňolom, je to pomerne kvalitná asfaltka. Tesne pred kameňolomom odbočka vpravo na šotolinovú zvažnicu - opatrne aj na cestnej motorke - sa dá prísť až ku chate.
Adresa, Kontakt:
Chata pod Končitou
Rekreačná oblasť Píly
97244 Kamenec pod Vtáčnikom
tel.: 046/5465527
fax: 046/5465000
email: chata.koncita@gmail.com
chatapodkoncitou.sk
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Hostinec Pod Hradom, Slovensko | Občerstvenie | 5.5 km SV |
2. | CC trať Hôrka - Bosorák Cross Klub, Lehota pod Vtáčnikom, Slovensko | Okruh | 5.5 km S |
3. | Zrúcanina hradu Sivý Kameň, Slovensko | Hrad | 5.6 km SV |
4. | Technické moto múzeum, Lehota pod Vtáčnikom, Slovensko | Múzeum | 7.2 km S |
5. | Autokros / plochá dráha - MOTORŠPORT ARÉNA BECKERT Oslany, Slovensko | Motokrosová trať | 8.8 km JZ |
6. | Langoše Oslany, Slovensko | Fast food | 8.9 km Z |
7. | Hornonitrianský banský skanzen - Baňa Cigeľ, Slovensko | Baňa | 10.2 km S |
8. | Motel Dolina, Slovensko | Penzión | 10.4 km SZ |
9. | Vodná nádrž Veľké Uherce, Slovensko | Pláž | 11.5 km JZ |
10. | MX trať Veľké Uherce, Slovensko | Motokrosová trať | 12.2 km Z |

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!