Anketa:
MX trať Veľké Uherce, Slovensko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť
Motokrosová a autokrosová trať vo Veľkých Uherciah. Prístup k trati je na mape zvýraznený červenou.
Články:
- Motokrosové špeciály Yamaha 2008 na trati
- Pozvánka: Testovací vikend modelov YAMAHA YZ a WR-F 2014
- SMX CUP 2014 Veľké Uherce návrat Martina Kohúta vo veľkom štýle
- Najvyššia motokrosová liga na Slovenku = MX OPEN 2018
- Vo Veľkých Uherciach sa rozdávali predposledné body sezóny 2018
- ME a MX Open vo Veľkých Uherciach - dramatické počasie a štartovka nabitá skvelými menami
Detaily:
Stiahni si bod:
LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programyKML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Stiahni si trasu:
GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google EarthKrajina: | Slovensko |
Región: | Nitriansky kraj |
Typ: | Motokrosová trať |
Pridal: | Awia 04.11.2007 (21:00) |
Poloha: | N 48.611 E 18.430 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 23901 |
Nadmorská výška: | 238.0 m n.m. |
Povrch: | enduro |
Prístup:
Veľké Uherce sa nachádzajú neďaleko Partizánskeho na ceste č. 511 spájajúcej Zlaté Moravce s Partizánskym. Smerom od Partizánskeho v obci odboč doprava do kopca, tam sa nachádza MX areál.
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Výškový profil trasy:
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Vodná nádrž Veľké Uherce, Slovensko | Pláž | 2.1 km JV |
2. | Autokros / plochá dráha - MOTORŠPORT ARÉNA BECKERT Oslany, Slovensko | Motokrosová trať | 3.5 km V |
3. | Langoše Oslany, Slovensko | Fast food | 3.5 km SV |
4. | Salaš KOSTRIN, Janova Ves, Slovensko | Reštaurácia | 10.3 km JZ |
5. | Motokrosová trať Ješková Ves Brody, Slovensko | Motokrosová trať | 10.5 km JZ |
6. | MX trať Skýcov, Slovensko | Motokrosová trať | 10.7 km J |
7. | Vápenný Vrch, Slovensko | Veža | 11.8 km J |
8. | Trasa: Veľké Uherce - Skýcov - Bošany, Slovensko | Trasa | 11.8 km J |
9. | Chata pod Končitou, Kamenec pod Vtáčnikom, Slovensko | Penzión | 12.2 km V |
10. | Šotolina Veľké Pole, Penhýbel - Malá Lehota, Slovensko | Trasa | 13.0 km JV |

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!