ISSN 1336-6491 | Online: 2252 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29833
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17629)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12204)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia (1)

Cabo da Roca - najzápadnejší bod kontinentálnej Európy, Portugalsko - Bod záujmu - Tip na Výlet

MDA 2008 - Cabo da Roca

Cabo da Roca, alebo mys Roca je to najzápadnejší bod kontinentálnej Európy, nádherné útesy na brehoch Atlantiku. Súradnice mysu Roca, 38°47′ s. š., 9°30′ z. d., sú vytesané na pamätníku na útese približne 140 metrov nad hladinou Atlantského oceánu. Nachádza sa tam tiež maják. Miesto je obľúbenou turistickou atrakciou.

Pozri tiež: Cabo de Sao Vicente.

Články:

Fotogaléria:

14.07.2014 - dusanhein

Cabo da Roca, Portugalsko. Že na najzápadnejší bod európskej pevniny prídem štvrťhodinu po polnoci, by som od seba aj čakal. No že budem mať na sebe zapršané nepremoky, ma fakt zaskočilo. Ale možno som si mal lepšie naštudovať portugalskú klímu a nečakať nonstop slnko len preto, že som v auguste na juhu Európy.
Vlastne, úprimne, je mi vlastne dosť jedno, či a kedy sa budem sušiť. Teraz cítim obrovskú úľavu, že som konečne tu. Tá štreka zo severu Nórska mi už pripadala nekonečná.

25.01.2008 - Awia

MDA 2008 - Cabo da Roca nás víta hmlou

25.01.2008 - Awia

MDA 2008 - Cabo da Roca

25.01.2008 - Awia

MDA 2008 - Cabo da Roca

25.01.2008 - Awia

MDA 2008 - Cabo da Roca

25.01.2008 - Awia

MDA 2008 - Cabo da Roca

25.01.2008 - Awia

29-MDA 2008 - Cabo da Roca Panoráma

25.01.2008 - Awia

MDA 2008 - Cabo da Roca

25.01.2008 - Awia

MDA 2008 - Cabo da Roca
MDA 2008 - Cabo da Roca

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Portugalsko
Región:okolie Lisabonu
Typ:Hrad
Pridal:Awia 27.01.2008 (15:52)
Poloha:N 38.780 W 9.499
Približná poloha:nie
Čitatelia:42320
Nadmorská výška:136.0 m n.m.
Povrch:pešo

Prístup:

Mys Roca leží v lisabonskom okrese, 40 kilometrov západne od Lisabonu a 18 kilometrov západne od mesta Sintry v prírodnom parku Serra de Sintra.

Adresa, Kontakt:

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Most 25. apríla, Lisabon, PortugalskoZaujímavosť29.7 km V
2.Socha Krista, Cristo-Rei, Lisabon, PortugalskoPamiatka30.6 km V
3.Most Vasco de Gama, Lisabon, PortugalskoZaujímavosť39.5 km V

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »