Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 970 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29729
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17579)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12150)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Ochtinská aragonitová jaskyňa, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Ochtinská aragonitová jaskyňa, Slovensko - Bod záujmu

Unikátny prírodný výtvor v celosvetovom meradle, s jedinečnou výzdobou, ktorú v neveľkých priestoroch vytvorila tzv. atmosferická voda. Svojou chemickou činnosťou vyleptala v mramorových sivomodrých a alabastrovobielych stenách vyhĺbeniny, pukliny a menšie jamky. Na ich dne vyrastajú nádherné charakteristické tvary aragonitových kvetov a bielych kryštálov. Ich podoby sú rôzne – trsy, ihly, miniatúrne vejáriky, drobné a početné špirály, ktoré navodzujú priam rozprávkovú atmosféru jedinečného „podzemného kráľovstva.“

Časť jaskyne, ktorej výzdoba pripomína Mliečnu dráhu akoby otvárala fantastický pohľad na hviezdnu oblohu, v hlbokom podzemí, kde teplota dosahuje maximálne 7 stupňov Celzia a vlhkosť vzduchu 98 %. Jaskyňa sa nachádza v severnom svahu vrchu Hrádok (812 m) v južných výbežkoch Spišsko-gemerského Rudohoria, južne od obce Ochtiná. Objavili ju náhodne v roku 1954 baníci, pri razení štôlne. Pre verejnosť je sprístupnená od roku 1972 a jej prehliadkový okruh ma dĺžku cca 300 metrov.

zdroj: http://www.kras-karszt.eu/
foto web

Prístup - 2 km od trasy Trasa Štitnik - Hriňová , v úseku medzi Jelšavou a Štítnikom

Články:

Fotogaléria:

14.08.2013 - Saturn

Ochtinská aragonitová jaskyňa, Slovensko - Bod záujmu

14.08.2013 - Saturn

Ochtinská aragonitová jaskyňa, Slovensko - Bod záujmu

14.08.2013 - Saturn

Ochtinská aragonitová jaskyňa, Slovensko - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Košický Kraj
Typ:Prírodný úkaz
Pridal:Saturn 14.08.2013 (11:08)
Poloha:N 48.665 E 20.309
Približná poloha:nie
Čitatelia:7807
Nadmorská výška:670.0 m n.m.
Povrch:asfalt

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Trasa Štitnik - Hriňová, SlovenskoTrasa4.6 km V
2.Slavošovský tunel, SlovenskoZaujímavosť5.2 km SZ
3.Koprášsky viadukt, SlovenskoZaujímavosť5.8 km Z
4.Penzión a Reštaurácia Konský Dvor, Brzotín, SlovenskoPenzión14.1 km V
5.Prvé slovenské gymnázium, Revúca, SlovenskoMúzeum14.7 km Z
6.Kaštieľ Betliar, SlovenskoHrad15.5 km V
7.Muránska Zdychava, SlovenskoMiesto pre stan / bivak15.7 km SZ
8.Vysoká pec, Sirk - Červeňany, SlovenskoPamiatka16.1 km JZ
9.Rožňava, námestie a veža, SlovenskoVeža16.5 km V
10.Silická planina - trasa Silica - Jablonov nad Turňou, SlovenskoTrasa19.0 km JV
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »