Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1440 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29714
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17571)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12143)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia (11)

Slavošovský tunel, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Slavošovský tunel - 13. Motoride Stretko - Motoride Tour 2014 - Teplý vrch

Ďalší nedokončený železničný tunel z obdobia 2. svetovej vojny - rovnako ako aj Koprášsky viadukt a neďaleký Koprášsky tunel, patrí medzi tzv. Gemerské spojky...

viac info o histórii tu a tu

foto: ja a www

Gemerské spojky

Gemerské spojky je názov projektu, ktorý pozostáva zo štyroch železničných úsekov, ktoré mali prepojením existujúcich železníc vytvoriť celistvú dopravnú sieť v Gemeri. Projektované a budované boli po viedenskej arbitráži a počas II. svetovej vojny, no ich výstavbu prerušilo blížiace sa povstanie. Ukončenie vojny a návrat území Slovensku znamenalo pominutie potreby ich dokončenia a sprevádzkovania.

Články:

Fotogaléria:

19.08.2014 - Awia

Slavošovský tunel - 13. Motoride Stretko - Motoride Tour 2014 - Teplý vrch

19.08.2014 - Awia

Slavošovský tunel - 13. Motoride Stretko - Motoride Tour 2014 - Teplý vrch

19.08.2014 - Awia

Slavošovský tunel - 13. Motoride Stretko - Motoride Tour 2014 - Teplý vrch

19.08.2014 - Awia

Slavošovský tunel - 13. Motoride Stretko - Motoride Tour 2014 - Teplý vrch

19.08.2014 - Awia

Slavošovský tunel - 13. Motoride Stretko - Motoride Tour 2014 - Teplý vrch

19.08.2014 - Panter

druhý koniec Slavošovského tunela

19.08.2014 - Awia

Slavošovský tunel - 13. Motoride Stretko - Motoride Tour 2014 - Teplý vrch

19.08.2014 - Awia

Slavošovský tunel - 13. Motoride Stretko - Motoride Tour 2014 - Teplý vrch

19.08.2014 - Awia

Slavošovský tunel - 13. Motoride Stretko - Motoride Tour 2014 - Teplý vrch

19.08.2014 - Awia

Slavošovský tunel - 13. Motoride Stretko - Motoride Tour 2014 - Teplý vrch

19.08.2014 - Awia

Slavošovský tunel - 13. Motoride Stretko - Motoride Tour 2014 - Teplý vrch

22.07.2013 - Saturn

Slavošovský tunel, Slovensko - Bod záujmu

22.07.2013 - Saturn

Slavošovský tunel, Slovensko - Bod záujmu

22.07.2013 - Saturn

Slavošovský tunel, Slovensko - Bod záujmu

22.07.2013 - Saturn

Slavošovský tunel, Slovensko - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Košický Kraj
Typ:Zaujímavosť
Pridal:Saturn 23.07.2013 (13:43)
Poloha:N 48.702 E 20.266
Približná poloha:nie
Čitatelia:17099
Nadmorská výška:500.0 m n.m.
Povrch:šotolina

Prístup:

Zhruba v centre obce Slavošovce odbočiť v esíčkovej zákrute doľava, prejsť cez železničnú trať popri osade koledníkov - nasleduje zhruba 1,5 km šotoliny a kamenia lesnou cestou. Vjazd je povolený, pri tuneli je novovybudované turistické "centrum".

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Koprášsky viadukt, SlovenskoZaujímavosť3.9 km JZ
2.Ochtinská aragonitová jaskyňa, SlovenskoPrírodný úkaz5.2 km JV
3.Trasa Štitnik - Hriňová, SlovenskoTrasa9.5 km JV
4.Muránska Zdychava, SlovenskoMiesto pre stan / bivak10.7 km SZ
5.Prvé slovenské gymnázium, Revúca, SlovenskoMúzeum11.5 km Z
6.Lúka plná sysľov, SlovenskoZaujímavosť15.4 km SZ
7.Vysoká pec, Sirk - Červeňany, SlovenskoPamiatka15.8 km JZ
8.Trasa Červená Skala - Muráň - Tisovec, SlovenskoTrasa16.6 km Z
9.Pekáreń Buchiet Muráň, SlovenskoObčerstvenie16.6 km Z
10.Dobšinský kopec, SlovenskoPriesmyk16.8 km SV
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »