ISSN 1336-6491 | Online: 1794 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29885
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17654)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)

Seriál článkov: História Harley Davidson

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 4.

29.08.2007 - campa Čitatelia: 19377 [História]

-

História Harley-Davidson, 4. časť (1980 – súčasnosť)

Harley Davidson prežil najtvrdšie obdobie od tridsiatych rokov. Strata mena, predajcov a hlavne, dôvera klientov bola preč. To sa už nepáčilo ani Amerike ako takej. Ale ak niekto povie, že HD dostal výhodu cla, štát mu pomohol a mal to jednoduché – nevie o čo ide...

 

02.08.2007 - campa Čitatelia: 13298 [História]

-

História Harley-Davidson, 3. časť (1960 – 1980)

V roku 1947 vyrábal Soichiro Honda svoj model „A“ a motor montoval do rámu bicykla, neskôr to bol model Dream „D“ a v 1951 sa rozbehla sériová výroba. Fujisawa rozbehol prvú dílerskú sieť Honda v 13 000 obchodoch s bicyklami.

 

12.06.2007 - campa Čitatelia: 16660 [História]

-

História Harley Davidson, 2. časť (1930 – 1959)

„Americká spoločnosť je schopná sa navždy zbaviť chudoby“, povedal začiatkom roka 1929 prezident Hoover, následne koncom roka krach na newyorskej burze zničil ekonomiku Spojených štátov. Bill Harley a bratia Davidsonovci ťažko prežívajú obdobie, kde viac ako 200 spoločnosti podobných Harleyu sa potápa ku dnu, a na indiánskom kontinente zostáva fungovať len Indian a HD.

 

08.05.2007 - campa Čitatelia: 20448 [História]

-

História Harley Davidson, časť I. (1903 – 1930)

Na začiatku bola cesta. Aj keď „cesta“. Doprava, rovnako ako v Európe, upútala pozornosť verejnosti, a všetko motorizované začalo budiť záujem. Hlavne to, čo malo dve kolesá.

 

aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »